اسنورکلینگ ، یکی از مهیج ترین تفریحات زیر آب

اسنورکلینگ (Snorkeling) نه تنها یک تفریح بلکه نوعی ورزش خاص می باشد که روز به روز به علاقمندان آن افزوده می گردد. این ورزش هیجان انگیز اکثرا در دریا، اقیانوس و دریاچه های کم عمق صورت می گیرد و یکی از جذاب ترین و بهترین تفریحات دنیا در آب است. با ارمغان همراه باشید تا سفری به دنیای زیر آب داشته باشیم.

آیا اسنورکلینگ همان غواصی است؟

نه، اینطور نیست. باید بدانید، اسنورکلینگ به ظاهر همان غواصی است اما در واقعیت این دو تفاوت های بسیاری با هم دارند. در غواصی شما به عمق آب می روید و حتما نیاز به کپسول اکسیژن و آموزش های ویژه دارید اما اسنورکلینگ ورزشی ست که درآب های کم عمق تر صورت می گیرد و بیشتر جنبه ی تفریحی دارد. شما می توانید به راحتی این ورزش را یا بگیرید و با دوستان خود به گشت و گذار حیات آبی بروید.

لوازمی که یک اسنورکلر لازم دارد

جالب است بدانید برای این کار لوازم خاص و پیشرفته ای نیاز نیست و شما فقط باید یک لوله برای تنفس داشته باشید. این لوله اکثرا پلاستیکی هستند و انعطاف پذیری خوبی دارند که اغلب به شکل L و J می باشند. یک سر این لوله به بیرون از سطح آب و یکی دیگر آن در دهان شما قرار می گیرد. همه ی اسنورکلرها یک ماسک دارند که از طریق آن می توانند نفس بکشند. فسلفه ی این ورزش بر این اساس بوده که انسان ها بتوانند حیات زیرآب را هم مشاهده کنند و در مورد همه ی موجودات زنده ی زیر آب مانند جلبک ها، ماهی ها، صخره های مرجانی و موجودات آبزی دیگر اطلاعات کسب کنند.

حتما بخوانید: بهترین پارک های آبی دنیا را می شناسید؟

اسنورکلینگ

آیا اسنورکلینگ نیاز به آموزش دارد؟

اگر به این تفریح یا ورزش علاقه مند شده اید، اصلا نگران نباشید این ورزش نیاز به آموزش به خصوصی ندارد. تنها کافی ست، شما شنا کردن را خوب بلد باشید و بتوانید از طریق آن لوله ی پلاستیکی، نفس بکشید. این کار به قدری راحت است که شما فقط با چند بار تکرار و تمرین می توانید آن را یاد بگیرید و از این تفریح جدید و جذاب لذت ببرید. برای شروع می توانید به دریاچه های کم عمق بروید و از یک راهنما برای این کار کمک بگیرید.

مکان های اسنورکلینگ

معرفی چند مکان عالی برای اسنورکلینگ

یکی از مناطق عالی برای اسنورکلینگ در آفریقا می باشد. زنگبار در این کشور محلی ست که می توانید با طرفداران زیادی از این ورزش هیجانی آشنا شوید و با کمک آنها به حیات زیر آب سفر کنید. یکی دیگر از جذاب ترین مکان ها برای اسنورکلینگ، جزایر تایلند و آبهای نیلگون این کشور است. پوکت در تایلند یکی از شناخته شده ترین مکان ها برای این تفریح سرگرم کننده می باشد. هم چنین می توانید در کشور خودمان ایران، مکان های مناسبی برای این ورزش جذاب پیدا کنید و یک وقت گذرانی عالی برای آخر هفته را برنامه ریزی کنید.

همکاران ما