جاهای دیدنی تفریحی تاریخی استانبول

جهت رزرو بلیط با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

شهر شلوغ استانبول در ترکیه یک شهر پر جنب و جوش با تمامی ویژگی های منحصر به فرد خود است. این شهر نه تنها رکز کسب و کار، مالی، املاک و مستغلات و روند فرهنگی است، بلکه منزل بسیاری از نشانه های تاریخی است. از زمان حکومت بیزانس به دوران عثمانی، اکثر مکان های تاریخی استانبول برای بازدید عمومی آزاد است. از جمله قصرها، مساجد، کلیساها، قلعه ها که  آنها را می توان در چند روز یا یک هفته بازدید کرد. با ارمغان همراه باشید تا جاهای دیدنی تفریحی تاریخی استانبول را به شما معرفی نماییم.

استانبول

بهترین مکان های تاریخی در استانبول، ترکیه

در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین مکان های تاریخی تور استانبول از مشهد را بیشتر به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد بزرگ ایاصوفیه یکی از مهم ترین جاذبهای گردشگری استانبول که دیدن آن برای علاقه مندان به تاریخ و هنر می تواند جذابیت داشته باشد. این مسجد نشان دهنده ی تلاقی  است که به قسطنطنیه از حکومت بیزانس به عظمت عثمانی اتفاق افتاد. سقف این مسجد با نقاشی های بسیار زیبایی تزیین شده است. نمایش صحنه هایی از کتاب مقدس و شخصیت های برجسته امپراتوری بیزانس، آنها در کنار عضلات دایره ای بزرگ قرار می گیرند که به دیوار متصل شده اند که هنر خوشنویسی اسلامی را برجسته می کند. گالری های سطح بالا جایی است که بهترین دیدگاه های داخلی ساختمان برجسته را می توان دید.

مسجد سلطان احمد در استانبول (مسجد آبی)

یکی از بهترین مکان های تاریخی استانبول، مسجد شکوهمند سلطان احمد(مسجد آبی) است.  خارجی ها می توانند به زندگی مسلمانان سکولار در ترکیه نگاه کنند زیرا مسجد هر روز برای نماز عمل می کند. با ورود به مسجد پنجره های رنگی شیشه ای آبی داخلی دیده می شود. مسجد آبی یا همان سلطان احمد با ۲۶۰ پنجره و ۶ مینار منحصر به فرد، مشهور ترین مسجد در ترکیه است.

مسجد سلطان احمد

آب انبار باسیلیکا استانبول

بیشتر طرفداران جیمز باند میدان مخزن را از فیلم او “از روسیه با عشق” می شناسند. او از طریق ستون های سنگی بزرگ که از مخزن آب به بخش قدیمی استانبول به نام “سلطان احمد” وارد شده بود، در یک قایق کوچک فرو برد.اکثر بازدیدکنندگان به جای پشت سر گذاشتن مخزن به دیدن سرنشینان غیرمعمول می روند.

آب انبار باسیلیکا

کاخ توپکاپی در استانبول

یکی از بهترین مکان های تاریخی در استانبول، کاخ توپکاپی است. این شهر به عنوان یک شهر کاملا کارآمد برای بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر عمل کرد.همانطور که مرکز حاکمیت  آن امپراتوری عثمانی است، این توده ای گسترده از ساختمان های تاریخی مانند آشپزخانه، اتاق ها و بسیاری مکان های دیگر صحبت می شود.

در صورتی که به دنبال رزرو بلیط خارجی از مشهد هستید، می توانید به راحتی از طریق سایت ارمغان و یا تماس تلفنی با همکاران ما رزرو و خرید بلیط خود را به آسانی انجام دهید و یا تور خارجی لحظه آخری را می توانید به ما اعتماد کنید.

برج گالاتا کجاست

برج مسیح و یا همان گالاتا در منطقه گالاتا منظره ای شگفت انگیز از شهر استانبول، شاخ طلایی و تنگه بسفر است.در ابتدای سال ۱۳۴۸ به  عنوان برج مراقبت ساخته شده است، طبقه بالای برج نیز محل برگزاری سرگرمی های شبانه به شکل نمایش شب در ترکیه است.

شما به راحتی می توانید از تمامی این مکان های تاریخی و تفریحی ترکیه به راحتی و به تنهایی و یا از طریق تورهای گروهی که در استانبول برگزار می شود استفاده کنید و لذت ببرید.

همکاران ما