جاذبه های تنگه بسفر در استانبول – استانبول گردی

طول تاریخ استانبول همواره تنگه ی بسفر از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای وجود تنگه ی بسفر در نقشه جغرافیایی استانبول که غرب و شرق را به هم اتصال می دهد، جنگ‌های زیادی صورت گرفته است. جنگ‌هایی که بین امپراطوری‌های مختلفی در جریان بوده اند تا تنگه ی بسفر در جغرافیایی استانبول بماند. غیر از اهمیت جغرافیایی که این تنگه در استانبول دارد، زیبا ترین جاذبه‌ی توریستی است که گردشگران باید آن را ببینند. جاذبه‌های استانبول مثل تنگه ی بسفر بگونه‌ای هستند که حداقل یک روز کامل را برای بازدید از آن و جاذبه‌های اطراف آن باید وقت بگذارید. در ادامه با ارمغان آفاق ایرانیان همراه باشید تا با جاذبه های تنگه بسفر در استانبول بیشتر آشنا شوید.

تور ترکیه استانبول
خرید-آنلاین-پرواز-استانبول
خرید-آنلاین-هتل-استانبول

چگونه در تنگه بسفر بگردیم؟

اولین سوال برای انتخاب تنگه بسفر و گردش این است که چگونه و با چه وسیله‌ای در تنگه بسفر گردش کنیم؟! اگر تا به حال این تجربه را داشته اید که سوار کشتی‌های کروز شوید، فقط به ۲ ساعت نیاز دارید تا پای‌تان به این تنگه برسد. نمادهای مختلفی در جاذبه‌های اطراف تنگه ی بسفر دیده می شود که خودتان باید آنجا باشید و از نزدیک ببینید. هر چه از زیبایی تنگه ی بسفر بگوییم، کم گفته ایم.

جاذبه-های-تنگه-بسفر-در-استانبول

جاذبه های اطراف تنگه بسفر استانبول

محله میرگان: امیرگان در اطراف تنگه بسفر بخاطر طراحی و معماری خانه‌های قدیمی‌اش بسیار به چشم می آید. یکی از جاذبه های تنگه بسفر در استانبول ، پارک سر سبزی که در اطراف محله میرگان وجود دارد، گردشگران زیادی را به این محله قدیمی و کهن می کشاند. باید در هنگام فستیوال‌های گل لاله در محله میرگان باشید و طبیعت بکر و توریستی این محله را ببینید. این فستیوال در ماه فروردین هر سال برگزار می شود.

جاذبه-های-تنگه-بسفر-در-استانبول

محله ببک: خوبی محله‌های قدیمی اطراف تگه بسفر این است که انواع بوتیک‌ها، غرفه‌ها و پارک‌های زیبا و سر سبزی در آنها دیده می شود. غرفه‌ها و بوتیک‌های محله ببک در میان سایر محله‌های اطراف تنگه بسفر، طرفداران زیادی دارد که خرید از آنها اکیدا پیشنهاد می شود. تنوع غذاهای دریایی، بستنی و وافل بعد از خرید در بوتیک‌های ببک خیلی می چسبد!

جاذبه-های-تنگه-بسفر-در-استانبول

محله اورتاکوی: محله اورتاکوی از آن محله‌هایی است که تمام مکان‌های مذهبی در آن گنجانده شده اند. مسجد معروف، کلیساها و مکان‌های مقدس بسیار زیادی در فراز و نشیب‌های این محله به چشم می خورد که بازدید و عکاسی در آنها به شما عزیزان توصیه می شود. در کنار گذر از مکان‌های مقدس اورتاکوی، از لذت میل کردن غذاهای خیابانی نمی توان به سادگی رد شد. حتما غذاهای خیابانی استانبول را پیشنهاد بکنید.

کاخ های عثمانی در استانبول

در اطراف تنگه بسفر، خانه‌های بزرگ و قدیمی وجود دارد که در دوره عثمانی ساخته شدند. در حقیقیت، کاخ‌های عثمانی برای ثروتمندانی بنا شد که به دنبال خانه‌های باشکوه و یالی بودند. تعداد زیادی از این ثروتمندان مربوط به دوره عثمانی بودند که خواهان کاخ‌های مجلل و بزرگ در کنار ارزشمند ترین تنگه استانبول بودند. طبق آمارهای دید و بازدید از کاخ‌ها، هر روز صدها گردشگر برای بازدید و گردش در کاخ‌های توپکایی و دلما باغچه مراجعه می کنند. کاخ سیرگان نیز در میان کاخ‌های عثمانی از محبوبیت‌های فراوانی برخوردار است که هم اکنون به هتل لوکس ۵ ستاره تبدیل شده و برای اقامت گردشگران استفاده می شود.

جاذبه-های-تنگه-بسفر-در-استانبول

همکاران ما