رزرو و خرید بلیط قطار اروپا

اگر قصد دارید تا به کشور های خارجی مثل کشور های اروپایی سفر کنید و نگران هزینه سفر های بین شهری هستید و نمی خواهید پول بلیط های گران هواپیما را با توجه به نرخ ارز در کشورمان بدهید، سفر با قطار و رزرو بلیط قطار اروپا می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

جهت رزرو بلیط در ساعات ۸ الی ۱۴ با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

قطار یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه در اروپا به شمار می رود نسبت به سایر وسیله های نقلیه دیگر، قیمت ارزان تری نسبتا دارد. جاده های زیبای ریلی در این قاره و معاشرت با افراد مختلف داخل قطار قطعا تجربه بی تظیر و لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بلیط قطار اروپا

بلیط قطار اروپا

از امنیت قطار همه ما اطلاع داریم. کافی است که به راحتی روی صندلی خود بنشینیم و از مناظر زیبای شهرها و روستا های اروپا لذت ببریم و نگران گم شدن در جاده ها و اشتباه رفتن مسیر هم نباشیم. قطار های مختلفی مثل قطار های سریع السیر، شب رو و طبیعت گرد در خطوط ریلی اروپا فعالیت دارند و شما با استفاده از آن ها می توانید در کمترین زمان و با پرداخت کمترین هزینه به مقصد مورد نظرتان بروید. به طور مثال می توانید با استفاده از قطار های سریع السیر Eurostar مسیر لندن تا پاریس را تنها در دو ساعت و نیم طی کنید یا در یک ساعت و نیم از رم به فلورانس بروید.

برای خرید بلیط قطار اروپا و تور اروپا با ما تماس بگیرید

دفتر مشهد: ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰ — ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱

مزایای خرید بلیط قطار اروپا

از سرعت و ارزان بودن سفر با قطار صحبت کردیم اما همه مزایای خرید بلیط قطار اروپا این دو مورد نیست. در ایستگاه های قطار شهر های اروپایی اغلب تاکسی و مترو وجود دارد و شما به راحتی می توانید پس از پیاده شدن به هتل خارجی که از قبل رزرو کرده اید بروید. دیگر لازم نیست مانند سفر با هواپیما مدت ها در فرودگاه قبل از پرواز منتظر بمانید و در صف های طولانی فرودگاه ها برای چک شدن پاسپورت و اینگونه تشریفات ها وقتتان را تلف کنید. محدودیت باری هم وجود ندارد و هر چیزی که لازمتان باشد می توانید با خود حمل کنید. حتی دوچرخه و اسکی که البته آن ها را باید به واگن بار تحویل دهید.

معمولا در زمان حرکت قطار ها تاخیری دیده نمی شود و شرایط بد آب و هوایی هم نمی تواند در کنسل شدن آن تاثیری داشته باشد. همچنین تعداد قطار ها در مسیر های مختلف هم زیاد است و هر زمان از روز که دلتان خواست می توانید قطار مد نظرتان را رزرو کنید. به عنوان مثال در مسیر پاریس لندن روزانه ۱۹ قطار و در مسیر های اصلی ایتالیا هر یک ساعت یک قطار حرکت می کند.

اگر خسته شدید می توانید در راهرو ها قدم بزنید و یا سری به کافی شاپ و رستوران قطار بزنید و چیزی میل کنید. یا از طریق اینترنت رایگان فیلم یا سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید.

انواع قطار های اروپا

قطار های اروپا معمولا به چهار نوع دسته بندی می شوند اما قبل از اینکه هر کدام از آن ها را توضیح دهیم بگذارید از انواع بلیط های قطار اروپا که برای مسافرران صادر می شود بگوییم. بلیط های قطار در اروپا معمولا در سه نوع صادر می شوند:

  • Print at Home: بلیط های که به صورت الکترونیکی صادر می شوند و می توانید آن ها را در خانه چاپ کنید.
  • Ticket on Departure: این بلیط ها را باید در مبدا حرکت چاپ کنید. این بلیط ها در خطوط ریلی انگلیس و آلمان رایج هستند.
  • Paper Ticket: بلیط های چاپی هستند که بر روی اوراق های بهادار چاپ می شوند.

قطار های عادی

اگر قصد سفر بین شهر های کوچک و مسیر های کوتاه و غیر اصلی را دارید معمولا باید سوار این نوع قطار ها شوید. سرعت قطار های عادی نهایتا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت است و اگر قطار ها را جستجو می کنید، بلیط های IC،TIC،‌TRN معمولا برای قطار های عادی هستند.

قطار های سریع السیر

با استفاده از این نوع قطار ها در وقت خود صرفه جویی کنید. سرعت قطار های تندرو ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است و به دو دسته داخل کشوری و بین کشوری تقسیم می شوند. اگر قصد دارید تا با این قطار ها سفر کنید باید این را به بدانید که دو نوع درجه ۱ و درجه ۲ وجود دارد.

در هر دو نوع این قطار ها صندلی ها به صورت اتوبوسی و پشت سر هم قرار گرفته اند. اما در نوع درجه ۱ در هر واگن تعداد صندلی ها در هر واگن نسبت به قطار های درجه ۲ کمتر است و فضای بیشتری در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید چمدان و وسایل خود را در کنارتان بگذارید. همچنین از مسافرین هم پذیرایی می شود و آن ها می توانند از وای فای رایگان استفاده کنند.

در قطار های درجه ۲ با توجه به تعداد صندلی بیشتری که در واگن ها وجود دارد، فضا کمتر است و باید چمدان را در فضای بالای سر خود بگذارید و اگر چمدان خیلی بزرگ باشد، فضای هایی در ابتدا و انتهای هر واگن طراحی شده است که می توان وسایل را داخل آن ها گذاشت.

اگر همراه خود حیوان خانگی دارید باید بدانید که برای هر قطاری قوانین می تواند متفاوت باشد. پس قبل از این که بلیط قطار اروپا خود را رزرو کنید حتما از قوانین اطلاع پیدا کنید.

برخی از قطار های تندرو اروپا ICE آلمان، Thalys فرانسه – آلمان و Eurostar پاریس – لندن هستند. تنها قطاری که در آن پاسپورت ها چک می شوند یورو استار است و در سایر قطار ها پاسپورت ها چک نخواهند شد.

قطار های شب رو

این قطار ها مخصوص سفر های طولانی هستند و کوپه های ۱ تا ۶ تخته دارند. در قطار های یک و دو کوپه دستشویی و حمام اختصاصی در داخل کابین ها قرار گرفته است که مسافران می توانند از آن ها استفاده کنند. هزینه صبجانه و نهار معمولا بر روی هزینه بلیط محاسبه می شود ولی حتما قبل از این که بلیط خود را رزرو کنید از وجود رستوران در قطار اطمینان حاصل پیدا کنید.

قطار های پانارومیک

اگر به سوییس سفر کردید حتما سوار این نوع قطار ها بشوید. قطار های پانارومیک برای سفر های کوتاه طراحی شده اند و مسیر حرکت آن ها دیدنی ترین مکان ها و جاذبه های طبیعت سوییس است. این قطار ها دارای سقف های شیشه ای هستند تا مسافران بتوانند مناظر را به صورت ۳۶۰ درجه ببینند.

همکاران ما