جزییات تور

تور ارمنستان زمینی

ارمنستان کشوری تاریخی در اوراسیا و در همسایگی ایران است. جاذبه های تفریحی و تاریخی این کشور کوچک، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. سفر به این کشور هم از طریق هوایی و هم زمینی مقدور است اما تور ارمنستان زمینی در بین ایرانیان پرطرفدارتر است. در این مقاله به مزایای تور ارمنستان زمینی و جاذبه های گردشگری ارمنستان می پردازیم.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ایروان، شهر صورتی

شهر ایروان تور زمینی ارمنستان

پایتخت کشور ارمنستان ایروان است. در معماری این شهر بسیار از رنگ صورتی استفاده شده است و به همین دلیل به شهر صورتی معروف است.

میدان جمهوری(هراپاگ)

میدان جمهوری تور زمینی ارمنستان

این میدان، میدان اصلی شهر ایروان می باشد. دور تا دور آن ساختمان های زیبا و موزه ها، هتل ها و پست مخابرات دیده می شود. معماری این بنا ها گردشگران را به سوی خود کشانده است. یک استخر دیدنی در مقابل ساختمان موزه قرار گرفته است که در شب های تابستان به زیبایی نورپردازی می شود.

هزار پله(کاسکار)

کاسکار

این مکان دیدنی که از نام آن می توان فهمید در ارتفاعات قرار دارد، در شهر ایروان می باشد. البته برای استفاده‌ی راحت تر، پله برقی نیز در این مکان تعبیه شده است. وقتی به ارتفاعات می رسید یک آبشار زیبا منظره را برایتان دیدنی تر می کند.

مسجد کبود ایروان

گنبد کبود تور ارمنستان

این مسجد تنها مسجد باقی مانده از دوران گذشته ی این شهر است. در گذشته ایروان جزو کشور ایران بوده و ۸ مسجد در آن وجود داشته است. اما اکنون این تنها مسجدی است که باقی مانده و آن نیز به همت معماران ایرانی بازسازی شده است.

معبد گارنی

این معبد که در استان کوتایک ارمنستان قرار دارد، از آثار باستانی جالب این کشور می باشد. در نزدیکی این معبد یک روستا با همین نام وجود دارد. در دوران یونانی ها این معبد با هدف خورشید پرستی و نیایش خورشید ساخته شد. هزار سال بعد توسط زمین لرزه ویران گشت اما دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون فقط به عنوان بخشی از تاریخ کشور مورد بازدید قرار می گیرد.

دژ اورارتویی و قلعه ارپونی

این بنا ها در قرن هفتم پیش از میلاد برای هدف دفاع در جنگ های اروپایی ساخته شده بودند. اکنون بازمانده های آن ها به عنوان جزئی از اصلی ترین بنا های گردشگری ایروان به شمار می آیند.

ساغموسا – وانک

معنای این کلمه صومعه ی زبور است. این صومعه در منطقه ی آشتارک در ارمنستان مرکزی قرار دارد. نکته ی جذاب درباره ی این صومعه این است که در هوای صاف، می توان قله ی آراگاتس که بلند ترین کوه ارمنستان است را از درون آن دید.

صومعه ی گغارد

صومعه ی گغارد تور ارمنستان زمینی

این صومعه در استان کوتایک واقع شده است. اگر شما به قصد شهر ایروان سفر کرده باشید، باید بدانید که از ایروان تا این صومعه ۳۵ کیلومتر فاصله است. این میزان مسیر ارزش آن را دارد که یکی از زیباترین صومعه های ارمنستان را ببینید. این صومعه در دل کوهستان واقع شده و در واقع بخشی از کوه مجاور است. در زمان ساخت این بنا، سنگ های کوه تراشیده شده اند و به دلیل معماری خاص آن به ثبت یونسکو رسیده است. چشم انداز کشور از این صومعه بسیار دل چسب است.

با وجود این جاذبه ها که فقط تعدادی از چندین جاذبه های گردشگری این کشور می باشند، احتمالا تصمیم به سفر به این کشور را گرفته اید. اما توصیه ی ما این است که ادامه ی مطلب را بخوانید تا با بهترین روش سفر به ارمنستان آشنا شوید.

برای صدور گواهینامه بین المللی کافیست کلیک کنید

چرا تور ارمنستان زمینی؟

این روز ها همه به دنبال کم کردن هزینه های سفر در عین لذت بردن هستند. تور ارمنستان زمینی پیشنهاد ما برای سفر به ارمنستان است. البته این توصیه دلایل مشخصی نیز دارند. از جمله:

  • کشور ارمنستان و ایران به هم نزدیک هستند.
  • هزینه های سفر در مقایسه با سفر هوایی کاهش می یابند. علی الخصوص در مسیر برگشت از ارمنستان قیمت بلیط هواپیما به طرز چشمگیری با قیمت مسیر رفت تفاوت می کند که این از مهمترین دلایل انتخاب تور ارمنستان زمینی است.
  • برای سفر های دسته جمعی خانوادگی یا دوستانه گزینه ی بسیار مناسبی است. لذت سفر با تور ارمنستان را از دست ندهید.
  • مسیر جاده از مرز ایران تا ارمنستان بسیار بکر و دیدنی ست. مسافران پس از یک بار سفر زمینی از این جاده ها طرفدار آن می شوند و دیگر لذت این سفر را با سفر هوایی عوض نمی کنند.
  • به راحتی در مرز می توانید ویزا بگیرید. از این بابت نگرانی نداشته باشید.
  • لذت معاشرت با مردم خونگرم ارمنستان در مسیر و مغازه های بین راه را از دست نمی دهید.

نحوه ی سفر زمینی به ارمنستان چگونه است؟

این تور ها که همه روزه مورد استفاده ی گردشگران ایرانی هستند، به وسیله ی اتوبوس شما را به ارمنستان می رسانند. اتوبوس های مورد نظر در دو شهر تهران و تبریز پذیرای مسافران هستند. از هرکجای ایران که قصد سفر با تور ارمنستان زمینی را داشته باشید ، ابتدا به تهران یا تبریز و سپس به ارمنستان می روید. اگر ساکن تهران هستید می توانید از ترمینال آزادی و یا ترمینال بیهقی سوار این اتوبوس ها شوید.

مدت زمان این سفر زمینی ۲۲ تا ۲۴ ساعت است. زمان حرکت اتوبوس ها ساعات ظهر هستند و شما اواسط ظهر روز بعد به ایروان می رسید. این برنامه طوری تنظیم شده است که شما ساعات مفید روز را برای گردش از دست ندهید.

درباره ی خدمات تور ارمنستان زمینی

وقتی از تور ارمنستان زمینی استفاده می کنید نگرانی های تان به طرز چشمگیری کاهش می یابند. چرا که شما لازم نیست در طی سفر دائما به فکر مرحله ی بعدی باشید و خدمات تور این مراحل را از قبل برای شما تنظیم کرده است. بلیط رفت و برگشت اتوبوس، خدمات پذیرایی بین راه، رزرو محل اقامت، سیم کارت ارمنستان، گشت شهری و راهنما برای فارسی زبانان از خدماتی ست که آژانس های گردشگری از جمله آژانس ارمغان به مسافران در قالب تور ارمنستان زمینی ارائه می دهند.

این روش برای سفر خانوادگی بسیار مناسب است. چرا که امنیت بیشتری دارد و مسئولیت هماهنگی بر عهده ی لیدر تور شماست. شما می توانید از سفر بی دغدغه ی خود لذت ببرید.

آژانس گردشگری ارمغان ارائه دهنده ی خدمات انواع تور از جمله تور ارمنستان زمینی می باشد. ارمغان ما سفری امن برای خانواده ی شماست.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد تور زمینی ارمنستان با همکاران ما از طریق چت آنلاین و یا شماره تماس های موجود در ارتباط باشید.

دفتر مشهد: ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱

همکاران ما