جزییات تور

افزایش چشمگیر زائران عتبات عالیات در ایام نوروز

رئیس سازمان حج وزیارت از افزایش دو برابری تعداد زائران عتبات عالیات در ایام نوروز خبر داد و گفت: امسال ۱۲۰ هزار نفر ایام عید را در کربلا، نجف و کاظمین خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی در تماس تلفنی با شبکه خبر گفت: این افزایش تعداد زائران به دلیل استقبال مردم کشورمان و همچنین عدم سفر به حج عمره شکل گرفته که ما نیز با توجه به آماده شدن شرایط زیرساخت‌ها و امنیت داخل عراق به این مهم توجه نشان داده‌ایم، بنابراین تعداد زائران در نوروز سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ افزایش چشمگیری دارد.

اوحدی همچنین درباره افزایش قیمت‌های عتبات در ایام نوروز و سال آینده نیز گفت: تلاش داریم علی‌رغم بالا رفتن برخی قیمت‌ها نظیرهزینه‌های حمل و نقل و …، قیمت سایر خدمات همچون هتل‌ها و خدمات دیگر را افزایش ندهیم، بدین منظور افزایش قیمت چندانی را شاهد نخواهیم بود.

beynolharameyn_20110805_1546713837رئیس سازمان حج و زیارت درباره زمان سفرهای نوروزی و تعداد روزهای اقامت زائران، گفت: سفرهای نوروزی ۶ و ۷ روزه است و این مهم نیز بنابر بر انتخاب بسته سفری متقاضیان خواهد بود.

اوحدی ادامه داد: سفرهای نوروزی عتبات عالیات از ۲۳ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین انجام می‌گیرد و ۱۲۰ هزار متقاضی سفر به کربلا بعد از پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی در کاروان‌ها عازم زیارت خواهند شد.

او اظهار داشت: بسته سفر به سامرا نیز برای متقاضیان سفر نوروزی به عتبات تدارک دیده شده و آنها به دلخواه می‌توانند در زمان نام نویسی این مهم را نیز درخواست کنند؛ سامرا در حال حاضر امنیت کامل دارد و از این حیث هیچ مشکلی برای زائران وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان حج وزیارت درپایان خاطر نشان کرد: برای ایام نوروز بیشترین بسته‌های متنوع را برای زائران تدارک دیده‌ایم و آنها می‌توانند به زیارت اماکن متبرکه در کربلا، نجف، کاظمین و حتی سامرا بروند.

همکاران ما