بهترین پارکهای آبی استانبول

 

پارک آبی های استانبول - الی گشت

در این مقاله قصد داریم درباره بهترین پارکهای آبی استانبول با شما صحبت کنیم. پارکهای آبی استانبول یکی از جاذبه‌هایی هستند که در سفر به این شهر باید به آنها سربزنید. بسیاری از گردشگران در سفر به استانبول حتما سری به پارکهای آبی استانبول میزنند و این پارکها سالانه میلیونها دلار برای استانبول ارزآوری دارند.

اگر در روزهای گرم تابستان به استانبول سری میزنید حتما پارکهای آبی استانبول را در برنامه تفریحی خود قرار دهید. به این ترتیب میتوانید به جای ساحل دریا سری به پارک‌های آبی استانبول بزنید. هرکدام از پارکهای آبی استانبول طراحی و وسعت متفاوتی دارند و متناسب با مکانی که در آن ساخته‌شده‌اند، خاص و منحصربه‌فرد هستند.

در پارکهای آبی استانبول شما میتوانید حسابی خوش بگذرانید، غذا بخورید و تجربه‌های لذت بخشی را در خاطرات خود ثبت کنید.

 

بهترین پارکهای آبی استانبول کدام است؟

در صورتی که به ورزش‌های آبی علاقه دارید یا می‌خواهید کمی هیجان را تجربه کنید، حتما در سفر خود زمانی را برای پارکهای آبی استانبول قرار دهید. در این پارکها میتوانید از تجهیزات و امکانات خاص پارک استفاده کنید.تنوع امکانات تفریحی در این مراکز در گرمای تابستان اوقات دلپذیری را برای شما فراهم می‌کند. 

این پارک ها امکانات مختلفی را به گردشگران ارائه می‌کند.کلیه لوازم این پارک مطابق استانداردهای معتبر جهانی ساخته شده اند. در این پارکها بخشی هم برای کودکان در نظر گرفته شده است تا در امنیت از حضور در پارک لذت ببرند.

پارک آبی آکوا مارینا استانبول (Istanbul Aqua Marine Water Park)

پارک آبی آکوا مارینا یکی از بهترین پارکهای آبی استانبول است. پارک آبی آکوا مارینا در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته شده است و یکی از پارکهای آبی بزرگ در کشور ترکیه محسوب میشود.

 از جذاب‌ترین بخش‌های این پارک سرسره‌های بلندی که طول برخی از آنها از ۱۰۰ متر بیشتر است. از جمله بازیهای جذاب این پارک میتوان به سرسره‌های چرخشی، حفره‌های آبی، سیاه چاله و سقوط آزاد اشاره کرد. سرسره‌های پرهیجانی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دارد.

از دیگر امکانات این پارک میتوان به حمام ترکی، موسیقی زنده، رستوران، فروشگاه و برنامه‌های ویژه کودکان را نام برد. پارک بخش جداگانه‌ای برای خانمها نیز دارد تا بتوانند با خیال راحت از تفریحات این پارک در روزهای گرم تابستان لذت ببرید.

پارک آبی آکوا مارینا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر فعال است. البته قیمت بلیط آن در روزهای آخر هفته بالاتر است.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin Istanbul)

یکی دیگر از بهترین پارکهای آبی استانبول ، پارک آبی کلاب دلفین است. این پارک آبی مکانی مناسب برای تفریح در کنار خانواده است. افتتاح پارک آبی کلاب دلفین در سال ۲۰۰۱ می‌باشد. در این پارک میتوانید از انواع سرگرمی‌ها و بازیهای خانوادگی را در روزهای گرم سال تجربه کنید. بسیاری از افراد از شهرهای مختلف دنیا برای تجربه یک روز متفاوت به این پارک سری میزنند

این پارک دارای دوازده مدل سرسره بلند و عریض است.این پارک آبی ۱۲ سرسره هیجان‌انگیز دارد. سرسره‌های پرهیجان، سقوط آزاد، سرسره پیچشی، سرسره کودکان، والیبال ساحلی، پارتی برف و صابون و … از بخش‌های جذاب پارک آبی کلاب دلفین است.

این مجموعه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر برای بازدیدکنندگان باز است.البته قیمت بلیط آن در روزهای آخر هفته بیشتر از سایر روزهاست.

 

 پارک آبی مارینا پارک (Marina Aqua Water Park Istanbul Park)

پارک آبی مارینا پارک استانبول

توزلا یا پارک آبی مارینا پارک استانبول (Marina Aqua Water Park Istanbul Park) یکی از بزرگترین پارکهای آبی استانبول است. این پارک در سال ۲۰۱۹ در بخش آسیایی استانبول افتتاح شد و یکی از مدرن ترین پارکهای آبی استانبول محسوب می‌شود.

مساحت این پارک آبی ۱۵ هزار مترمربع است و به دلیل نزدیک بودن آن به ساحل توزلا، به پارک آبی توزلا نیز شهرت دارد.

این پارک آبی دارای ۱۷ سرسره پرهیجان است که ارتفاع بلندترین آنها ۲۴ متر است.یک سرسره پرهیجان که در کمتر از ۷ ثانیه سقوط آزادی دلپذیر را ایجاد می‌کند. از امکانات جذاب این پارک آبی میتوان به فلای برد، قایق پدالی، غواصی و اسکی روی آب اشاره کرد. جت اسکی و قایق پدالی نیز نیز از دیگر تفریحات ساحلی است که در این پارک آبی برای گردشگران تدارک دیده شده است.

شما می توانید همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر به پارک آبی توزلا مراجعه کنید و از گردش در این پارک لذت ببرید.

 پارک آبی ویالند  VIALAND Istanbul Water Park

پارکهای آبی استانبول

پارک آبی ویالند یکی از مکانهای دوست‌داشتنی و جذاب برای سپری کردن یک روز دلپذیر در استانبول است. این پارک آبی در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و یکی از بزرگترین و مجهزترین پارکهای آبی این شهر است. مساحت پارک آبی ویالند ۶۰هزار مترمربع است و ظرفیت میزبانی از ۱۵ هزار نفر را در هر سانس دارد.

طراحی و اجرای پارک آبی ویالند توسط شرکت دیزنی بوده است. این پارک آبی یکی از بهترین پارک‌های آبی در اروپا است و همچنین به عنوان پنجمین مرکز تفریحی در کشور ترکیه شناخته می‌شود.

 از جاذبه‌های گردشگری این پارک قطار هوایی پرهیجانی است که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت از وسط آب رد می‌شود.بیشتر امکانات موجود در این پارک آبی برای کودکان مناسب است و استفاده از شخصیتهای انیمیشن دیزنی آن را جذاب‌تر نیز کرده است. این پارک آبی همه روزه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۲۱:۳۰ پذیرای گردشگران است.

پارک آبی موی پارک استانبول (Moipark Aqua Water Park Istanbul)

یکی دیگر از پارکهای آبی استانبول، پارک آبی موی پارک است. موی پارک استانبول در منطقه باشکاشهیر ساخته شده است. موی پارک یکی از بزرگترین پارک‌های آبی استانبول است.

از جمله سرگرمی‌های جذاب این پارک میتوان به استخرهای جذاب و سرسره‌های پرهیجان اشاره کرد که میتواند لحظات جذابی را برای شما فراهم کند. این پارک آبی دارای سرسره آناکوندا، استخر موج و سرسره‌های سقوط آزاد است.

در این پارک آبی سرپوشیده، امکانات متنوعی نیز برای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است. این پارک دارای رودخانه دیوانه، سرسره‌های بلند ، انواع سیاه چاله ، سقوط آزاد و حمام ترکی نیز هست.

شما میتوانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در این پارک به تفریح بگذرانید.

 البته باید بگوییم که شهر استانبول چندین پارک آبی دیگر نیز دارد. مانند پارک آبی ویاپورت مارینا، پارک آبی کالیسیوم ، پارک آبی جواهیر و … اما ما در اینجا مشهورترین پارکهای آبی استانبول را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم که از سفر خود به استانبول لذت ببرید.

همکاران ما