غذاهای خیابانی سائوپائولو

تا به حال غذاهای خیابانی سائوپائولو را تجربه کرده اید؟ یکی از بهترین بخشهای سفر به کشورهای دیگر، تجربه تنوع غذایی ملیتهای مختلف است. مردم هر کشور از مواد غذایی متفاوتی برای آشپزی استفاده می‌کنند و ذائقه های متفاوتی دارند؛ بنابراین همه گردشگران دوست دارند که یکبار هم که شده طعم متفاوت غذاهای خیابانی را در کشورهای دیگر امتحان کنند.

 بهترین غذاهای خیابانی سائوپائولو

شهر سائوپائولو در برزیل یکی از شهرهایی است که به داشتن رستوران‌های فوق‌العاده و غذاهای خوشمزه معروف است. در رستوران‌های این شهر از بهترین مواد غذایی استفاده می‌شود. در فرهنگ مردم برزیل، غذا جایگاه ویژه‌ای دارد بنابراین مردم این کشور اهمیت فراوانی به غذاهایشان می‌دهند. کسب و کار فروشندگان خیابانی همیشه پررونق است. با غروب آفتاب از هر طرف سروکله فروشندگان خیابانی پیدا می‌شود و شهر جلوه متفاوتی پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم معروف‌ترین غذاهای خیابانی سائوپائولو را به شما عزیزان معرفی کنیم.

هات داگ | Hot Dog

هات داگ غذاهای خیابانی سائوپائولو

امروزه دیگر کمتر کسی وجود دارد که هات داگ را تجربه نکرده باشد. این غذای خیابانی در هر شهر و کشوری با یک شیوه متفاوت سرو میشود.  در برزیل نیز این غذا شیوه طبخ مخصوص خود را دارد.  هات‌داگ یکی از غذاهای محبوب غذاهای خیابانی سائوپائولو است . این هات‌داگ‌ها با هات‌داگ‌های عادی فرق دارند. در این هات‌داگ‌ها ترکیبی از سس مایونز، ادویه و پنیر و پوره سیب‌زمینی وجود دارد که طعمی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند. طعم این هات‌داگ می‌تواند شما را غافلگیر کند. ما توصیه می‌کنیم در اولین فرصت این غذای فوق‌العاده را امتحان کنید.

شیرینی خمیر چندلایه | Pastel

 

 یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی سائوپائولو پاستل است، این شیرینی مخصوص برزیلی در میان اهالی برزیل است. این غذای محبوب خیابانی را در کنار اکثر بازارهای محلی و میوه و سبزی شهر سائوپائولو می‌توانید پیدا کنید. در پاستل از ترکیب پپرونی، پنیر، همبرگر، قارچ و … استفاده می‌شود. این غذا بسیار ترد و خوشمزه است.

 به یکی از دکه های حاشیه خیابان بروید و چند دقیقه ای در صف بایستید، ارزشش را خواهد داشت که یک غذای متفاوت را تجربه کنید.

آسای | Açai

آسای

بعد از معرفی انواع غذاهای خیابانی سائوپائولو، وقت امتحان کردن یک دسر خوشمزه است.آسای در حقیقت از میوه‌ای به همین نام درست می‌شود. میوه آسای در شمال برزیل رشد می‌کند و ترکیب آن با موز و شیره‌های گیاهی برای ورزشکاران یک ماده انرژی‌زا و سرشار از ویتامین است. از این میوه برای انواع دسر و بستنی در برزیل استفاده می‌شود. پس از خوردن انواع غذاهای خیابانی، با این دسر لذت بخش جشن خود را کامل کنید.

Pão de Queijo | نان پنیری برزیلی

نان پنیری برزیلی

Pão de Queijo  یا در واقع نان پنیری برزیلی یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که در میان غذاهای خیابانی سائوپائولو طرفداران بسیاری دارد. در این شهر هر کافه و شیرینی فروشی‌ای که بروید می‌توانید این شیرینی دلپذیر را تهیه کنید.

این شیرینی اولین بار توسط برده‌های آفریقایی به برزیل منتقل شد. آنها با خیساندن ریشه گیاه مانیوک با آن نان می‌پختند، بعدها به این دستور شیر و پنیر نیز اضافه شد. این ترکیب دلپذیر میتواند شما را غافلگیر کند. معجزه ای از و امروزه این نان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی سائوپائولو است.

 ترافل شکلات

هیچ کودک و بزرگسالی را پیدا نمیکنید که عاشق ترافل شکلاتی برزیلی نباشد. این ترافل ها شهرت جهانی دارند و در آنها از پودر کاکائو و شیر غلیظ شده استفاده شده است. یک خوراکی دوست داشتنی که میتوانید با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید.مقداری از آن را بخرید و با خود به خانه بیاورید.

آکارا | Acarajé

یکی دیگر از غذاهای خیابانی سائوپائولو آکارا است. این غذا یک غذای سنتی در شرق برزیل است که امروزه در سائوپائولو نیز محبوبیت زیادی دارد. این غذا از لوبیای چشم‌بلبلی تهیه می‌شود.

لوبیا را می‌پزند و له می‌کنند و به شکل خمیر در می‌آورند. سپس آن را در روغن داغ سرخ می‌کنند . داخل این خمیر معمولاً با مرغ یا صدف یا ماهی و مواد دریایی پر می‌شود. درست کردن این غذا قلق‌های خاص خودش را دارد که اهالی محلی به خوبی در آن واردند.

 ساندویچ مورتادلا | Mortadella Sandwich

ساندویچ مارتادلا

ساندویچ مارتادلا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در سفر به سائوپائولو باید امتحان کنید. این ساندویچ به روش‌های مختلفی سرو می‌شود، این ساندویچ با سس، با پنیر، با انواع سس‌های خاص برزیلی و به صورت سرد و گرم سرو می‌شود و باید بگوییم هر کدام از آنها شما را غافلگیر می‌کند.

 تاپیئوکا Tapioca |

 تاپیئوکا

یکی دیگر از غذاهای خیابانی محبوب در برزیل دسر خوشمزه‌ای به نام تاپینوکا است. درست کردن این دسر شیوه‌های خاصی دارد اما در تمام این دستورات از آرد گیاه مانیوک استفاده می‌شود. این آرد با تخم‌مرغ، پنیر، یا مواد شیرین پر می‌شود و با موز، شکلات، شیر غلیظ و خامه و پودر نارگیل تزیین می‌شود. به این ترتیب یک دسر بسیار لذیذ فراهم می‌شود.

غذای Coxinha

غذاهای خیابانی سائوپائولو

یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی سائوپائولو coxinha نام دارد. این غذا هم ظاهر جذابی دارد و هم بسیار خوشمزه است. یک خمیر نرم که با پنیر و گوشت مرغ پر شده و به شکل دانه‌های اشک فرم داده می‌شود. این اسنک خوشمزه جذاب‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

 Aipim frito

یکی از غذاهای خوشمزه برزیلی Aipim Frito است. این غذا ترکیبی از آرد یوکا و سیب زمینی سرخ کرده است. ابتدا سیب زمینی را آب پز میکنند و بعد آن را سرخ میکنند. این روش پخت موجب میشود که سیب زمینی ترد تر شود و مزه بهتری بگیرد. این سیب زمینی با سس قرمز و تند مزه ای دلپذیر دارد و کودکان عاشق طعم آن هستند.

اسفیها | Esfiha

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به سائوپائولو این غذای خوشمزه است. یک غذای خاورمیانه‌ای و دل‌چسب که هم خوشمزه است و هم بسیار راحت تهیه می‌شود. همچنین قیمت ارزانی دارد. اسفیها با مواد مختلفی پر می‌شود. می‌توانید آن را با گوشت پنیر، سبزیجات یا مرغ پرکنید. باید تأکید کنیم که این غذا را از دست ندهید.

 ما تلاش کردیم در این مقاله بهترین غذاهای خیابانی سائوپائولو را به شما معرفی کنیم . امیدواریم در سفر خود از این غذا بیشترین لذت را ببرید.

همکاران ما