دیدنی های نووی ساد

نووی ساد یکی از شهرهای زیبای کشور صربستان در شمال این کشور قرار دارد. که دارای جاذبه های گردشگری و فرهنگی متفاوتی است که هر توریستی در صورتی که یک بار از این شهر دیدن کند آن را می پسند و به آن علاقه مند میشود. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر در مورد این شهر بدانید تا بتوانید انتخاب درستی برای سفر خود داشته باشید.

نووی ساد

نووی ساد بعد از بلگراد بزرگترین شهر صربستان است که می توان گفت یکی از شهرهای زیبای اروپا محسوب می شود معنی آن به زبان صربی یعنی کوچ‌نشین نو و یکی از شاد ترین شهرهای اروپا محسوب می شود که جوانان زیادی به خصوص صربی ها علاقه ی زیادی به این شهر دارند.

نووی ساد

این شهر به رقص و موزیک و سرگرمی های مورد علاقه افراد توجه زیادی کرده و از این جهت توانسته توریست های زیادی را به خود جذب کند. از جهت دیگر این شهر دارای بناهای تاریخی بسیاری است که از هر نظر می تواند گرشگران را راضی نگاه دارد.

قلعه پترووارادین (Petrovaradin)

قلعه پترووارادین صربستان

پترووارادین یکی از بناهای تاریخی شهر نووی ساد است کهع زیبایی خاص خود را دارد این قلعه زیبا در طول تاریخ هیچ وقت فتح نشده است و همیشه امن بوده است. سالانه فستیوال اگزیت در این قلعه برگزار می شود و گردشگران محلی و خارجی برای بازدید آن و گذراندن لحظات خوش به آن می آیند.

 

موزه وویوودینا

صربستان

این موزه با قدمت ترین موزه صربستان محسوب می شود که بیش از نیم میلیون اثر تاریخی در آن وجود دارد که از موارد جالب آن می توان به منشور کوروش کبیر اشاره کرد که در این موزه به چشم می خورد. این نمایشگاه در سه قسمت باستان‌شناسی، تاریخی و قومی تقسیم بندی شده است.

جشنواره فیلم های سینمایی ایران در نووی ساد

جشنواره فیلم های سینمایی ایران در نووی ساد
به دلیل علاقه هنردوستان صربی به هنر، جشنواره فیلم های سینمایی ایران در این شهر برگزار شده است. این جشنواره یک هفته ای در نووی ساد با تلاش سفارت ایران به خوبی و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ایران بوده است برگزار شد. این جشنواره با استقبال فراوان هنر دوستان اهل صربستان به خوبی و با شکوه فراوان برگزار شد.

در صورتی که تور صربستان از مشهد با ارمغان را برای سفر خود انتخاب کنید می توانید قطعا لحظات خوشی را در آنجا با کمک برنامه ریزی و تجربه کنید.

 

 

همکاران ما