فرهنگ اسپانیا را بشناسیم

این کشور زیبا با وجود مردمانی شاد و مهمان نواز، پارک های ملی خارق العاده و شرایط آب و هوایی عالی مرکز سفر بسیاری از مردم جهان است. اسپانیا یکی از پربیننده ترین جاذبه های گردشگری دنیا را دارد. همچنین از معماری خاص و خیره کننده ای بهره مند می باشد و همانند تمام ملیت ها این کشور نیز از فرهنگ و آداب بخصوصی تبعیت می کند. اینک می خواهیم کمی از فرهنگ اسپانیا با شما سخن بگوییم.

آداب و رسوم در فرهنگ اسپانیا

اولین چیزی که همه از کلمه ی آداب و رسوم دریافت می کنند، آداب و رسوم معارفه و ملاقات است. در فرهنگ اسپانیا نیز آداب خاصی وجود دارد که با آنها آشنا می شویم:

  • هنگامی که فردی به شما سلام می کند و یا معرفی می شود باید به آنها دست بدهید. افرد صمیمی تر یکدیگر را در آغوش گرفته و بر روی شانه یکدیگر می زنند.
  • در ملاقات های رسمی آنها، مردم با بکار بردن از کلمه ی دن یا دونا در ادامه ی اسم افراد آنها را صدا می زنند.
  • اگر به مهمانی دعوت شدید سعی کنید هدایای کوچکی برای آنها تهیه کنید مانند شکلات، کیک و یا گل می توانید هدیه بدهید. اینکار در فرهنگ اسپانیا نشانگر احترام و عشق است.
  • همچنین در مهمانی ها تا از شما برای صرف غذا دعوت نشده لطفا به سر میز نروید شاید آنها جای بخصوصی را برای شما تعیین کرده باشند.
  • بر سر میز تا مهمان شروع نکرده شما دست به میز نزنید. هنگامیکه غذایتان تمام شد می توانید قاشق و چنگالتان را به صورت عمودی در ظرف قرار دهید.
  • تا زمانیکه میزبان از سر میز بلند نشده شما نیز برای ادای احترام بر سر جای خود بمانید.

از عجیب ترین فرهنگ ها در اسپانیا

همیشه در ذهن ما تصویر یک جادوگر با موهای سفید، لباسی هایی دامن دار و کفش هایی نوک تیز است. حال جالب است بدانید می توانید در اسپانیا ساحره هایی را ببینید که دقیقا خود را به این شکل درآورده اند و طی مراسمی عجیب حرکاتی شبیه به جادوگران را انجام می دهند.

ساحره-ها

نگران نباشید این مراسم بسیار فانتزی و شاد است و بسیاری از توریست ها نیز در این مراسم شاد شرکت می کنند.

زبان اسپانیولی

به اصطلاح espanol یا کاستیلی یکی از پر گویش ترین زبان های دنیا بعد از چین می باشد. کشور مکزیک یکی از پر تکلم ترین کشورهای زبان اسپانیایی است. اکنون بیش از ۶۲ کشور در دنیا و ۴۱۷ میلیون نفر در حال حاضر به زبان اسپانیایی سخن می گویند. شاید شما علاقه مند باشید که با این زبان پرکاربرد آشنایی داشته باشید. همین الان فایل آموزشی این زبان را دانلود کنید.

دکمه ی آموزش زبان اسپانیایی

موزه های باستانی و حیرت انگیز اسپانیا

موزه ها و مکان های تاریخی و افسانه ای زیادی در اسپانیا وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید. از اماکن هنری گرفته تا موزه هایی که شما را به دنیای دزدان دریایی و اقیانوس ها می برند.

موزه گوگنهایم 

گوگنهایم اسپانیا

گوگنهایم نمایی خارق العاده از معمار بزرگ فرانک گری است که در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. یکی از شگفتی های این نما این است که در نور آفتاب حالت سایه روشن دارد که گاهی بصورت موج دار و خال دار دیده میشود. بیلبائو شهری که این هنر بزرگ و پر شگفتی در آن قرار دارد هرساله جذب بسیار بالایی از جمعیت گردشگران را به خود اختصاص داده است.

موزه دریایی

موزه ی دریایی اسپانیا

این موزه در قرن ۱۳ تا ۱۸ میلادی به ثبت رسیده است. فضای داخل این موزه بسیار زیبا و رویایی بوده و حتی برای افراد خشکی دوست جذاب و جالب است. موزه ی دریایی در خیابان رامبلا بارسلوناست که در مجاور دریا قرار دارد.

موزه ی پیکاسو

موزه پیکاسو اسپانیا

هنرمند بزرگ پیکاسو که در شهر مالاگای اسپانیا به دنیا آمده، نقش مهمی در فرهنگ اسپانیا ایفا کرده است. این نقاش بزرگ هنرهای بسیار حیرت آوری از خود برجای گذاشته که میتوان از آنها در موزه ی پیکاسو واقع در شهر بارسلون دیدن کرد.

غذاهای لذیذ اسپانیایی

یکی دیگر از دلایل شهرت اسپانیا در دنیا به خاطر داشتن غذاهای متنوع و خوشمزه ی آن است که در سفر به این کشور می توانید از خوردن این غذاهای عالی لذت ببرید.

کراکت (croquetas)

کراکت فرهنگ اسپانیا

کراکت انواع مختلفی دارد که از آنها می توان به کراکت مرغ نیز اشاره کرد. دراسپانیا بیشتر کراکت را در منوی پیش غذا قرار می دهند.

ساردین

ساردین فرهنگ اسپانیا

ساردین یک نوع ماهی است که مزه ای همچون گوشت دارد. این غذای لذیذ با آرد سوخاری سرخ شده و بسیار ترد و خوشمزه است.

تامبت

تامبت فرهنگ اسپانیا

غذایی باب میل گیاهخواران است زیرا در آن از لایه های سبزیجات کبابی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان که با روغن زیتون تهیه شده سرو می شود.

کاسیدو مادریلینو

کاسیدو فرهنگ اسپانیا

در تور اسپانیا حتما به شهر مادرید که پایتخت اسپانیاست سفر خواهید کرد. کاسیدو یکی از غذاهای سنتی شهر مادرید می باشد که با نخود، گوشت و سبزیجات پخته می شود.

تورتیلا اسپانولا

تورتیلا فرهنگ اسپانیا

این املت اسپانیایی پرطرفدار و سبک که بیشتر به عنوان صبحانه سرو می شود از سیب زمینی درس شده و شبیه به کوکوی سیب زمینی است.

پائلا

پائلا فرهنگ ایرانی

این غذای والنسیایی خوش طعم مخطولی از برنج و سبزیجات و غذاهای دریایی دیگر است. برنج تردی که در ته ماهی تابه قرار گرفته قسمت اصلی غذاست.

فستیوال های جالب و دیدنی در فرهنگ مردم اسپانیا

یکی دیگر از دلایلی که گردشگران اسپانیا را به عنوان مقصد برای سفر خود انتخاب می کنند جشن ها و فستیوال هایی ست که هر ساله در این کشور برگزار می شود. جشنواره هایی که شهرت جهانی دارند و شرکت در هر کدام از آن ها می تواند خاطره ای تکرار نشدنی باشد.

جشنواره گریس در فرهنگ اسپانیا

فستیوال گریس فرهنگ اسپانیا

این جشنواره ی زیبا در روزهای ۱۴ الی ۲۰ ماه اوت (آبان) برگزار می شود. فستیوال خلاقانه ی گریس همه ساله در شهر بارسونا برپا می شود. در این فستیوال مهیج سرگرمی هایی مانند آتش بازی و آکروبات بازی به اجرا در می آید که برای توریست ها بسیار جذاب و دیدنی ست.

جنگ گوجه فرنگی یا la tomato

جنگ گوجه فرنگی فرهنگ اسپانیا

نبرد هیجانی گوجه فرنگی هر ساله در دهکده ی بونول در شهر والنسیای اسپانیا برگزار میشود. همیشه کلمه ی جنگ در خاطر شنونده تصویر دردناکی را رقم میزند اما این جنگ جایی ست که همه ی مردم با میل خودشان به اینجا می آیند و برخلاف دیگر جنگ ها لحظات شیرینی را برای یکدیگر می سازند. این یکی دیگر از فرهنگ های اسپانیاست که تصویر هولناک جنگ را در خاطر ها متغیر می سازد. با فرا رسیدن روز نبرد همه ی شرکت کنندگان لباس هایی را که دیگر نمی پوشند را بر تن کرده و به میدان نبرد می روند تا همدیگر را به رنگ قرمز در بیاورند. اگر می خواهید در این فستیوال هیجان انگیز شرکت کنید باید طوری برنامه ریزی کنید که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست (شهریور) در اسپانیا حضور پیدا کنید.

جشنواره لاس فالاس والنسیا

لاس فالاس فرهنگ اسپانیا

فستیوال لاس فالاس والنسیا را می توان یکی از شگفت انگیز ترین جشن های دنیا نام برد. فستیوالی که بطور رسمی در سازمان یونسکو ثبت شده است. این جشن در تاریخ ۱۵ ماه مارچ برگزار می شود. در این روز مجسمه های رنگی و بزرگی را می بینید که تمام شهر را پر کرده است. جالب است بدانید این مجسمه ها از روی افراد مشهور، فوتبالیست ها، هنرپیشه ها وحتی افراد سیاسی درست می شود که حالت طنز دارند. این فستیوال شاد و زیبا چند روز ادامه دارد و مردم در طی آن از فضای مفرحی که برای آنها بوجود آمده لذت می برند. اما چه حیف که این عروسک ها و مجسمه ها در روز آخر آتش زده می شوند زیرا که در فرهنگ اسپانیا این کار نوید بخش سال جدید و تمام شدن زمستان است.

کارناوال اسپانیا

کارناوال فرهنگ اسپانیا

کارناوال پر شور و رنگارنگ اسپانیا یکی از زیباترین جشن های دنیاست. شهر تنریف “پایتخت کارناوال اروپا” که سالانه پر بازدید ترین شهر در بین کارناوال هاست، تمام ماه فوریه را به جشن و پایکوبی سپری می کند. در تور اسپانیا شهر تنریف و کادیز را از یاد نبرید.

فستیوال مرسه “la merce

لا مرسه

جشنی تمام نشدنی مملو از رقص های گوناگون خیابانی و انواع موزیک ها و برگزاری کنسرت هایی شاد با هنرمندان مطرح دنیا بر پا می شود. این فستیوال پرشور و پر ازدحام در ۲۴ سپتامبر(مهر) یعنی اواخر تابستان هر سال اجرا خواهد شد.

حقایقی جالب از اسپانیا

  • یکی از جالب ترین زیپ لاین های دنیا در اسپانیا قرار دارد که طول آن ۷۲۰ متر است و در عرض یک دقیقه به کشور پرتغال متصل می شود.
  • یکی از بزرگترین آسمان خراش ها با ۴۷ طبقه در اسپانیا قرار دارد و جالب این جاست که آسانسور هم ندارد.
  • در سرود ملی این کشور هیچ کلمه ای وجود ندارد.
  • حیوان ملی اسپانیا گاور نر می باشد.
  • تعداد افرادی که در آمریکا به زبان اسپانیایی سخن می گویند بیشتر از خود اسپانیا ست.

همکاران ما