ویزای توریستی کانادا |ویزای توریستی کانادا قیمت | ویزای توریستی کانادا شرایط

ویزای توریستی کانادا از خدمات گردشگری می باشد که آژانس گردشگری ارمغان آفاق ایرانیان می تواند برای متقاضیان خود انجام دهد. خیلی خوب است که برای اخذ ویزای کانادا به آژانس ها، هولدینگ ها و دفاتری مراجعه کنید که ویزای توریستی کانادا به شما ارئه دهند؛ چرا که وبسایت رسمی وزارت خارجه کانادا فقط از دو زبان پشتیبانی می کند. وبسایت رسمی وزارت خارجه کانادا به تنهایی از دو زیان فرانسوی و انگلیسی پشتیبانی می کند؛ به همین دلیل است که برای اخذ انواع ویزای کانادا، نیاز به مشاورانی دارید که به این دو زیان آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند پیگیر ویزای کانادا باشند. علاوه براین آفیسرهای وزارت کانادا با دقت هر چه زیاد تر، فرم ها و مدارک شما را بررسی می کنند؛ با توجه به این موضوع در می یابیم که تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی بسیار مهم تلقی می شود

حتما بخوانید: قیمت پیکاپ ویزای کانادا از مشهد

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای کانادا انواع متفاوتی دارد. ویزای توریستی کانادا یکی از ویزاهای کانادا می باشد که تا مدت معینی اعتبار دارند. اعتبار ویزاهای توریستی کانادا به ۳ دسته ی ویزای سینگل کانادا ، ویزای مولتی کانادا و سوپر ویزای کانادا تقسیم می شود. در حال حاضر وبصورت کلی ویزای توریستی کشور کانادا به دو شکل عمده اخذ می شود. ویزای سینگل و ویزای مولتیپل کانادا از نظر مدت اعتبار قانونی ورود و خروج در این کشور متفاوت هستند. اگر قصد دارید که برای سمینار یا نشست بین المللی شرکت کنید، ویزای سینگل کانادا برای شما مناسب است. مدت اعتبار این نوع ویزا تا یک تاریخ مشخصی است که متقاضی فقط حق یک بار ورود به خاک و خروج از این کشور را داراست. در ارتباط با سوپر ویزای کانادا هم باید بگوییم که با دریافت این نوع ویزا می توانید مدت زمان قانونی و مجاز بیشتری جهت اقامت هر بار ورود به کانادا داشته باشید.

ویزای توریستی کانادا

پیگیری ویزای توریستی کانادا

شرایط اقتصادی و سپس شرایط اجتماعی در کانادا سبب می شود تا بسیاری از گردشگران ماجراجو برای دریافت این نوع ویزا به دفاتر گردشگری مراجعه کنند. دولت کانادا نیز به همین علت قوانین بسیار جدیدی را برای دریافت ویزای کانادا وضع نموده است. درصورتی که با ایین قوانین جدید آشنایی داشته باشید، می توانید به سهولت ویزای تحصیلس و توریستی خود را دریافت کنید. قوانین جدید کانادا در خصوص نحوه پر کردن و کامل کردن فرم های درخواست ویزای کانادا می باشد. این نکته را توجه کنید که در حال حاضر یعنی سال ۱۳۹۸ سفارت کانادا در کشور ما، ایران، بسته می باشد و برای پیگیری مراحل مراحل صدور ویزای قانونی کانادا باید یکی از دو راه را انتخاب کنید. شما می توانید برای مراحل اخذ انواع ویزای کانادا خودتان پیگیر باشید یا نمایندگان قانونی در کی از سفارت های کانادا در کشورهای خارجی مثل سفارت کشور ترکیه اقدام به پیگیری مراحل باشند.

ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

درست است که گفتیم ویزای توریستی کانادا به ۳ نوع تقسیم می شود، اما ۲ نوع از ویزای توریستی کانادا مرسوم تر و متداول تر می باشد.

  • ویزای سینگل کانادا
  • ویزای مولتیپل کانادا
  • سوپر ویزای کانادا

گفتنی است که هر کدام از این سه نوع ویزا، از ویزای توریستی کانادا هستند؛ اما ماهیت و ویژگی های آنها با هم متفاوت است.

ویزای سینگل کانادا

واژه ی سینگل در لغت نامه انگلیسی به فارسی با معنای تک، واحد یا تنها درج شده است. حال ویزای سینگل کانادا به معنای این است که شما با اخذ این ویزا، می توانید در یک بازه زمانی مشخص و قانونی یک بار به این کشور بیایید و یک بار هم از این کشور خارج شوید. طبق این قانون شما باید در همان زمان قید شده در ویزای سینگل کانادا، یک بار به کشور کانادا وارد شوید و یک بار هم از این کشور خارج شوید. سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که اگر قبل از اتمام مدت اعتبار قانونی ویزای سینگل کانادا از کشور کانادا خارج شوید، این امکان را دارید تا دوباره به خاک این کشور پا بگذارید؟ خیر، امکان ورود مجدد به کشور کانادا وجود ندارد. همچنین این قانون را رعایت کنید که قبل از به اتمام رسیدن اعتبار قانونی ویزای سینگل کانادا، از این کشور خارج شوید. اقامت داشتن و ماندن در این کشور پس از پایان اعتبار قانونی آن، غیر مجاز و غیر قانونی به حساب می آید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای مولتیپل کانادا

شاید کمتر نام کامل این نوع ویزا را شنیده باشید، اما ویزای مولتیپل کانادا با نام های ویزای ۵ ساله کشور کانادا یا ویزای مولتی کانادا در محاوره های مردم رد و بدل می شود. یکی از مزایای ویزای مولتیپل کانادا، اعتبار طولانی مدت و قانونی آن می باشد. اعتبار قانونی این نوع ویزا به این صورت است که تا پایان زمان انقضای پاسپورت متقاضی، متقاضی این حق قانونی را دارد که در کشور کانادا اقامت داشته باشد. اعتبار پاسپورت های ایرانی به مدت ۵ سال می باشد. از این رو نام ویزای ۵ ساله کانادا در بین ایرانیان رایج تر است. از نام های دیگر این نوع ویزا، می توان به ویزای چند بار ورود به کانادا اشاره کرد. متقاضی ویزای مولتیپل کانادا برای هر بار ورود به کانادا می تواند ۶ ماه اقامت داشته باشد. یک نکته را در خصوص زمان های رفت و آمد تان در کشور کانادا به یاد داشته باشید؛ وقتی با ویزای مولتیپل وارد کانادا می شوید، ۶ ماه دیگر می توانید به این کشور ورود مجدد داشته باشید. در قسمت پایین ویژگی های ویزای مولتیپل کانادا را در فهرستی تنظیم کرده ایم.

ویزای توریستی کانادا
  • نامحدود بودن در تعداد دفعات ورود به کشور کانادا
  • اعتبار ویزای مولتیپل تا زمان اعتبار پاسپورت متقاضی
  • امکان اقامت در کشور کانادا تا ۶ ماه برای هر بار ورود به این کشور
  • امکان تمدید به مدت ۶ ماه (درصورت کافی  قانع کننده بودن دلایل متقاضی)
  • پس از گذشت دقیقا ۶ ماه از ورود به کشور کانادا می توانید دوباره در این کشور امکان اقامت داشته باشید.
  • در صورتی که ۱۰ سال پیش برای اخذ ویزای کانادا انگشت نکاری کرده باشید، برای درخواست مجدد ویزای مولتیپل نیاز به انگشت نگاری مجدد نخواهید داشت.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان ویزای توریستی کانادا برای انواع ویزاهای توریستی این کشور، یکسان نیست. دو نکته بسیار بسیار مهم درباره زمان اعتبار قانونی وجود دارد که ارمغان آفاق ایرانیان این وظیفه را دارد که به مشتریان خود بگوید.

ویزای توریستی کانادا
  • تاریخ انقضا در برچسب ویزا درج می شود و نباید از آن تاریخ برداشت اشتباهی کرد. تاریخ انقضای درج شده به این معنی نیست که شما می توانید تا همان تاریخ در کانادا اقامت داشته باشید. درج این تاریخ بدان معناست که شما پیش از آن، باید کشور کانادا را ترک کنید. چنانچه اگر متقاضی از تا قبل از تاریخ درج شده از کشور کانادا خارج نشود، ویزای توریستی وی باطل می شود و ماندن او در کانادا غیر قانونی محسوب می شود.
  • نوع ویزای کانادا در سفارت کشور کانادا و توسط افسر مهاجرت مشخص می شود. سفارت کشور کانادا مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا را مشخص نمی کند. افسر مهاجرتی و مرزبانی مدت اعتبار ویزای توریستی را تعیین می کند.
  • لازم است بدانید مدت اعتبار ویزای سینگل کانادا ۶ ماه می باشد، اما همچنان نظر افسر مرزبانی و مهاجرت در خصوص اعتبار ویزای سینگل تاثیرگذار است و بسته به نظر ایشان می تواند همان ۶ ماه در نظر گرفته شود.

مدارک ضروری برای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیاز دارید که مدارک خودتان یا شخص متقاضی را به همراه داشته باشید. ویزای سینگل کانادا و ویزای مولتی کانادا هر دو مدارک مورد نیاز مشخصی دارند که باهم تفاوتی ندارند. تکمیل دقیق و کامل فرم های ارائه شده از سوی متقاضی می تواند از عوامل بسیار تاثیرگذار روی پرونده درخواست وی باشد.

ویزای توریستی کانادا
  • اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت‌های
  • یک قطعه عکس جدید ۵/۳ * ۵/۴ رنگی با زمینه سفید
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر، در صورت همراهی فرزندان ترجمه گواهی اشتغال
  • تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه
  • مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و ریزپرینت ۴ ماه اخر یک ماه است.)
  • ترجمه اسناد ملکی
  • در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.
  • ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی‌ کند.
  • کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی
  • کارفرمایان: ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین
  • تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت
  • کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود
  • دعوت نامه، شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد
  • مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth Certificate) یا کارت اقامت(PR Card) از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه‌های مالیاتیNotice of) (Assessment و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

توجه داشته باشید که داشتن دعوت نامه برای اخذ ویزای مولتیپل و ویزای سینگل کانادا ضرورت ندارد. اما وجود دعوت نامه معتبر می تواند شانس ویزا شدن در کانادا را افزایش دهد.

خرید پرواز خارجی اروپایی

تا اینجا توانستیم بطور کامل برای شما شرح دهیم که ویزای توریستی کانادا چیست و چند نوع را شامل می شود. پیگری مراحل دو نوع ویزای توریستی یعنی ویزتی توریستی مالتیپل و ویزای توریستی سینگل را هم در بخش دوم بررسی گردید. مدت زمان اعتبار قانونی دو نوع ویزای توریستی و مدارک مورد نیاز برای ارئه درخواست های ویزاهای توریستی کانادا بازگو کردیم. اما همه ی تلاش ما برای داشتن سفر مهیج و بی دغدغه به کانادا تمام نشده است. شما می توانید پرواز باکیفیت کانادا را با ارمغان آفاق ایرانیان تجربه کنید. همچمنین برای اقامت در کانادا می توانید از بصورت آنلاین، هتل های باکیفیت کشور کانادا را رزرو کنید و با خیالی آسوده به همراه ویزای توریستی کانادا خوش گذرانی کنید. اگر قصد ندارید که به همراه تور به کانادا سفر کنید، می توانید برای خودتان و همسفران تان بصورت آنلاین بیمه مسافرتی بگیرید. آژانش گردشگری ارمغان آفاق ایرانیان برای همه بخش های سفر شما اندیشیده است و در حال حاضر تنها کیفیت سفر مشتریان و مخاطبان را ملاک قرار می دهد. سفر خوب و با کیفیتی داشته باشید.

همکاران ما