میراث جهانی هر کشوری را بشناسید

به مجموعه ای از آثار باستانی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی در روی کره ی زمین، میراث جهانی می گویند. تمامی این آثار اعم از کوه، دره، صحرا، آبگیر، جنگل و بنا در سازمان یونسکو ثبت شده است. میراث جهانی، متعلق به تمام انسان های دنیاست و دولت هر کشوری موظف به حفظ و نگهداری از این آثار می باشد. آثار باستانی هر ملت ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که هر کدام به تنهایی شاهکاری از نبوغ و خلاقیت اساتید هنرمند در سراسر جهان محسوب می‌شوند. همچنین باید بدانید، میراث جهانی، طراحی و معماری ای خاص و پدیده‌ ای از طبیعت و حیات وحش است. اگر مشتاق هستید که این آثار را بشناسید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی کشورهایی که بیشترین میراث جهانی دنیا متعلق به آنهاست

ایتالیا

میراث جهانی ایتالیا

این کشور با ۵۴ آثار تاریخی در سطر اول جدول قرار دارد. ایتالیا که در دوره ی رنسانس بالاترین اوج شکوفایی آثار تاریخیش را داشته، هم اکنون اولین کشور در رده ی میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را به خود اختصاص می دهد. از معروفترین این شاهکارها می توان به کلیسای سنت ماریا دل گریز، تماشاخانه ی پرآوازه کولوسئوم و شهر پومپی اشاره کرد. از بین این میراث جهانی ۴۹ اثر مکان فرهنگی و ۵ اثر آن طبیعی می باشند.

اسپانیا

میراث جهانی اسپانیا

بله هنوز هم در اروپا هستیم و این بار اسپانیا با ۴۷ میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را به شما معرفی می کنیم. این کشور بنام و شهیر، مهد معماران و نقاشان بزرگی همچون پیکاسو و آنتونی گائودی بوده، پس چنان هم دور از تصور نیست که آثار باستانی و تاریخی زیادی را برای عرضه داشته باشد. از میراث جهانی اسپانیا، کلیسای جامع سبیا، سالامانکا، تولدو، برج هرکول، آب گذر سگوبیا و پارک ملی گاراجونای می باشد.

فرانسه

فرانسه

فرانسه کشوری که در قاره ی اروپا بسیار سرشناس و معروف می باشد. این کشور با تعداد ۴۴ آثار بر جای مانده اعم از تاریخی، گردشگری و طبیعی جزء چند کشور ثبت شده در یونسکو است. از مشهورترین این میراث، برج ایفل، کاخ ورسای و جزیره ی مون سن میشل می باشد. از مجموع این میراث جهانی ۳۹ تای آن ها را مکان های فرهنگی و ۴ تای آن ها را آثار طبیعی تشکیل می دهد.

میراث جهانی آلمان

آلمان.میراث جهانی

آلمان با شاخص ۴۴ میراث جهانی ثبت شده در یونسکو، نام آشنای بهترین آثار تاریخی و فرهنگی در جهان است. این کشور که یکی از توریست پسند ترین کشورهای دنیا می باشد، فرهنگی نوین و طبیعتی بی مانند را داراست. از معروف ترین آثار تاریخی آلمان می توان موزه برلین، شهر وایمار، شهر بندری لوبک و شهر بامبرگ را نام برد.

حتما بخوانید : نقاط دیدنی جهان و سفر به آنها

چین

چین.میراث جهانی

یکی دیگر از کشورهای آسیایی که نام خود را در یونسکو ثبت کرده، چین با ۴۱ میراث جهانی است. این کشور کهن با فرهنگی اصیل از گذشتگان دور و حیات وحش زیبا، یکی از منابع آثار تاریخی جهان است. از جمله آنها می توان به دیوار چین، شهر ممنوعه، لشکر سفالین، قصر پوتالا، غار بودایی لونگ من، معبد آسمان و دره ی جیوژایگو ایما داشت.

انگلستان

انگلستان.میراث جهانی

کلیسای وست مینستر، کاخ بلنهایم، برج لندن و استون هنج، جزء کوچکی از ۳۱ میراث جهانی در انگلستان می باشد. البته تمام این ۳۱ آثار در خاک انگلستان نمی باشد و ۳ تای آنها در قلمروی فرادریایی بریتانیاست. اگر می خواهید دورترین نقطه ی مسکونی جهان را ببینید باید به جزیره ی گوف یکی از میراث جهانی یونسکو ( در جزایر تریستان دا کونا انگیس در جنوب اقیانوس اطلس ) بروید.

مکزیک

مکزیک

به دور از قاره ی اروپا، در جنوب آمریکای شمالی، مکزیک با ۳۴ میراث برجای مانده در رده های اول جدول یونسکو قرار دارد. تئوتیئواکان، شهری تاریخی در مکزیکوسیتی که جزء آثار جهانی ثبت شده می باشد. چیچن ایتزا از دیگر آثار باستانی حیرت انگیز در مکزیک است.

روسیه

روسیه.میراث جهانی

کشور روسیه علاوه بر طبیعت های بی نظیر و اسرارآمیزش، آثار باستانی و تاریخی زیادی برای عرضه دارد. این کشور ۲۸ میراث جهانی از جمله میدان سرخ، کاخ کرملین، صومعه سر گییف پوساد، شهر سن پترزبوگ و کلیسای سنت باسیل را به ثبت رسانده است.

میراث جهانی ایران

ایران.میراث جهانی

ایران عزیزمان هم در لیست معروفترین آثار جهانی یونسکو جای دارد و ۲۳ اثر را به ثبت رسانده است. کشورمان ایران از تاریخ کهن و جاذبه های باستانی ارزشمندی بهره مند می باشد و همین باعث شده حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم. از آثار شناخته شده در ایران به تخت جمشید، میدان نقش جهان، تخت سلیمان، پاسارگاد، سنگ نوشته ی بیستون، کاخ گلستان، شوش و جنگل های هیرکانی می توان اشاره نمود.

برای رزرو تور اروپا و تور خارجی دیگر با ما در تماس باشید.

دفتر مشهد: ۳۷۲۳۷۸۰۰ -۰۵۱ — ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰

همکاران ما