7 درس بزرگ که سفر کردن به شما می آموزد

به نظر شما سفر فقط سپری کردن چند روز در یک شهر یا کشور دیگر است یا به قول معروف می رویم سفر تا حال و هوایمان عوض شود؟ شاید دلیل سفر کردن این گزینه ها باشد اما بیایید سفر را به چشمی دیگر و با دیدی متفاوت ببینیم. باید بگوییم، سفر گاهی می تواند شخصیت شما را دگرگون کند و یا نگرش شما به زندگی را تغییر دهد. در ادامه ی این مطلب جذاب با ما باشید.

بزرگترین درس های سفر

سفر کردن می تواند چیزهایی به ما بیاموزد که شاید در زندگی روزمره متوجه آن نباشیم و یا اتفاقاتی را برای ما رقم بزند که هرگز با آنها مواجه نشده باشیم. بنابراین عکس العمل ما در برابر این اتفاقات غیر منتظره، در ابتدا به شناخت بیشتر خودمان کمک می کند و در درجه ی دوم شخصیت واقعی اطرافیانمان را به ما نشان می دهد. مهم ترین آموخته های سفرکردن را با هم بخوانیم:

درس اول: قدر دان می شوید

در هنگامی که به مسافرت می روید، چند روزی از دوستان و یا خانواده دور می شوید، در این سفر گاهی به رابطه ی خود با اطرافیانتان می اندیشید، دلتنگ می شوید و یا در هر لحظه از سفر به یاد یکی از آنها می افتید. خود این موضوع باعث می شود تا قدر افرادی که جای خالی آنها را حس می کنید را بدانید. حتی سفر با خود دوستانتان هم می تواند عمق رابطه ی شما را مشخص کند و طی شرایطی که سفر پیش روی شما می گذارد، می توانید بهتر از قبل آنها را بشناسید.

بردباری در سفر کردن

درس دوم: بردبار و صبور می شوید

در بین راه سفر گرسنه می شوید و یا می خواهید در همان لحظه کمی استراحت کنید، اما شرایط این کار برای شما وجود ندارد باید صبر کنید تا به محلی مناسب برسید. هم چنین امکانات پیشرفته ای همانند اجاق گاز و یک تخت خواب راحت را در هر مکانی نخواهید داشت. همه ی این ها دست به دست هم می دهند تا آستانه ی تحمل شما را بالاتر ببرند.

درس سوم: عمیق تر فکر می کنید و بهتر تصمیم می گیرید

تصور کنید، مجبور می شوید در دل شب به سمت مقصدتان رانندگی کنید، به یک دو راهی می رسید که اگر این مسیر را اشتباه حدس بزنید، تمام راه را باید برگردید، پس همه ی تلاش شما دقیق فک کردن برای انتخاب مسیر درست خواهد شد. پس سفر کردن، انتخاب مسیر درست در زندگی را به ما می آموزد.

سفر با دوستان

درس چهارم: با شخصیت واقعی انسان ها رو به رو می شوید

از قدیم و الایام می گویند، اگر می خواهی کسی را بشناسی با او به سفر برو. سفر پر از اتفاقات پیش بینی نشده و چالش های بزرگ است که رفتار افراد در شرایط سخت را به شما نشان می دهد. اگر می خواهید وارد یک زندگی مشترک یا یک همکاری تازه شوید، پیشنهاد می شود یک سفر را با آنها تجربه کنید.

حتما بخوانید: کوله گردی یا بک پکینگ چه نوع سفری ست؟

درس پنجم: خودتان را بیشتر می شناسید

با سفر کردن شما از محدوده ی امن خود دور شده و از روزمرگی خارج می شوید. در این راه ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که فقط خود شما با شجاعت و درایت می توانید از آنها عبور کنید. سفر کردن تجربه های جدیدی برای شما می آفریند که در امتداد آن شخصیت خود را بهتر می شناسید.

خود شناسی در سفر

درس ششم: در لحظه زندگی کردن را می آموزید

اکثر ما بیشتر روزهای سال را مشغول کار کردن هستیم و تعداد روزهای اندکی را برای سفر کردن می یابیم. بنابراین تلاش می کنیم از این روزهای کم، حداکثر لذت را ببریم و حتی از تک تک ثانیه های آن غافل نمی شویم. سفر کردن به ما یاد می دهد، از تمامی لحظاتمان لذت ببریم و شاد زندگی کنیم، شاید فردایی وجود نداشته باشد.

درس هفتم: راه پیشرفت را برای شما باز می کند

همه ی انسان ها در افکار خود حیطه ی امنی دارند و دوست دارند در درون همان دایره ی فرضی خود زندگی کنند. متاسفانه یکی از دلایل در جا زدن و پیشرفت نکردن خیلی از ما انسان ها در زندگی همین مسئله است که توانایی ریسک کردن را در خود کاهش داده ایم و ترجیح می دهیم در همان حالت همیشگی به زندگی ادامه دهیم. هنگامی که به سفر می رویم، حس ماجراجویی در ما بیشتر می شود و قدم در راه های تجربه نشده می گذاریم و این گونه است که آگاه می شویم همیشه مسیرهای تجربه نشده به ضرر ما نیستند بلکه شاید یک تغییر اساسی در زندگی ما به وجود بیاورند.

یک سفر هر چند کوتاه می تواند بزرگترین درس های زندگی را به ما بیاموزد. پس نه تنها برای تفریح بلکه برای آموختن سفر کنیم.

همکاران ما