7 موزه و پارک ژوراسیک دیدنی در جهان

خیلی از ما ها عاشق دیدن دایناسور ها و آرزو حداقل چند ساعت زندگی کردن در زمان آن ها را با وجود خطر هایی که دارد را داریم. پارک های ژوراسیک جایی است که این آرزو به واقعیت می پیوندد و قادر خواهید بود به دنیایی ناشناخته و پر از رمز و راز سفر کنید. پس سریع تر ۷ موزه و پارک ژوراسیک دیدنی در جهان را بشناسید.

موزه و پارک ژوراسیک در کانادا

پارک ژوراسیک در کانادا. موزه ها و پارک های ژوراسیک در جهان

برای شناخت بیشتر و دیدن مجسمه ی بزرگترین و شگفت انگیزترین دایناسور دنیا به وزن ۶۵ تن و قد ۲۶ متر به اسم تیرانوسورس می توانید به شهر”دراملر” در استان آلبرتا کانادا سفر کنید. در موزه ی سلطنتی رویال تیرل در کانادا بروید تا اسکلت های کامل بسیاری از دایناسورها را به چشم ببینید. هم چنین پارک دایناسور که ثبت در میراث جهانی یونسکو می باشد در کانادا قرار دارد که مطمعنا با دیدن این پارک جالب هر آنچه در تصورات شما از یک دایناسور وجود دارد جلوی چشمان شما ظاهر خواهد شد.

موزه دایناسورها در مغولستان

موزه مرکزی دایناسورها در مغولستان

صحرای گابی یکی از مرموزترین و خوف انگیزترین محل ها برای دیرینه شناسی گردشگران و باستان شناسان شناخته شده است زیرا در این محل استخوان ها، دندان ها، ردپاها و تخم دایناسورهای زیادی وجود دارد. در سال ۲۰۱۶ در این منطقه ردپای یکی از بزرگترین دایناسورها به طول یک متر کشف شده و اکثر این اکتشافات در موزه ی مرکزی مغولستان به نمایش گذاشته شده است.

پارک ژوراسیک “Dinosaur park munchehagen”

پارک ژوراسیک در آلمان

این پارک بزرگ و هیجان انگیز در کشور آلمان قرار دارد. مجسمه ی ۲۲۰ مدل از دایناسورهای شناخته شده در جهان، در پارک Dinosaur park munchehagen ساخته شده است. پا گذاشتن به این پارک ژوراسیک مانند ورود به عصر پالئوزوئیک، مزوزوئیک و سئوزوئیک می باشد. هم چنین باید بدانید بزرگترین عضو از خانواده دایناسورها که به ارتفاع ۴۵ متر ثبت گردیده، در پارک ژوراسیک آلمان طراحی و ساخته شده است. اگر عاشق دنیای دایناسورها هستید و آنها را دوست دارید حتما به این پارک شگفت آور در آلمان بروید.

” دهانه ی چیکشلوب” اثر طبیعی وجود دایناسورها در گذشته

دایناسورها در مکزیک

به اتفاق نظر دانشمندان اعلام شده در منطقه ای به نام دهانه ی چیکشلوب ” Chicxulub ” محل انقراض برخی از دایناسورها به وسیله ی شهاب سنگی بوده است. قدمت این دهانه به ۶۶ میلیون سال باز می گردد و برای دیدن بقیه ی آثار باقی مانده از دایناسورها می توانید به نمایشگاه فسیل ها در شهر بندری چیکشلوب پوئرتو در مکزیک بروید.

حتما بخوانید: میراث جهانی ثبت شده در یونسکو

موزه ی تاریخ طبیعی دایناسورها در لندن

موزه ی طبیعی لندن. پارک ژوراسیک

اگر علاقمند به جمع آوری کلکسیونی از فسیل ها هستید می توانید به ساحل ژوراسیک در بریتانیا بروید و شانس خود را برای پیدا کردن فسیل در مناطق آزاد این سواحل، امتحان کنید. قدمت این مناطق ۱۸۵ میلیون ساله است و گردشگران زیادی را برای عکاسی و ماجراجویی به خود جذب می کند. هم چنین برای دیدن آثار کشف شده در ساحل ژوراسیک به لندن سفر کنید و از موزه ی تاریخ طبیعی دایناسورها دیدن فرمایید.

پارک ژوراسیک Field station : dinosaur

پارک ژوراسیک در آمریکا

این پارک از جدیدترین و پیشرفته ترین پارک های ژوراسیک دنیاست که در نزدیکی شهر نیویورک قرار دارد. دایناسورهای موجود در پارک Field station : dinosaur به صورت کاملا حرفه ای ساخته شده اند و در طراحی آن باستان شناسان، انیماتورها و هنرمندان معروفی دست داشته اند. جالب است بدانید تمام دایناسورهایی که در این پارک می بینید، همگی در اندازه واقعی خود ساخته شده و متحرک می باشند. این دایناسورها بسته به گروه خانوادگی خود هر کدام رفتار خاصی در نوع حرکتشان به شما نشان می دهند که بسیار جذاب و گاهی ترسناک است.

پارک ملی گلدن گیت در آفریقای جنوبی

پارک ملی گلدن گیت در آفریقای جنوبی. موزه ها و پارک های ژوراسیک در جهان

یکی از بهترین مناطق جهان برای کشف فسیل و دیدن آثار بازمانده از دایناسورها، آفریقای جنوبی می باشد. به گفته ی پروفسور جونا چوینییر، مدرس دانشگاه ویتواترزلند آفریقای جنوبی؛ “در ۶۶ درصد از مساحت آفریقای جنوبی فسیل وجود دارد” ،پس اگر ماجراجویی شما برای پیدا کردن فسیل جانوران و گیاهان دیرینه تا به حال سرانجامی نداشته، باید به آفریقای جنوبی بروید و با رغبت بیشتر به دنبال علاقه خود در این زمینه باشید. طبق تحقیقات در ایالت آزاد کشف جدیدی صورت گرفته و در طی آن دایناسوری به نام لدوماهادی با وزن ۱۲ تن به اثبات رسیده است. اگر به آفریقای جنوبی سفر کردید می توانید به پارک ملی گلدن گیت رفته و از قدیمی ترین لانه های تخم دایناسور و ردپای کوچک آنها در این منطقه ی جذاب دیدن کنید.

دفتر مشهد: ۳۷۲۳۷۸۰۰ -۰۵۱ — ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰

همکاران ما