جزییات تور

مناطق بکر و جاذبه های طبیعی و گردشگری تور شمال

بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت

مازندران استانی سرسبز در شمال ایران و در کرانه های جنوبی دریای خزر می باشد. این استان از لحاظ جاذبه های گردشگری و جذب توریست رتبه یک را در ایران داراست و همین امر باعث شده سالانه گردشگران زیادی با تور شمال به این استان سفر کنند و یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال برای مسافرت به حساب می آید.

از دیگر شهرهای زیبا و مناسب برای گردشگران تور شمال می توان به شهر های بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا و صومعه سرا اشاره کرد.

استان های گیلان، مازندران و گلستان که به دلیل قرار گرفتن موقعیت مکانی آن ها در سواحل دریای خزر دارای آب و هوای معتدلی هستند.

از شهرستان های استان مازندران که گردشگر زیادی را برای تور شمال و تور مازندران به خود جذب میکنند می توان به بابل، آمل، تنکابن، بهشهر، نور، نوشهر، چالوس، فریدون کنار و محمود آباد اشاره کرد. همچنین از نظر اقامت و رزرو هتل هم به طور کلی هتل شمال امکانات خوبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

مناطق بکر و جاذبه های طبیعت گردی شمال

اقامت درفیلبند

تصویر غروب آفتاب و دریای ابر تور شمال

روستای فیلبند بام مازندران و یکی از زیباترین مناطق جنوبی آمل و بابل است که در دریایی از ابر شناور است و یکی از مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران است. برای رسیدن به فیلبند باید از جاده هراز بروید. مسیری کوهستانی و آسفالت پر از دیدنی های چشم نواز. اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و یکی از خطرناک ترین جاده های ایران به حساب می آید. اصلی ترین جاذبه این روستا اقیانوس ابری است که اغلب اوقات روستا را در بر میگیرد و منظره بی نظیری را خلق می کند. یکی دیگر از تفریحاتی که در این روستا میتوانید انجام دهید کوهنوردی و صعود به قله هایاطراف این روستا نطیر قله حصین بن است.

فیلبند منطقه ای است که حتما به شما پیشنهاد می کنیم در تور شمال از آن دیدن کنید.

مناطق دیدنی تالش کجاست

دشت سرسبز و گل های شقایق تالش در تور شمال

تالش منطقه ای است که از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود میشود. یکی از مناطق شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است که درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی ایجاد کرده است. از دیگر مناطق زیبا و چشم اندازی که می توان در شهرستان تالش به آن اشاره کرد منطقه ییلاقی سوباتان و آبشار ورزان است.

منطقه ییلاقی دشت النزه

دشت سرسبز و جنگلی و مه گرفته النزه تور شمال

از مهم ترین منطقه های ییلاقات شاندرمن دشت النزه است. در این منطقه امام زاده ابراهیم واقع شده است که در کنار آن درختی با قدمت ۲۰۰ سال که گردشگران برای برآورده شدن آرزوهایشان نخ هایی به آن گره زده اند. دشت انزه دشتی پهناور و سرسبز است که با کوه های مرتفع محصور شده است.

جاذبه های گردشگری سوادکوه

هوای بارانی و شالیزارهای سواد کوه در تور شمال

سواد کوه یکی از زیباترین شهر های استان مازندران است. از منطقه زیبا وتفریحی این شهر که می توان از آن نام برد، دریاچه شورمست است که امکانات تفریحی قایق و اسکی روی آب را داراست. از دیگر مناطق زیبا و دیدنی سواد کوه آبشار و پل ورسک است که این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه میگیرد.

ماهیگیری در دریاچه چورت

آتش زیبا و کمپینگ کنار دریاچه چورت تور شمال

این دریاچه در نزدیکی روستای چورت در استان مازندران قرار گرفته است که دلیل نام گذاری آن هم به دلیل نزدیکی به همین روستاست. آنچه این دریاچه را برای تور شمال دیدنی کرده فقط به دلیل قرار گیری در میان جنگل های انبوه نیست بلکه شکل گیری آن هم جالب است که به خاطر رانش و زمین لرزه و بسته شدن مسیر چشمه به وجود آمده است. اغلب افرادی که به منطقه سفر می کنند برای اقامت، کمپ می زنند تا علاوه بر لذت بردن از طبیعت، شب را هم زیر آسمان پر ستاره و زیبا دریاچه سپری کنند.

زیباترین روستا پلکانی ایران ماسوله

آسمان زیبا و صاف روستای پلکانی ماسوله در تور شمال

یکی از معروف ترین شهر های گیلان ماسوله است که در جنوب استان است و در فاصله ۶۰ کیلومتری رشت، ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری ماکوان و جنگل های سردار قرار گرفته است. ماسوله نمونه ای بی نظیر از معماری پلکانی در سطح جهان است. بهشت مه آلود گیلان زبان زد خاص و عام است و طبیعت بی نظیر آن در کنار جاذبه های تاریخی و معماری آن زیبایی این روستا را دو چندان کرده است و به یکی از مقصد های اصلی تور شمال تبدیل شده است.

سفر به دهکده رویایی مازیچال

تور شمال

مازیچال منطقه ای است ییلاقی که شامل روستا های دراسرا، سی بن کاظم کلا میشود. پیشنهاد میشود مسیرتان را از جاده ای که از کلاردشت به مازیچال میرسد انتخاب کنید و با حدود یک ساعت پیاده روی به زیباترین ارتفاعات مازندران یعنی مازیچال برسید. این روستا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری واقع شده است. وجود جنگل های انبوه و مه که اغلب اوقات بر این منطقه غالب است در کنار نم باران و هوای بی نظیر این روستا تصویری آرام بخش و رویایی برای گردشگران خلق کرده است.

مناطق دیدنی روستا کلاردشت

کلاردشت هم یکی دیگر از ییلاقات معروف استان مازندران که به بهشت ایران معروف است و در ۳۵ کیلومتری بخش مرکزی سواحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. برای رفتن به کلاردشت می توانید از مسیر جاده چالوس و شهر مرزن آباد به کلاردشت برسید. این شهر قدمتی حدود ۴۰۰۰ سال دارد و کوه برفی و جنگل های انبوه آن را احاطه کرده اند.

برای رزرو تور شمال ارزان و تور داخلی در کنار دیدن از تمامی مناطق گردشگری شمال و اقامتی راحت با ارمغان آفاق ایرانیان در تماس باشید.

همکاران ما