نحوه دریافت ارز مسافرتی

دریافت ارز مسافرتی

دریافت ارز مسافرتی

این روزها با توجه به تغییرات زیاد نرخ ارز در بازار جهانی و به خصوص بازار ایران، دولت اقدام به پرداخت ارز مسافرتی به مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند ، می کند. این مقدار ارز فقط برای یک بار در سال به مسافران تعلق می گیرد. با ما همراه باشید تا از نحوه دریافت ارز مسافرتی برای شما بیشتر بگوییم.

با توجه به اعلام بانک مرکزی دریافت ارز مسافرتی نیازمند مدارک زیر است:

– اصل گذرنامه
– کپی گذرنامه
– کپی بلیط هواپیما
– اصل رسید واریز عوارض خروج از کشور
– کپی ویزا کشور مورد نظر ( بنا به مورد )
– تکمیل فرم فروش ویزا
دریافت ارز مسافرتی

ارز مسافرتی در صورتی به مسافران تعلق می گیرد نحوه دریافت ارز مسافرتی که سفر آن ها از فرودگاه های امام خمینی تهران – اصفهان – شیراز – تبریز – ارومیه و اهواز به خارج از کشور سفر می نمایند تعلق می گیرد.

ارز فروخته شده در بانک فرودگاه تحویل مسافر می شود و همراه داشتن رسید مشتری تویس مسافر برای دریافت ارز در فرودگاه الزلمی می باشد .

نرخ این ارز که به مسافران تعلق می گیرد با نرخ ارز آزاد متفاوت است، و به نرخ دولتی به مسافران فروخته می شود تا بتوانند از امکانات کشورهای دیگر با نرخ مناسب تر استفاده کنند و سفر خوبی را برای خود و خانواده خود رقم بزنند.

راهنمای مدارک و قوانین جدید دریافت ارز مسافرتی لیست کشورهای همسایه برای دریافت ارز ۵۰۰ یورو :
پرداخت ارز مسافرتی یک بار در سال برای مسافران هوایی به مقصد کشورهای ارمنستان ، آذربایجان ، بلاروس ، استونی ، لتونی ، لیتوانی ، گرجستان ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مولداوی ، روسیه ، تاجیکستان ، ترکمنستان – اوکراین ، ازبکستان ، ترکیه ، افغانستان ، بحرین ، قطر ، کویت ، پاکستان ، عمان و امارات متحده عربی حداکثر به مبلغ ۵۰۰ یورو و سایر کشورها حداکثر مبلغ ۱۰۰۰ یورو می باشد.

فروش ارز به افراد با سن کمتر از ۱۲ سال ، مسافران زمینی ، ایرانیان مقیم خارج از کشور و دارندگان گذرنامه های خدمت و سیاسی مجاز نمی باشد.

نکته ی دیگر آن است که ارز سیاحتی برای کشورهای عراق و عربستان به مسافران تعلق نمی گیرد و مسافران می توانند با ارز آزاد به این کشورها سفر کنند.

زمان گرفتن ارز مسافرتی تنها ۴ روز زودتر از تاریخ پرواز به مسافران تعلق می گیرد. و شما به بانک مورد نظری که اعلام شده است مراجعه می کنید پس از واریز کردن عوارض خروج از کشور و ارائه مدارکی که اعلام شده است، تاییده دریافت ارز مسافرتی را دریافت می کنید و سپس در فرودگاه پس از گرفتن تیکت خود و با به همراه داشتن پاسپورت خود به باجه بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و ارز مسافرتی را دریافت نمایید.

نکات مهم در خصوص دریافت ارز مسافرتی :

مسافر جهت پرداخت وجه ارز باید وجه نقد یا حساب ( کارت بانک ملی ) نزد بانک ملی برای دریافت ارز از بانک ملی و یا وجه نقد یا حساب ( کارت بانک سامان ) برای دریافت ارز از بانک سامان به همراه داشته باشد . زیرا پرداخت ارز با کارت سایر بانک ها امکان پذیر نمی باشد.

نرخ ارزهای خارجی معمولا ساعت ۹:۳۰ به بعد از سوی بانک مرکزی اعلام می شود . بنابراین امکان فروش ارز مسافرتی قبل از اعلام نرخ ارز وجود ندارد.

در صورتی که به دنبال رزرو تور اروپا ارزان قیمت و لحظه آخری هستید می توانید به ما برای تضمین پایین نرخ ممکن از مشهد و یا تهران اطمینان کنید و سفری خوب و به صرفه ای را برای خود و همراهان خود رقم بزنید.

ما همچنین بهترین نرخ تور هند از مشهد را برای شما رزرو می نماییم، با توجه به راحتی این کشور در گرفتن ویزا. با ما همراه باشید تا بهترین های جهان را به شما معرفی کنیم.

 

 

همکاران ما