نکات مهم در کنسل کردن و استرداد بلیط خارجی هواپیما

پس از این که بلیط هواپیما خود را رزرو کردید ممکن است به دلایلی قصد داشته باشید آن را کنسل کنید. این عمل فرآیند و نکات خاص خود را دارد. قوانین برای پرواز خارجی و داخلی متفاوت است. در این مطلب ارمغان قصد دارد که شرایط و قوانین کنسل کردن و استرداد بلیط خارجی هواپیما را توضیح دهد.

کنسل کردن و استرداد بلیط پرواز خارجی

تصویری از بلیط پرواز خارجی و پاکت به همراه لوگو هواپیما

قوانین استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز های بین المللی ایران ایر، طبق اطلاعات موجود در سامانه یا بلیط های هواپیما قابل استناد می باشد. از آن جایی که قیمت بلیط های رفت و برگشتی از بلیط های یک طرفه در همان مسیر ارزان تر هستند، اگر شما یکی از پرواز های خود را انجام داده باشید و پرواز یرگشت خود را کنسل یا استرداد کنید، جریمه با احتساب بالاترین نرخ موجود در کابین محاسبه می شود و پس از آن که از مبلغ پرداختی توسط مسافر کم شد باز خواهد گشت. به علاوه اگر مورد No-Show اتفاق افتاد، هزینه آن هم لحاظ خواهد شد.

هزینه کنسلی و استرداد کلاس های پروازی

No-Show یعنی این که مسافر بلیط خود را حفظ کرده و آن را کنسل نکرده است ولی در قسمت کانتر پذیرش هم حضور نیافته است. شما می توانید تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز، بلیط خود را کنسل کنید. در غیر این صورت کنسل بلیط خارجی هوپیما شما شامل هزینه خواهد شد. در کلاس های نرخی مختلف این هزینه ها متفاوت خواهد بود.

  • کلاس نرخی L: هزینه ی ۶۰۰ هزار تومانی دارد و هزینه تغییر تاریخ آن هم ۴۰۰ هزار تومان است. همچنین هزینه استرداد این کلاس پروازی ۴۰۰۰۰۰ تومان می باشد و باری که مسافر می تواند با خود به همراه داشته باشد، ۳۰ کیلوگرم است.
  • کلاس نرخی N: هزینه آن ۶۰۰ هزار تومان است. تغییر تاریخ این کلاس چهارصد هزار تومان می باشد و استرداد آن هم همین قیمت جریمه دارد. به علاوه ۳۰ کیلو گرم هم اجازه حمل بار وجود دارد.
  • کلاس نرخی M: همانند کلاس قبلی مبلغ آن هم ۶۰۰۰۰۰ تومان است و برای تغییر تاریخ پرواز هم چهارصد هزار تومان پرداخت کنید. هزینه استرداد مبلغ چهارصد هزار تومان است و بار قابل حمل هم ۳۰ کیلو گرم می باشد. هزینه No-Show کلاس های نرخی Q و K هم همانند این کلاس است و بار قابل حمل هم فرقی با کلاس M ندارد.
  • کلاس نرخی Y: مبلغ ۶۰۰ هزار تومان را به عنوان هزینه No-show بلیط خارجی هواپیما باید پرداخت کنید. نرخ تغییر تاریخ روی کلاس پروازی خودش رایگان است و در صورت استرداد باید ۴۰۰ هزار تومن پرداخت کنید. در این کلاس مسافر می تواند ۳۰ کیلوگرم بار همراه خود در پرواز داشته باشد.
  • کلاس نرخی I: هزینه No-Show این کلاس ۶۰۰ هزار تومان می باشد. تغییر تاریخ پرواز هم ۴۰۰ هزار تومان خرج دارد. هزینه استرداد ۴۰۰۰۰۰ تومان می باشد و بار مجاز قابل حمل هم ۴۰ کیلوگرم می باشد.
  • کلاس نرخی C: همانند کلاس I باید ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. تغیر تاریخ این کلاس رایگان می باشد و هزینه استرداد ۴۰۰ هزار تومان است. بار مجاز هم ۴۰ کیلوگرم می باشد.
  • کلاس نرخی J: برای No-Show این نوع بلیط خارجی هواپیما باید ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شود. تغیر تاریخ این کلاس رایگان است و هزینه استرداد باز هم ۴۰۰ هزار تومان می باشد و می توانید ۴۰ کیلو گرم بار در پرواز همراه خود داشته باشید.

همکاران ما