پرواز خارجی ایران ایر و ماهان

دو هواپیمایی ایران ایر و ماهان را می توان بهترین شرکت های هواپیمایی ایران دانست که با توجه به خدمات و امکاناتی که مسافران خود می دهند، توانسته اند به محبوبیت خوبی نسبت به سایر رقبای خود دست پیدا کنند. با ارمغان همراه باشید تا در مورد هر کدام  از پرواز خارجی ایران ایر و ماهان اطلاعاتی را به شما بدهیم و آن ها را بررسی کنیم.

جهت رزرو بلیط با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

هواپیمایی ایران ایر

نمایی از هواپیمای پرواز خارجی ایران ایر

ایران ایر در سال ۱۳۴۰ با ادغام ایران ایرویز و پرشین سرویس به عنوان نام یبن المللی شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) آغاز به فعالیت کرد و در حال حاظر قدیم ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه به حساب می آید. این شرکت با هدف رفع نیازمندی های مربوط به سفر های هوایی به وجود آمد و از همان ابتدا سعی داشته است تا این هدف را با رعایت تمامی اصول ایمنی پرواز، برقراری ارتباط و همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی با سایر کشورها و داشتن مجوز ها و قرارداد های معتبر و بین المللی انجام دهد.

ایران ایر خدمات بسیار عالی نظیر جا به جایی مسافر، بار صادراتی و وارداتی و پست داخلی و خارجی را به مسافران و متقاضیان خود ارائه می دهد. در سابقه نیم قرنی این شرکت مسافران زیادی با پرواز خارجی ایران ایر و همچنین پرواز داخلی آن سفر خود را انجام داده اند و درصد زیادی هم از خدمات و کیفیت پرواز راضی بوده اند.

خدمات و کلاس های پرواز خارجی ایران ایر

پرواز های هواپیمایی هما چه داخلی و چه خارجی، در کلاس های مختلفی انجام می شود. کلاس های نرخی N,M,Q,V,Y در کابین اکونومی قرار دارند و کلاس های نرخی C,J هم در کابین هما انجام خواهد شد. همچنین کلاس نرخی o مخصوص اکونومی جانبازان، خانواده شهدا و معلولان سازمان بهزیستی قرار گرفته شده تا آن ها سفری را در کمال آرامش و راحت تجربه کنند.

کیترینگ و تیم غذایی هما یکی از بهترین و بزرگترین کیترینگ های هوایی خاورمیانه به حساب می آید و سابقه ای حدود ۴ سال دارد. ایرلاین سعی کرده است تا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات، رعایت استاندارد های غذایی و اصول تغذیه به مسافران خود سرویس خوبی ارائه دهد. یکی از شاخصه های سرویس غذایی ایران ایر استفاده از مواد غذایی تازه و با کیفیت است.

بار قابل حمل در هرکدام از کلاس های پرواز خارجی ایران ایر متفاوت است. در کلاس های اکونومی به غیر از کلاس Y بار قابل حمل ۲۰ کیلوگرم چه بزرگسال و چه کودک می باشد و در کلاس Y این عدد ۵ کیلوگرم بیشتر می باشد. همچنین در تمامی کلاس های پروازی هما بار مجاز ۳۰ کیلوگرم است و هزینه ای هم بابت آن دریافت نخواهد شد. برای نوزادان هم ۱۰ کیلو گرم بار در نظر گرفته شده است.

هواپیمایی ماهان

هواپیمای پرواز خارجی ماهان در فرودگاه

هواپیمایی ماهان خود را در سال ۱۳۷۱ با مجوز سازمان هواپیمایی به عنوان یک شرکت خصوصی ثبت کرد و یک سال بعد هم فعالیت خود را آغاز کرد. ماهان کار خود را با دو فروند هواپیما توپولوف آغاز کرد و تنها یک پرواز داخلی مشهد به کرمان و یک پرواز خارجی مشهد به دمشق داشت. اتفاقی که باعث شد ماهان شناخته شود و خود را به عنوان یک شرکت هواپیمایی خوب مطرح کند، خرید دو فروند هواپیما ایرباس در سال ۷۸ بود که تا کنون در یک شرکت خصوصی بی نظیر بود. پس از آن هم این روند رو به رشد ادامه پیدا کرد و خرید دو فروند ایرباس دوربرد A320 و A310 این محبوبیت و شناخت را دو چندان کرد. این شرکت هم اکنون به بیش از ۳۰ مقصد داخلی و ۲۵ مقصد خارجی پرواز دارد و پرواز خارجی ماهان در کنار پرواز خارجی ایران ایر از با کیفیت ترین پرواز ها به حساب می آید.

خدمات و کلاس های پروازی ماهان

استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات به روز باعث شده ماهان یکی از بهترین سرویس ها را در خاورمیانه داشته باشد. در کلاس بیزینس پرواز های ماهان سرویس های بسیار ویژه ای شامل انواع غذاهای ایرانی و خارجی به همراه نوشیدنی های مختلف آماده شده است.

قوانین تغییر تاریخ، کنسلی بلیط و حداکثر باری که می توانید با خودم به همراه داشته باشید با توجه به کلاسی که دارید با آن پرواز می کنید متفاوت است و در صورتی هم که بار اضافه داشته باشید طبق همان قوانین جریمه خواهید شد و آن را باید پرداخت کنید.

همکاران ما