از راز آلود ترین مکان های ایران با خبرید؟

انسان همیشه از ناشناخته ها می گریزد و هر چیزی که در ذهن ما داده ای از آن وجود نداشته باشد، برای ما خوف انگیز است. اما این نسخه را نمی توان برای همه پیچید! چرا که بعضی از افراد به قول معروف؛ سرشان برای این چیزها درد می کند و طبیعت ناآرام و هیجانی آنها همیشه تشنه ی کشف این موارد است. حتی اگر جزء این دسته از افراد هم نیستید، داشتن اطلاعات در این مورد ضرری برایتان ندارد. پس بیایید به شناخت راز آلود ترین مکان های ایران بپردازیم.

جهنم دره در آذربایجان

جهنم دره در آذربایجان. راز آلود ترین مکان های ایران

خیلی بامزه و جالب است نه؟ این کلمه را همیشه به عنوان یک ناسزا در مجادله ها شنیده ایم. حال باید بدانید، جهنم دره، یک مکان واقعی ست و در شهر خوی آذربایجان غربی قرار دارد. دلیل این نام گذاری را که جویا شوید، باید بگوییم، این دره صعب العبور است و افراد زیادی برای گذر از این دره به جهنم واصل شده اند. جهنم دره مکانی منفور و خوف آور می باشد که در دل کوهستان قرار گرفته است.

دره ی ستارگان در قشم

دره ی ستارگان. راز آلود ترین مکان های ایران

این مکان خوف انگیز که در جزیره ی قشم واقع شده، قصه های زیادی برای گفتن دارد. نام این مکان رازآلود دره ی ستاره ها، معروف به دره ی ارواح است. این مکان مانند قلعه ای ویران شده می باشد که به عقیده ی اهالی این منطقه، با فرود آمدن ستارگان بر روی زمین به وجود آمده است. جالب ترین بخش این داستان، در دل شب اتفاق می افتد که بسیاری از افراد جرات رفتن به این مکان را نخواهند داشت و اهالی آن توریست ها را از گذر به این مکان منع می کنند و بر این باورند که در دل شب ارواح و و اجنه این قلعه را به تصرف خود در می آوردند.

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

گورستان جن، راز آلود ترین مکان ها

اکثر ما حضور اجنه و ارواح را قبول نداریم، اما شاید با شناختن این گورستان نظرتان تغییر کند. این گورستان در شرقی ترین قسمت کشورمان، سیستان و بلوچستان واقع شده است. دنیای ماورالطبیعه ای که در نزدیک روستای تیس، در شهر چابهار می باشد. این روستا قدمت ۲٫۳۰۰ ساله دارد و یکی از روستای های قدیمی ایران می باشد. گورستان جن منطقه ای در این روستاست که اهالی آن رفت و آمد اجنه در شباهنگام را بازگو کرده اند. قبرها در این منطقه به طور عجیبی بر روی صخره ها قرار گرفته اند و بومی ها بر این باورند هر کس در شب گذرش به این گورستان بیفتد مورد نفرین اجنه قرار می گیرد.

تالاب ارواح

تالاب ارواح. راز آلود ترین مکان های ایران

حتما تالاب های زیادی را در شمال کشورمان می شناسید، اما این تالاب، با همه ی آنها تفاوت دارد. یکی از اسرار آمیزترین و عجیب ترین تالاب ها، در نوشهر مازندران قرار گرفته است. تمام آنچه در فیلم های ترسناک دیده اید را در این مکان به چشم می ببینید، درختانی که در تالاب دفن شده اند و مهی که سطح آن را فراگرفته است.اگر به دنبال مکان های خاص برای گردشگری هستید، این دریاچه سحرآمیز گزینه ی خوبی برای ماجراجویی است.

حتما بخوانید: ۷ مکان برتر جهان برای لمس دنیای دایناسورها

غار عجیبی به نام غار قاتل در کرمانشاه

غار پروا ، راز آلود ترین مکان ها

می خواهیم شما را با یکی از ترسناک ترین غارهای ایران به نام غار قاتل آشنا کنیم. بیشتر افراد ماجراجو عاشق مکان های کشف نشده و غیر قابل دسترس هستند، این منطقه را برای این افراد پیشنهاد می کنیم. هر چیزی که از یک غار هولناک انتظارش را دارید، می توانید در این غار ببینید. نام دیگر این غار اسرارآمیز پراو است و در ۱۲ کلیومتری شمال شرقی کرمانشاه می باشد. این غار یکی از عمیق ترین چاله ها و حفره ها را داراست و همین مسئله باعث صعب العبور بودن این مکان می باشد. سکوت و سیاهی همواره غار قاتل را فراگرفته و خفاش های زیادی درون این غار هول انگیز زندگی می کنند.

کویر وحشت در سمنان

کویر وحشت در سمنان

تا به حال می دانستید، در ایران هم مثلث برمودا وجود دارد و این مکان یکی از راز آلود ترین و شگفت آورترین مناطق ایران شناخته شده است. پا گذاشتن به باتلاق های هول آوری که محل دفن بسیاری از موجودات زنده بوده، برای هر فردی ترسناک است. موقعیت مکانی این کویر در جنوب غربی دشت سمنان ثبت شده و وسعت آن ۳٫۸۰۰ کیلومتر مربع می باشد. قدیمی های این منطقه، ریگ شن را سرزمینی نفرین شده می خوانند و بر این باورند که اگر کسی هوس کند به این مکان برود در همان جا ناپدید شده و ارواح این کویر آن ها را به دل خود فرو می برد. بنابراین هر فردی بدون تجهیزات لازم به این مکان برود قطع بر یقین دچار مشکلات سهمگینی خواهد شد.

جنگلی که جیغ می کشد!

جنگلی جیغ در مشهد

این درختان در جنگل های انبوه و در یکی از روستاهای اطراف مشهد قرار گرفته اند که بخشی از توابع طرقبه می باشد. با تاریک شدن هوا صداهای خوف آوری از این جنگل شنیده می شود که به گفته ی افراد بومی این منطقه، این صداها شبیه به جیغ است. از دیگر گفته های ساکنان درباره ی این جنگل این است که ملخ ها علت اصلی این صداها هستند یا عوامل آب و هوایی باعث این صداها می شود. اگر عاشق آدرنالین واقعی هستید، کمپ زدن در این منطقه می تواند شبی هیجان انگیز و پر ماجرا را برای شما به ارمغان بیاورد.

همکاران ما