بهترین تفریحات آبی در استانبول

پیش از این درباره پارک‌های آبی استانبول با شما صحبت کردیم، در این مقاله قصد داریم درباره بهترین تفریحات آبی در استانبول با شما گفتگو کنیم. همانطور که میدانید ترکیه کشوری است که مرزهای بزرگ آبی دارد. این کشور سواحلی از دریای سیاه و دریای مرمره دارد. سواحلی بزرگ و زیبا که هرکدام از آنها به شیوه‌ای خاص برای جذب گردشگران تجهیز شده است. ما در یک مقاله جداگانه به معرفی بهترین سواحل استانبول پرداختیم، حالا می‌خواهیم درباره تفریحات آبی و جاذبه‌های سواحل ترکیه و به خصوص استانبول با شما گفتگو کنیم.

در روزهای گرم تابستان، حضور در سواحل زیبا و شنا در آب‌های درخشان یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین تفریحات آبی در استانبول است. بیشتر افرادی که در تابستان به سواحل زیبای استانبول سفر می‌کنند حتماً چند ساعتی را به کنار دریا خواهند رفت.

کشور ترکیه برای جذب بیشتر گردشگران و رونق بیشتر توریسم در کشور خود زمینه خوش‌گذرانی و تفریحات آبی را برای همه افراد فراهم کرده است. از قایق‌سواری و موج‌سواری تا شنا و غواصی، از والیبال ساحلی و تنیس تا حمام آفتاب و پارک‌های آبی. در این مقاله با ما باشید تا بیشتر درباره بهترین تفریحات آبی در استانبول با شما گفتگو کنیم.

دلایل رونق گردشگری در استانبول

شکی نیست که استانبول یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود. سالانه هزاران نفر از هموطنان ما تعطیلات خود را در سواحل توریستی ترکیه سپری می‌کنند. اگرچه ایران خود دارای سواحل جذاب بسیاری است اما متأسفانه از حیث امکانات گردشگری و آزادی‌های دلخواه گردشگران با مشکلات زیادی روبرو است بنابراین افراد ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری داشته باشند تا آن‌طور که می‌پسندند در خارج از کشور اوقات خود را سپری کنند. یکی از بزرگترین تفاوت‌های ایران و ترکیه در جذب گردشگر همین بها دادن به امکانات ذاتی و طبیعی و تاریخی کشور است. امری که موجب شده تعداد ورود گردشگران در ایران دو رقمی شود و در ترکیه مرز چهار رقمی را بشکند.

بر کسی پوشیده نیست که این کار چه تأثیر اقتصادی بزرگی برای کشور ترکیه دارد. از رونق هتل‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری تا رونق بازارها به خاطر خریدهای گردشگران که موجب رشد اقتصادی و رفاه مردم شهرهای ترکیه شده است.

بهترین تفریحات آبی در استانبول

بهترین تفریحات آبی در استانبول

اگر پیش از سفر به استانبول در زمینه امکانات تفریحی این شهر اطلاعات کافی نداشته باشید نمی‌توانید به درستی برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید از امکانات و جاذبه‌های گردشگری استانبول و سواحل آن استفاده کنید و لذت ببرید.

 در سفر به استانبول برای تفریحات تابستانی ، توصیه ما این است که وقتی را در یکی از پارک‌های آبی استانبول سپری کنید، همچنین می‌توانید از تفریحات ساحلی و امکانات تفریحی سواحل نیز استفاده کنید. در این سواحل هر کس با هر سنی می‌تواند لحظات دلپذیری را سپری کند. از جمله تفریحات ساحلی استانبول می‌توان به موج‌سواری، جت اسکی، کایاک، فلای برد، پاراسلینگ و قایق‌سواری اشاره کرد.

 

قایق‌سواری در آب‌های خروشان

یکی از بهترین تفریحات آبی در استانبول قایق‌سواری در آب‌های خروشان است. عاشقان ورزش‌های آبی می‌توانند از این تفریح نهایت لذت را ببرند. در این ورزش گروهی، تیمی از گردشگران با قایق‌های مخصوص در رودخانه‌های خروشان یک گردش پرهیجان را خواهند داشت که مدت آن بیشتر از دو ساعت و معمولاً تا سه ساعت می‌باشد. در این ورزش افراد باید با قدرت و سرعت بالا پارو بزنند و یک ماجراجویی دلپذیر را در رودخانه ریوا تجربه نمایند.

رود ریوا یک منطقه ساحلی زیبا است که محل موردعلاقه قایق رانانا حرفه‌ای در شهر استانبول است.

 

غواصی و ماجراجویی در عمق

غواصی در استانبول

اگر عاشق شنا هستید و دوست دارید به کشف نادیده‌های زیرآب بپردازید، باید سری به سواحل دریای سیاه بزنید. آب این دریا بسیار زلال و خنک است و عمق آن قابل روئیت نیست. شما می‌توانید لباس غواصی کرایه کنید و به عمق آب بروید و شگفتی‌های زیرآب را تماشا کنید.

  تماشا کردن صخره‌های مرجانی و ماهی‌های رنگارنگ و زیبا در بعضی از سواحل استانبول امکان‌پذیر است. شما با تجهیزات مناسب و تحت کنترل تورهای غواصی با ایمنی کامل می‌توانید غواصی را تجربه کنید. حتی اگر کاملاً مبتدی باشید.

 

جت اسکی

یکی از تفریحات محبوب آبی در استانبول ، جت اسکی است. در بیشتر سواحل استانبول می‌توانید این ورزش پرهیجان را تجربه کنید. این ورزش بیشتر بین جوانان و نوجوانان طرفدار دارد. اگر دوست دارید که بر روی سواحل استانبول با سرعت زیاد حرکت کنید و هیجانی دو چندان را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید جت اسکی را به صورت یک نفره یا دو نفره سوار شوید و تجربه‌ای جذاب را در سواحل استانبول داشته باشید.

 بیگ بال

یکی از تفریحات جذابی که در پارک‌های آبی یا سواحل استانبول قرار دارد و کودکان و نوجوانان از علاقه‌مندان به آن هستند. در این تفریحات یک فرد وارد توپ‌های بزرگ و شفاف می‌شود و با تکان دادن خود و حرکت در توپ روی آب حرکت می‌کند. هزینه این تفریح براساس زمان حضور شما در توپ‌ها حساب می‌شود.

 

فلای برد سواری

از دیگر تفریحات جذاب ساحلی در استانبول، فلای برد سواری است. این ورزش جذاب در بیشتر سواحل این شهر استفاده می‌شود و از ورزش‌های مهیج و جذاب است. این ورزش طرفداران زیادی هم میان جوانان دارد. در این ورزش شما سوار دستگاه مخصوصی می‌شوید که با فشار آب شما را از سطح دریا جدا می‌کند و در آسمان به حرکت در می‌آورد. این ورزش یکی از تفریحات خاص و متفاوت در سواحل استانبول است.

فلای برد یکی از بهترین تفریحات آبی در استانبول است به شرط آنکه ترس از ارتفاع نداشته باشید.

قایق‌سواری در دریا

قایق سواری در استانبول

در یک روز گرم تابستانی هیچ تفریحی دل‌پذیرتر از قایق‌سواری و گردش در تنگۀ بسفر نیست. شما می‌توانید از هرکدام از اسکله‌های استانبول به صورت ساعتی یا روزانه قایق کرایه کنید و چند ساعتی را روی موج‌های دریای سیاه و دریای مرمره به خوشی سپری کنید. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید قایقی برای اجاره کردن پیدا کنید. در بعضی اوقات گردشگران قایق را شب‌ها اجاره می‌کنند و از روی دریا منظره شبانه شهر را تماشا می‌کنند.

 

پاراسل سواری در سواحل استانبول

یکی از بهترین تفریحات آبی در استانبول پاراسل سواری است. شما می‌توانید یک تجربه جذاب و پرهیجان را در سواحل استانبول داشته باشید. پاراسل یا همان پاراگلایدر در آب یک تجربه جذاب است که در آن افراد با پوشیدن جلیقه مخصوص و سپس یک چتر بزرگ وارد آب می‌شوند و این کمربند با اتصال به قایق تندرو در باد شروع به حرکت می‌کند و فرد را به آسمان می‌برد. لذت پرواز بر روی آب و تماشای شهر استانبول و طبیعت زیبای آن از بالا تجربه‌ای متفاوت برای شما خواهد بود.

 

پارک‌های آبی استانبول

پارک های آبی استانبول

در سفر به استانبول ، تجربه پارک‌های آبی این شهر را از دست ندهید. در شهر استانبول بیشتر از ۲۰ پارک آبی کوچک و بزرگ وجود دارد ، در تمام این پارک‌ها بخش‌های ویژه کودکان نیز وجود دارد. سرسره‌های بلند و پرهیجان، سقوط آزاد، سرسره پیچشی و چرخشی و … از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در پارک‌های آبی استانبول خواهند بود. قیمت بلیط پارک‌های آبی این شهر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیر است که قیمت نسبتاً مناسبی برای یک روز پرهیجان است.

همکاران ما