جزییات تور

تور ترکمنستان و عشق آباد

همراهان گرامی با عرض پوزش در حال حاظر تور و ویزا ترکمنستان نداریم

آنچه در مورد جمهوری ترکمنستان در تور ترکمنستان خوب است بدانیم. جمهوری ترکمنستان به ترکمنی: Türkmienistan Riespublikasy از کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق است. در شمال شرقی ایران و در منطقه آسیای مرکزی قرار دارد. پایتخت آن عشق‌آباد است. مردم آن به زبان ترکمنی (شاخه‌ای از زبان‌های ترکی‌تبار) صحبت می‌کنند. عشق‌آباد یا اشک آباد ترکمنی :Aşgabat   پایتخت کشور ترکمنستان است. این شهر در پایه کوه کوپه داغ در بیابان قره قوم و در نزدیکی مرز این کشور با ایران واقع شده‌است. این شهر در عین اینکه پایتخت سیاسی ترکمنستان بوده، مرکز استان آخال نیز می‌باشد.

توجه داشته باشید!!! دوست داران گشت و گذار در ترکمنستان بدانید که در حال حاضر امکان رزرو اینترنتی تور ترکمنستان وجود ندارد. گفتنی است که ویزای توریستی ترکمنستان برای هیچ فردی از ایران صادر نمی گردد.

همچنین پلاک ترانزیت در کشور ترکمنستان، فقط دارای ۳ روز اعتبار می باشد

تور ترکمنستان از مشهد

عشق‌آباد در سال ۱۸۱۸ تنها روستای کوچک جهت استراحت کاروانیان جاده ابریشم بوده که در نزدیکی شهر باستانی نسا قرار داشته‌است. شهر نِسا که در زمانی پایتخت اشکانیان بوده که در حمله مغول کاملاً ویران شده‌است. آثار این شهر در نزدیکی عشق‌آباد کشف شده‌است. در حال حاضر اینطور حدس زده شده‌است که عشق‌آباد بر روی خرابه‌های شهر باستانی نِسا بنا گردیده‌است.

جاذبه های توریستی ترکمنستان

کاخ ترکمن باشی در عشق آباد ، موزه آق بوقدای ، مرکز نمایشگاهی عشق آباد ، یادبود صلح و استقلال ، شهر باستانی نسا ، کاخ های آغوزخان و روحیات ، موزه فرش ترکمن و موزه دولت و … هستند.

دین و زبان

مردم آن به زبان ترکمنی (شاخه‌ای از زبان‌های ترکی‌تبار) صحبت می‌کنند. ۷۲درصد ترکمن، ۱۲ در صد روس،۹ درصد ازبک و ۷ درصد بقیه دین اکثر مردم اسلام است.

پول رایج

مانات ترکمنستان TMM

نرخ ارز

۱۰۰۰ مانات برابر با ۰٫۲ دلار
یک مانات برابر با ۱٫۷  ریال

آب و هوا را هنگام رزرو تور ترکمنستان در نظر بگیرید.

ترکمنستان دارای آب و هوای گرم  در تابستان و هوای خشک و سرد در زمستان و دلیل این خشکی هوا هم به دلیل قرار گرفتن در بیابان قره قوم است. بهتر است در فصل تابستان به دلیل گرمی سوزان هوا به این کشور سفر نداشته باشید و سعی کنید در ماه هایی مانن ژانویه که دمای هوا مطبوع است و بارش باران وجود دارد به ترکمنستان بروید.

کد کشور

۰۰۹۹۳

تاریخ

در سپتامبر ۲۰۰۵ رسماً از جرگه کشورهای مستقل المنافع خارج شد.

تقسیمات کشوری

ترکمنستان دارای ۵ استان (ولایت) است: آخال ، بلکان ، داش‌حوض ، لباب ، مرو

جغرافیا

ترکمنستان با ایران، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و دریای خزر همسایه‌است.

جمعیت

این شهر در سال ۲۰۰۹، ۹۰۹٫۰۰۰ نفر بوده و فاصله آن از مشهد، دومین شهر بزرگ ایران ۲۵۰ کیلومتر می‌باشد.شهر شیروان در استان خراسان نزدیک‌ترین شهر ایران به عشق‌آباد است و از مرز این شهرستان تنها ۲۲ کیلومتر فاصله تا پایتخت ترکمنستان می‌باشد.

اقتصاد

ترکمنستان اقتصادی رو به رشد دارد وبا توجه به منابع سرشار نفت و گاز و پنبه از طریق سرمایه گذاری مشترک صنایع پائین دست راگسترش داده وجزوء معدود کشورهائی است که فرآورده‌های نفتی صادر میکند با فراوری محصول پنبه وبا اتکا به نیروی کار خود صنایع فعال نساجی پیشرفه‌ای دارد که ازبازار فروش بالائی در سطح جهان برخوردار می‌باشد و با فروش سالانه مقدار زیادی گاز به کشورهائی چون اکراین و روسیه و چند کشور دیگر از جمله ایران , اقدام به کسب درآمدهای سرشار برای کشورش را دارد.

خرید در تور ترکمنستان

وقتی به بازار های ترکمنستان می روید چیزی که در نگاه اول شما را به خود جلب می کند، رنگ ها و تنوع زیاد آن هاست. هزینه های لباس در این کشور با توجه به نرخ ارز در کشور ما کمی گران است و فروشنده ها هم اصلا حوصله چانه زدن را ندارند.

از معروف ترین بازار هایی که می توانید رد سفر به ترکمنستان از آن ها دیدن کنید، بازار سنتی تولکوچا، آلتین آسیر، برکارار و مرکز خرید تکینسکی است که تمامی آن ها در روز های تعطیلی یعنی روز های دوشنبه تعطیل می باشند.

مردم

۷۲ درصد مردم ترکمنستان به زبان ترکمنی صحبت می‌کنند که شاخه‌ای از شاخه زبان‌های آلتایی می‌باشد و نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت ۵ میلیونی این جمهوری را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند و بقیه مردم آن کشور از نژادهای روس، ازبک بوده و تعداد کمی نیز قزاق هستند. ترکمن‌ها مسلمان و پیرو مذهب اهل سنت حنفی هستند.

حهت خرید تور ترکمنستان با دفتر ارمغان تماس بگیرید .

دفتر مشهد: ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰ — ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱

همکاران ما