نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانیم

نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانیم

قبل از آمدن به استانبول برای گذراندن تعطیلات، نکاتی است که باید درباره استانبول بدانید. نکات سفر به استانبول به شما کمک می کند تا بتوانید سفر خوشی برای خود و همراهان خود رقم بزنید. با ارمغان همراه باشید تا راهنمای مناسبی برای سفر به استانبول برای شما باشیم.

نکات سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

همانطور که می دانید، استانبول یک مقصد گردشگری محبوب برای به خصوص ایرانیان و حتی اروپایی ها است. بنابراین اگر شما در زمان فصل اوج  تعطیلات و یا در جشنواره ها برای سفر برنامه ریزی کنید می توانید مطمئن باشید که برای خرید بهترین زمان است و هتل ها قیمت های خود را کاهش می دهند ولی پروازهای چارتری از ایران به استانبول نسبت به حالت معمول بالاتر است زیرا در ایران در زمان های پیک، قیمت ها بالاتر است زیرا درخواست مسافران نسبت به حالت معمول بیشتر است به همین دلیل چاتر کننده های پرواز به دنبال سود بیشتر نیز هستند.

نکات سفر به استانبول

برای پیدا کردن بهترین نرخ برای استانبول شما باید آب و هوای استانبول را بررسی کنید.

ویزا ترکیه

خوشبختانه ترکیه یکی از کشورهایی است که سفر به آن برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و مسافران ایرانی می توانند تنها با در دست داشتن پاسپورت و رزرو بلیط خارجی و نیز رزرو هتل خارجی به صورت آنلاین به این کشور و نیز شهر های مختلف آن سفر کنند.

فرودگاه های استانبول

در استانبول تعداد ۳ فرودگاه وجود دارد. که یکی از آن ها فرودگاه هزرفن یک فرودگاه خصوصی است. نام دو فرودگاه دیگر عبارت است از: فرودگاه آتاتورک که در قسمت اروپایی شهر قرار گرفته است و فرودگاه صبیحا که در قسمت آسیایی شهر واقع شده است. برای مسافران ایرانی این فرودگاه نزدیک تر است.

حمل و نقل در استانبول

نکات سفر به استانبول

شما می توانید در طول سفر به استانبول برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. خوشبختانه این شهر از لحاظ حمل و نقل عمومی پیشرفته است و شما می توانید از وسایلی مانند تراموا، مترو، ماشین های کابلی، تاکسی مشترک یا کشتی استفاده کنید.

هشدارها

همان طور که در هر شهر شلوغ باید مراقب وسایل شخصی خود باشید در استانبول هم در مکان های شلوغ مانند اتوبوس مترو و تراموا از وسایل خود محافظت کنید.

در صورتی که به دنبال تور استانبول از مشهد با قیمت مناسب و لحظه آخری با کیفیت مناسب هستید با ارمغان در ارتباط باشید.

 

همکاران ما