آشنایی با فرهنگ باستانی چین

فرهنگ کشور چین از قدیمی ترین فرهنگ های دنیا محسوب می شود و به همین خاطر گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. چین دارای فرهنگی متفاوت و جالب است که با جزئی از آن آشنا می شویم.

عادات و فرهنگ چینی ها

  • مردم چین علاقه ی زیادی به هنرهای رزمی، تجسمی، موسیقی و آشپزی دارند.
  • نوع پوشش اصیل آنها که هنوز هم در گوشه گوشه ی این کشور پهناور دیده می شود، زبان زد همه ی مردم دنیاست.
  • مردم در خیابان ها و امکان عمومی چرت می زنند. این در چین یک چیز عادی ست و از عادات آنها محسوب می شود.
  • در فرهنگ چین پلیس ها از غاز به جای سگ نگهبان استفاده می کنند. آنها معتقدند که صدای غازها خیلی بلند است و دید خوبی به اطرافشان دارند.
  • مردم چین شلوغی را می پسندند و برای غذا خوردن به رستوران های شلوغ می روند زیرا بر این باورند که هر رستورانی که شلوغ است غذای خوبی سرو می کند.
  • هدیه دادن بسیار مرسوم است ولی چینی ها از پذیرفتن هدیه نخست امتناع می کنند و خیلی اهل تعارف هستند.
  • در فرهنگ چین خرافات بسیار رواج دارد و آنها بسیاری از باورهای جالب و متفاوتی با اغلب مردم دنیا دارند.
  • در چین هرگز اسم خودتان را با جوهر قرمز ننویسید زیرا مردم چین نام مردگان خود را با رنگ قرمز می نویسند و این کار در چین مفهوم بدی را می رساند.
  • همان طور که می دانیم تجارت چین بسیار کپی برداری از مارک ها و برند ها را می پسندد و آن را به صورت چشمگیری رواج داده است.
فرهنگ چین

معماری در فرهنگ چین

در چین شاهد معماری های عجیب و خارق العاده ای خواهیم بود که از فکر و نبوغ دانشمندان این کشور نشئت گرفته است. معماری در چین از مدل ساخت خانه ها و قصرهای قدیمی گرفته تا اینک که با بهترین تجهیزات و علمی پیشرفته دست به معماری های عجیب و شگفت انگیزی می زند.

پل شیشه ای Zhangjiajie

طولانی ترین و ترسناک ترین پل شیشه ای جهان که ۲۶۰ متر با زمین ارتفاع دارد. این پل بین رشته کوه هایی در Zhangjiajie واقع در هونان، شهر cill می باشد. جالب است بدانید افکت های ویژه رو این پل به گونه ای طراحی شده که با راه رفتن بر روی آن ترک هایی مصنوعی ایجاد می شود که حیرت برانگیز و بسیار وحشتناک است. چین در سدد این برآمده تا پلی را در همین هوالی بسازد که پایه های نامرئی داشته باشد.

زبان در فرهنگ چین

همان طور که می دانیم مردم چین به زبان چینی سخن می گویند. زبان چینی، زبان یک پنجمه مردم دنیاست. این زبان یکی از جالب ترین زبان هاست چرا که در بسیاری از کلمات آنها از نماد ها و شکل ها استفاده می شود. زبان رسمی مردم در چین، چینی ماندارین نامیده می شود. این زبان بیش از ۱۳۹۰۰۰۰۰۰۰ نفر گویش گر دارد. کلمات پرکاربرد زبان چینی در پایین این متن گذاشته شده است که می توانید از آن بهره مند شوید.

زبان چینی

فستیوال های پرآوازه ی چین

چین مردمان شاد و برونگرایی دارد. آنها عاشق رقص و شادی هستند و تعاملات بسیار خوبی نه تنها با جامعه ی خود بلکه با گردشگران دارند. با چند فستیوال بزرگ ومعروف در چین آشنا شویم:

جشن بهار و سال نو

سال نو در فرهنگ چین

نماد ملی کشور چین اژدها و پانداست. چینی ها علاقه ی بسیاری به اژدها دارند و افسانه هایی نیز در مورد آن در فرهنگ چین نوشته شده است. سال نو چینی ها، در ماه فوریه (بهمن) برگزار می شود و در آن از شکوفه های گیلاس که نشانه ی خوشبختی می باشد، برای تزیین خانه ها استفاده می گردد. در این جشن خارق العاده و بزرگ، افراد لباس های رنگی به تن می کنند و سال نو خود را به رنگ های شاد مزین می نمایند.

فستیوال فانوس Lantern Festival

فستیوال فانوس

یکی از رمانتیک ترین فستیوال های دنیا که در چین هم خیلی باشکوه بر پا می شود، فستیوال فانوس می باشد. در شب ۷ مارس میلیون ها فانوسی آسمان را روشن می کنند که بر روی تک تک آنها آرزوها و دلنوشته های مردم هک شده است. روشن کردن این فانوس ها در فرهنگ چین به نماد احترام به بودای بزرگ نیز می باشد.

فستیوال افسانه ایه قایق اژدها

قایق اژدها در فرهنگ چین

اگر علاقه مند فستیوال های هیجان انگیز هستید در ماه ژوئن تور چین را از دست ندهید. نوشیدنی وغذاهای خاصی در این روز سرو می شود. مردم لباس هایی با نماد اژدها می پوشند و قایق های خود را به سبک بدن اژدها طراحی می نمایند.

فستیوال چنگ چو

فستیوال چنگ چو

فستیوالی هفت روزه در ماه می است که از غذاهای سنتی و پوشش های عجیب و دیدنی در آن استفاده می شود. چنگ چو نام جزیره ایست که این جشن در آن برگزار می شود. مردم با لباس های با مزه ای که می پوشند در خیابان ها رژه می روند و به رقص و آواز می پردازند.

فستیوال زمستانی هاربین

هاربین در فرهنگ چین

یک تفریح زمستانی، توام با هیجان را در این جشنواره ی بزرگ می توان تجربه کرد. لذت سر خوردن روی یخ ها و انواع بازی های پرطرفدار دیگر مانند هاکی، آلپاین و اسکی را می توانید در این فستیوال تجربه کنید.

غذا خوردن علم چینی ها

مردم چین معتقدند که غذا خوردن یک هنر و علم خاص می طلبد. در طبخ غذا بسیار ظرافت و علاقه صرف می کنند و برای نوشیدن و خوردن غذا آداب به خصوصی دارند. از جمله چوب هایی بنام چاپستیک که با آنها غذا می خورند.

اردک برشته شده پکنی (Peking Roast Duck)

خوراک اردک

این غذای لذیذ که با گوشت طرد اردک و سس لوبیا آغشته شده سرو می شود را می توانید در رستوران های پکن بیابید. تاریخچه ی این غذای تشریفاتی به زمان امپراطوری های کهن باز می گردد که در برنامه ی غذایی آنها جای ویژه ای داشته است.

shuan yangrou

شان یانگ رو

این غذا که خود مجموعه ای از غذاهای رنگی و خوشمزه می باشد، تشکیل شده از سوپی داغ که در یک ظرف مسی قرار میگیرد و ورقه هایی از گوشت گاو و سبزیجات که با گل پیاز و سس کنجد سرو می شود. shuan yangrou غذایی معروف در فرهنگ چین است که به دوران سلسله ی ”یوآن ” باز می گردد.

نودل همراه با خمیر سویا (Zhajiangmian)

نودل همراه با خمیر سویا

این غذا طعم خاصی از رشته های نودل، تکه های سبزیجات، گوشت خوک و سس سویاست که روشی متفاوت طبخ می شود.

خوراک سبزیجات و لوبیا

سبزیجات و لوبیا

خوراکی مملو از ویتامین های مفید برای کسانی که عاشق سبزیجات هستند. این غذای دلچسب از سبزیجات تازه، لوبیا و قارچ تشکیل شده که طرفداران بسیاری دارد.

دانستنی هایی در مورد کشور چین

  • بستنی، این خوراکی خوشمزه، توسط چینی ها اختراع شده است.
  • تمدن چین یکی از قدیمی ترین تمدن ها در دوره ی قبل از میلاد می باشد و از ۶٫۰۰۰ سال پیش تا امروز ادامه پیدا کرده است.
  • باید بدانید، ۳۵ میلیون نفر از مردم چین هنوز در غارها زندگی می کنند و به گفته ی خودشان پول کافی برای اجاره یا ساخت یک منزل مسکونی را ندارند.
  • کشور چین تنها صادر کننده ی پاندا در کل دنیاست. زادگاه این حیوان دوست داشتنی فقط کشور چین است و تمام پانداهایی که شاید در کشورهای دیگر ببینید از چین به آنجا فرستاده شده اند.
  • مردم کشور چین یکی از نابغه ترین افراد در زمینه های ریاضی و معماری هستند. دیوار چین که همه ی ما با آن آشنایی داریم، با طول ۸٫۸۵۰ کیلومتر، یکی از معماری های تحسین برانگیز چینی هاست.

همکاران ما