تفریحگاه‌های کودکان در استانبول

بیایید درباره تفریحگاه‌های کودکان در استانبول با هم گفتگو کنیم. استانبول یکی از شهرهایی است که سالانه بیشترین تعداد مسافر را از سمت ایران دارد. همه ساله هزاران ایرانی از سراسر کشور با خانواده‌های خود راهی استانبول می‌شوند تا از زیبایی‌های این شهر لذت ببرند؛ اما زمانی که در یک سفر توریستی کودکی را همراه خود دارید، باید به فکر تفریحات کودکان نباشید؛ بنابراین بهتر است اطلاعاتی نیز درباره جاذبه‌های مخصوص کودکان در استانبول با هم صحبت کنیم.

تفریحگاه‌های کودکان در استانبول

بعید به نظر می‌رسد که کودکان علاقه‌ای به گردش در پاساژها یا بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی داشته باشند. اگر می‌خواهید کودکانتان از سفر به استانبول لذت ببرند باید سلیقه آنها را هم در نظر بگیرید. خوشبختانه در شهر استانبول مکان‌های تفریحی مناسب برای کودکان بسیار زیاد است بنابراین می‌توانید براساس روحیات فرزندتان از میان پارک‌های  کودکان این شهر بهترین گزینه را برای او پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفریحگاه‌های کودکان در استانبول آشنا کنیم.

آکواریوم استانبول (Istanbul Aquarium)

آکواریوم استانبول

یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی در شهر استانبول آکواریوم بزرگ این شهر است. این آکواریوم زیبا در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است. دارای ۶۴ مخزن است که در آن انواع ماهی‌ها و موجودات دریایی از سراسر دنیا نگهداری می‌شوند.

شما می‌توانید در یک مسیر ۱٫۲ کیلومتری قدم بزنید و شگفتی‌های زیر آب و ماهی‌های رنگارنگ را تماشا کنید. این آکواریوم دارای سالن نمایش چند بعدی و رستوران نیز هست. منطقه شبیه سازی شده جنگل‌های بارانی دارد و چندین مازه نیز برای خرید سوغات دارد و یکی از مکان‌های دیدنی و تفریحگاه‌های کودکان در استانبول است.

آدرس: آکواریوم استانبول: شهرستان بایرام پاشا، محله‌ی کوجاتپه، خیابان پاشا

موزه رحمی کوچ (Rahmi Koç Museum)

تفریحگاه‌های کودکان در استانبول

یکی از بخش‌های جذاب سفر  و تفریحگاه‌های کودکان در استانبول موزه رحمی کوچ می‌باشد. این موزه مساحت ۲۸هزار مترمربع دارد و یک موزه خصوصی در زمینه صنعت است. این موزه می‌تواند ساعت‌ها کودکان و بزرگسالان را سرگرم کند. یک مجموعه جذاب از انواع قایق‌ها، اتومبیل‌ها، موتورهای بخار، لوکوموتیو، هواپیما و انواع لوازم علمی ، اسباب‌بازی و … را می‌توانید ببینید.

موزه رحمی کوچ (Rahmi Koç Museum)  یکی از مکان‌های دیدنی ویژه کودکان است. در این موزه کافه‌ای نیز برای نوشیدن چای و استراحت در نظر گرفته شده   است و فروشگاه‌هایی نیز برای خرید سوغاتی دارد.

آدرس:  استانبول، منطقه‌ی اروپایی فاتح، محله‌ی پیری پاشا، خیابان هاسکوی، پلاک ۵

شهربازی ویالند(Vialand) استانبول

یکی دیگر از تفریحگاه‌های جذاب استانبول برای کودکان، شهربازی‌های مختلف این شهر است. در اکثر مراکز خرید این شهر شهربازی‌های سرپوشیده و سربازی برای کودکان در نظر گرفته شده است؛ اما یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های استانبول، شهربازی ویالند است. این شهربازی یکی از بهترین تفریحگاه‌های کودکان در استانبول است.

بخش‌های تفریحی این پارک بازی شامل دنیای بازی، دنیای ماجراجویی و دنیای افسانه‌ها است و در هر بخش بازی‌های پرهیجانی برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. از جمله بازی‌های موجود در این شهربازی می‌توان به جت اسکی، سرسره‌ی وایکینگ، برج عدالت، رؤیای فاتح، اتاق جادو، ترن هوایی، رودخانه وحشی، سافاری و … اشاره کرد.

مساحت این شهربازی ۱۰۰ برابر یک زمین فوتبال است و گنجایش بیشتر از ۱۵۰۰۰ نفر را در هر بار بازدید دارد.

این شهربازی دارای فروشگاه‌های خرید سوغاتی، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری نیز هست و حتی می‌توانید تولد فرزندتان را در این شهربازی جشن بگیرید.

آدرس :استانبول، ناحیه اروپایی ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شهربازی ویالند

کیدزانیا(Kidzania)

کیدزانیا(Kidzania)

شهر بچه‌ها  یا کیدزانیا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های استانبول برای کودکان است. این پارک اولین بار در کشور مکزیک تأسیس شد و آنقدر موفق بود که امروزه در ۱۹ کشور شعبه دارد.  در کیدزانیا کودک شما می‌تواند یک شهر را با خیابان‌ها، اتومبیل‌ها، دانشگاه‌ها، مغازه‌ها و … در سایز کوچک تجربه کند و در هر نقشی که دوست دارد فرو برود، دکتر شهر بشود یا لباس آتش‌نشان‌ها را بپوشد و نقش یک آتش‌نشان را بازی کند. این تجربه برای بچه‌ها فراموش‌شدنی نخواهد بود.

آدرس: استانبول، اسکودار، آجیبادام، مرکز خرید آکاسیا

مزرعه پروانه استانبول(Istanbul Butterfly Farm)

یکی از جذاب‌ترین تفریحگاه‌های کودکان در استانبول که برای بزرگترها هم شگفت‌آور خواهد بود مزرعه پروانه است. این مزرعه با مساحت ۳۸۵ هزار مترمربع یک موزه برای نگهداری از پروانه‌ها محسوب می‌شود. شما همراه با یک راهنما در مزرعه قدم خواهید زد و می‌توانید در فیلم‌های موجود در چند دقیقه مراحل رشد پروانه‌های گرمسیری را تماشا کنید.  در این مزرعه گونه‌های خاص پروانه نگهداری می‌شوند که مشهورترین آنها پروانه‌ای موسوم به سوسک گوزنی است که به خاطر مهارت در استتار خود شهرت دارد.

آدرس : دره فتحیه، منطقه‌ی سلجوکلو

لگولند استانبول(LEGOLAND)

امروزه دیگر کمتر بچه‌ای وجود دارد که لوگو را نشناسد یا با این اسباب‌بازی ذهنی و دنیای جذاب آن آشنا نباشد. بسیاری از ما بزرگسالان نیز با همین اسباب‌بازی‌ها بزرگ‌شده‌ایم. لوگولند در حقیقت یک مرکز آموزشی ویژه کودکان است که به کودکان امکان می‌دهد دنیای لوگو را تجربه کنند ، در شهر لوگویی قدم بزنند و تجربه‌های جذابی مانند سوار شدن به ارابه لوگویی، ساخت موشک‌های مأموریت فضایی و تماشای فیلم‌های چندبعدی را داشته باشند.

آدرس : محله بایرام پاشا، مرکز خرید فروم استانبول

موزه اسباب‌بازی استانبول(Istanbul Toy Museum)

موزه اسباب‌بازی استانبول(Istanbul Toy Museum)

یکی از جاذبه‌های جذابی که هم برای بزرگسالان و هم کودکان می‌تواند جذاب باشد، موزه اسباب‌بازی در شهر استانبول است. این موزه در سال ۲۰۰۵ توسط یکی از نویسندگان مشهور ترکیه به نام سونای آکین راه‌اندازی شده است و در آن بیشتر  از ۴۰۰۰ اسباب‌بازی مختلف از  کشورهای مختلف دنیا نگهداری می‌شود. موزه‌ای که می‌تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز باشد؛ زیرا بسیاری از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های کودکی خود را در آن پیدا خواهید کرد.

بنای موزه معماری باروک دارد و فضای داخلی آن نیز کلاسیک است. در مجموع موزه اسباب‌بازی از جذاب‌ترین تفریحگاه‌های کودکان در استانبول محسوب می‌شود.

آدرس : منطقه گازتپه، محله کادیکوی

پارک مینیاتورک(Miniatürk)

درباره پارک مینیاتورک مفصل در یک مقاله صحبت کرده‌ایم. این پارک مکانی است که هم برای بزرگترها و هم برای بچه‌ها بسیار جذاب است. هدف از تأسیس پارک مینیاتورک جمع‌آوری آثار باستانی و تاریخی ترکیه در یک فضای چند هزار متری است که به شما امکان می‌دهد در یکی دو ساعت بازدید بیشتر جاذبه‌های کشور ترکیه را که در سفر خود فرصت بازدید از آنها را ندارید در قطع کوچک و با جزئیات کامل تماشا کنید.

بیشتر از ۱۲۰ ماکت زیبا از ۱۲۰ اثر فرهنگی و تاریخی ، در سال ۲۰۰۳ در زمینی به مساحت ۶۰هزار مترمربع جمع‌آوری شد، این منطقه یک کشور ترکیه کوچک را با تمام رودخانه‌ها، بنادر و مکان‌های تاریخی به شما نشان می‌دهد ، همچنین دارای  فرودگاه، تله کابین و استادیوم فوتبال نیز هست. یک  فضای سبز چهل هزار مترمربعی ، پارکینگ، استخر و کافه و رستوران‌های متعددی نیز هست که می‌توانید در آنها کمی استراحت کنید. در میان تفریحگاه‌های کودکان در استانبول این لی‌لی پوت کوچک را فراموش نکنید.

آدرس :پارک مینیاتورک استانبول: استانبول، بی اوغلو، ارنتکپه، خیابان امراهور

موزه دریایی(The Naval Museum)

بچه‌هایی که عاشق دزدان دریایی کارائیب و کاپتان جک اسپارو هستند بدون شک از موزه دریایی استانبول شگفت‌زده خواهند شد. این موزه در سال ۱۸۹۷ توسط حسن پاشا وزیر نیروی دریایی کشور ترکیه بنا شد و یکی از جاذبه‌های مورد علاقه کودکان خواهد بود. در این موزه بیشتر از چهار هزار وسیله مرتبط با دریا و دریانوردی از دوران عثمانی به قبل و بعد حفظ و نگهداری می‌شود. از قایق‌های کوچک ماهیگیری تا کشتی‌های تاریخی که ماکت‌های آنها را در هر سو می‌توانید ببییند. همچنین اگر به خریدن یادگاری‌هایی با طرح‌های دریایی یا قایق‌های کوچک نمایشی علاقه دارید می‌توانید از فروشگاه موزه بازدید کنید.

 آدرس: موزه دریایی استانبول: استانبول، منطقه بشیکتاش

پارک فارستانبول(Forestanbul)

پارک فارستانبول(Forestanbul)

پارک جنگلی استانبول یکی از مکان‌های جذاب دیگری است که در سال ۲۰۱۴ با هدف جذب گردشگران راه‌اندازی شد. در این پارک جذاب کودکان می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی مانند دیوار نوردی، مسیرهای طنابی و بازی در زمین‌های بازی سرگرم شوند. ناهار خود را در رستوران زیبای آن صرف کنند و از فضای جذاب اطراف لذت ببرند.

آدرس : چکمه کوی، مسیر آلانی، خیابان تاشدلن

موزه توهمات (Museum Of Illusions)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استانبول برای کودکان موزه توهمات است. در این موزه شما و فرزندانتان می‌توانید ساعت‌ها با انواع حقه‌های بصری و خطای دید سرگرم شوید. توهمات مختلفی را تجربه کنید و عکس‌های پرخاطره ثبت کنید.

آدرس : منطقه بی‌اغلو

پارک برفی توریوم(Torium Snow Park)

پارک برفی توریوم(Torium Snow Park)

چه در تابستان و چه در زمستان، شما می‌توانید در پارک برفی توریوم تجربه‌ای متفاوت از برف و برف‌بازی داشته باشید. در اوج گرمای تابستان تیوپ سواری کنید یا به اسکی بپردازید. مربیان حرفه ای برای دادن آموزش‌های لازم در کنار شما حضور خواهند داشت.

آدرس : اسن یورت، محله تورگوت اوزل، مرکز خرید توریوم

جمع‌بندی درباره تفریحگاه‌های کودکان در استانبول

سفر به استانبول می‌تواند تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای کودکان شما باشد. با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید بیشترین لذت را از سفر خود کسب کنید. همچنین در استانبول مناطق تفریحی دیگری مانند دولفیناریوم،  هتل مام سیرگی و پارک گولهان و پارک‌های آبی و شهربازی‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که توضیح درباره همه آنها در این مقاله امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از سفر به استانبول درباره این مکان‌ها تحقیق کنید و مطابق سلیقه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

همکاران ما