جزییات تور

اکراین دومین کشور پهناور اروپا

اکراین از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان؛ از جنوب شرقی با رومانی هم‌ مرز است. در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد و پایتخت آن شهر کیف می‌باشد.

نوع حکومت اکراین جمهوری بوده که از ۲۴ استان تشکیل شده‌ است و دارای یک بخش خودمختار کریمه نیز می‌باشد. پس از فروپاشی شوروی، اکراین بعد از روسیه دارای بزرگترین ارتش در اروپا است. زبان روسی نیز کاربرد گسترده‌ای در اکراین دارد. دین رسمی این کشور مسیحیت می‌باشد.

اکراین پس از روسیه پهناورترین کشور اروپاست. با ذخیره وسوسه انگیزی از معادن فلزی ارزشمند. اکراین یکی از مهمترین کشورهای معدنی دنیاست که هم از نظر تنوع و هم حجم ذخایر در دنیا کم‌نظیر است. گفته می‌شود ۸۰۰۰ معدن از ۹۰ کانی ارزشمند در خاک اکراین وجود دارد.

Kiev2

جاذبه های گردشگری اکراین

در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، اکراین از نظر تعداد گردشگران جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده‌است. همچنین عجایب هفت‌گانه اوکراین از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اکراین می‌باشند که از هفت بنای تاریخی و فرهنگی تشکیل شده‌است و مهم ترین مقاصد گردشگری اکراین کریمه، کیف و خارکف می‌باشد.

شهر کیف اکراین

کیف، پایتخت کشور اواکرین و بزرگترین شهر اکراین می‌باشد. رودخانه دنیپر از بین این شهر عبور می‌کند و شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. کیف مرکز فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و علمی اکراین بوده و بزرگان و دانشمندانی زیادی در این شهر زاده و زندگی نموده‌اند.
کیف در کنار اهمیت سیاسی و اقتصادی جزو مراکز مذهبی اروپای شرقی و مسیحیت می‌باشد و از اماکن مذهبی واقع در این شهر می‌توان به کلیسای جامع کیف و کلیسای سنت اندرو و کلیسا جامع رستاخیز مسیح نام برد. این شهر در شمال اکراین واقع شده و هفتمین شهر پرجمعیت اروپا پس از شهرهای استانبول، مسکو، لندن، سن پترزبورگ، برلین و مادرید است. این شهر از قرون گذشته مرکز سلسله‌های پادشاه روس تبار بوده و در بین ملل روس زبان هنوز هم به عنوان مادر شهرهای روسیه نامیده می‌شود.
طبق افسانه‌ها نام این شهر از نام خاندان سه برادر که این شهر را بنا کردند گرفته شده است. با توجه به این افسانه و روایات مشابه مورخان و باستان شناسان بر این عقیده‌اند این شهر احتمالا در حدود اواخر قرن هفتم و اوایل قرن هشتم بوجود آمده است.

kiv1

kiv3

شهر خارکف اکراین

خارکیف دارای ۶ تئاتر، ۵ موزه، ۸۰ کتابخانه و حدود ۶۰ موسسه علمی و پژوهشی و ۳۰ آموزشگاه عالی می‌باشد.
دانشگاه خارکف یکی از اولین دانشگاه‌های امپراتوری روسیه در سال ۱۸۰۵ می‌باشد.
کلیسای پکروسکی، کلیسای بلاگووشنسکی و کلیسای اوسپنسکی که در مرکز شهر خارکف واقع هستند از قدیمی ترین کلیساهای این شهر بشمار می‌روند.
میدان مرکزی شهر خارکف، بزرگترین میدان در کل اوکراین بوده و یکی از عظیم ترین میدانهای اروپا بشمار می‌رود.

kar 5

kar 3

kar 4

شما نیز می توانید خود برای تور اروپا زمینی اطلاعات کامل تری داشته باشید تا نوع سفر خویش را انتخاب کنید.

 

همکاران ما