کمپین حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کمپین حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها را معرفی و راه‌اندازی می‌کند .به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی: این کمپین با هدف انتقال پیام‌هایی در خصوص چگونگی محافظت از خود در هنگام تردد در حاشیه خیابان‌ها و جاده‌ها در حین رفت و آمد به مدرسه و یا در زمان بازی و پیاده‌روی و همچنین دوچرخه سواری، به کودکان و خانواده‌های آنان، آغاز به کار می‌کند. این پیام‌ها نکات مهمی را برای پیشگیری از آسیب پذیری کودکان درون خودروها در هنگام برخورد و تصادف در بر دارد و می‌تواند به ارتقای ایمنی آنان در را‌ه‌ها و جاده‌ها کمک کند.

شهاب مالمیر، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در این خصوص گفت: کانون در نمایشگاه کتاب امسال که از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود با در اختیار داشتن غرفه‌ای در سالن سرگرمی کودکان، ویژه برنامه‌هایی شاد و متنوع که حاوی نکات آموزشی و فرهنگی متعددی هستند و نیز بازی‌های مرتبط با موضوع کمپین را اجرا کرده و به کودکان و خانواده‌های آنان آموزش می‌دهد تا همواره از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که سلامتی و حیات آنان را در مواجهه با خودروها و هنگام تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها تهدید می‌کند، دوری کنند.

وی افزود: این کمپین که مورد حمایت فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) قرار دارد، با توجه به آمارهای موجود در زمینه کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از کودکان کشورمان در تصادفات رانندگی و سوانح جاده‌ای و در راستای کاهش میزان مرگ و میر کودکان در اینگونه رخداد‌ها، طراحی شده است.

کمپین حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها

مالمیر خاطر نشان کرد: در مدت ۱۰ روز برپایی نمایشگاه، هر روز برنامه‌های متنوع شامل نمایش‌های عروسکی و موزیکال، نقاشی، شعر خوانی و مسابقه و توزیع اقلام تبلیغاتی حاوی پیام‌ها و نکات ایمنی ویژه کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که برای اجرا در این نمایشگاه در نظر گرفته شده، گرفتن عکس با نماد عضویت در کمپین در غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و به اشتراک گذاشتن آن با هشتگ‌های #حفظ_جان_کودکان و #savekidslives در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ارسال آن از طریق دایرکت به صفحه کانون در این شبکه اجتماعی به آدرس www.instagram.com/taci.ir است.

به گفته مالمیر: حضور برای عموم علاقه‌مندان در این برنامه آزاد بوده و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای پیشبرد اهداف کمپین “حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها” نیازمند حمایت همه جانبه قشرهای مختلف جامعه، مسئولان، دست اندرکاران و فعالان حوزه ایمنی راه‌ها، فعالان حوزه کودک و هنرمندان و ورزشکاران محترم و … است .

همکاران ما