موزه کاریه استانبول

این روزها تور استانبول از مشهد به عنوان یکی از پربازدید ترین و برترین شهرهای آسیایی برای سفر خارجی تبدیل شده است. که روزانه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی و حتی نیز آمریکایی برای گذراندن تعطیلات خود به این شهر زیبا سفر می کنند. مسافران می توانند وقت خود در خرید، بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی و دیگر جاذبه های فرهنگی و تفریحی آن می گذرانند. موزه کاریه استابول یکی از این جاذبه های زیبا است.

نکته قابل توجه در مورد این شهر آن است که استانبول سهم مناسبی در بناهای تاریخی دارد. که موزه کاریه استانبول یکی از این بناهای باشکوه است که دیدن و بازدید از آن برای علاقه مندان به تاریخ و هنر خالی از لطف نخواهد بود. با ما همراه باشید تا راهنمای مناسبی برای شما باشیم.

موزه کاریه استانبول

تاریخچه موزه کاریه

این موزه در سایه دیوارهای سرزمین مادری فدویوس دوم قرار گرفته و در حال حاضر یک موزه تحت نظارت موزه ایا صوفیه است. این کلیسای زیبا از موزائیک های کاری و نقاشی های دیواری پوشیده شده است که کمتر کلیسایی در این شهر به این زیبایی ساخته شده است.

موزه کاریه استانبول

اما تعداد کمی از آنها به زیبایی این کلیسای مملو از موزائیک کاری و نقاشی های دیواری (فرسکو) است. این موزه مربوط به دوران بیزانس است. خواهر بزرگ آن ایا صوفیه دارای بازدید کنندگان بیشتری است. که بخشی از این موزه در سال های ۲۰۱۶ بازسازی شده است ممکن است بسته باشد قبل از رفتن به آنجا چک کنید که بسته نباشد.

این ساختمان در اصل به عنوان کلیسای مقدس مسیحی در خارج از دیوار شناخته می شود، که این واقعیت را انعکاس می دهد که زمانی که در ابتدا ساخته شد، در خارج از دیوارهای اصلی شهر واقع شده توسط کنستانتین بزرگ ساخته شد.

آنچه شما امروز می بینید کلیسای اصلی نیست، زیرا این موزه حداقل ۵ بار در در قرن های ۲۱ و ۱۴ و ۱۱ میلادی بازسازی شده است.

موزاییک

بسیاری از این خانه های اینجا با موزاییک هایی که زندگی مسیح و مریم مقدس را نشان می دهند پوشیده شده است. در گنبد کلیسا  یک تصویر خیره کننده از عیسی و اجداد خود است. در گنبد چپ نیترات یک موزاییک زیبا و آرام از مری و عالم کودک تصویر شده است که توسط اجدادش محاصره شده است.

با ارمغان آفاق ایرانیان همراه باشید تا از جاذبه های دیگر استانبول بهره مند شوید.

تور ترکیه از مشهد ارمغان دارای خدمات منحصر به فردی برای علاقه مندان به سفر و لذت بردن از سفر و نیز ثبت خاطرات خوش در سفر دارد با ما همراه باشید.

 

 

همکاران ما