بهترین سواحل استانبول

 در این مقاله قصد داریم درباره سواحل استانبول با شما گفتگو کنیم. شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه یکی از شهرهای تاریخی و زیبای دنیا است؛ اما این شهر علاوه بر مکان‌های تاریخی و مراکز تفریحی و مراکز خرید، طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. مجاورت با تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه موجب شده است که این کشور سواحل زیبایی نیز داشته باشد. یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه، سواحل استانبول هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره سواحل استانبول با هم گفتگو کنیم.

گردش در سواحل استانبول

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول، سواحل این شهر هستند. سواحل دریای سیاه و دریای مرمره برای تفریحات مختلف ساحلی مانند شنا، غواصی، موج‌سواری و کایت‌سواری تجهیز شده‌اند و انواع قایق‌های تفریحی کوچک و بزرگ آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. در کنار این سواحل رستوران‌های زیبا، کافه‌های دلپذیر و اقامتگاه‌های لوکس نیز وجود دارد که لذت سفری متفاوت را برای شما ایجاد می‌کند.

تماشای غروب آفتاب در سواحل استانبول یک تجربه دلپذیر و دوست‌داشتنی است که نباید آن را از دست داد. اگر قصد ساحل‌گردی در استانبول دارید در اواخر بهار، تابستان و ماه اول پاییز می‌توانید بهترین لذت را از این منطقه ببرید.

معرفی بهترین سواحل استانبول

ساحل گرین آکوا

ساحل گرین آکوا

ساحل گرین آکوا، در مجاورت دریای مرمره قرار دارد. این ساحل کمتر از ۲۶٫۵ کیلومتر تا شهر استانبول فاصله دارد.

آدرس: Heybeliada, 34973 Adalar/İstanbul, Turkey

این ساحل همه روزه از هشت صبح تا هشت شب باز است.

این ساحل یکی از بهترین سواحل جنوبی استانبول است که در جزیره هیبلی آدا قرار دارد. برای دسترسی به این ساحل لازم است با قایق یا کشتی از محله‌های بشیکتاش، امینونو و کادیکوی اقدام کنید. این یک فرصت مناسب برای استفاده از مناظر طبیعی و آب و هوای دلپذیر این منطقه است. در این ساحل انواع مراکز تفریحی، کلاسهای آموزشی و رستوران از امکانات این ساحل است. این یک مکان دلچسب برای گذراندن یک روز دلپذیر در کنار خانواده است.

ساحل دالیا

ساحل دالیا در مجاورت دریای سیاه قرار دارد، این ساحل تا مرکز شهر استانبول ۳۴٫۱ کیلومتر فاصله دارد .

آدرس: Demirci, Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

فعالیت مراکز تفریحی این ساحل همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۶ بعد از ظهر است.

ساحل دالیا

این ساحل در مجاورت ساحل سولار، در شمال استانبول قرار دارد و یکی از مکان‌های محبوب توریست‌هایی است که به ترکیه سفر می‌کنند. ساحل دالیا یک ساحل آرامش‌بخش و زیبا برای فرار از شلوغی‌های شهر می‌باشد.

از جذابیت‌های این منطقه می‌توان به ساحل شنی تمیز، با فضایی سرسبز و دلپذیر که به شما امکان می‌دهد تجربه جذابی از والیبال ساحلی، موج‌سواری،قایق‌سواری داشته باشید. اگر هم دوست دارید می‌توانید روی صندلی‌های ساحلی آفتاب بگیرید.

 یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این سفر رستوران‌های دریایی و کافه‌های دوست‌داشتنی آن است. اگر اهل نوشیدنی‌های محلی و غذاهای دریایی هستید، این بخش از سفر را از دست ندهید.

 

ساحل نان استاپ

ساحل نان استاپ

این ساحل زیبا در مجاورت دریای سیاه قرار دارد. فاصله آن از مرکز شهر استانبول کمتر از ۳۴ کیلومتر است.

آدرس:  Kumköy, Plaj Yolu Cd. No:28, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

فعالیت این ساحل همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب می‌باشد.

این ساحل در شمال استانبول قرار دارد. یک ساحل شنی که شهرت آن در میان گردشگران به خاطر کنسرت‌های جذاب و مهمانی‌های ساحلی شهرت دارد. مکان این ساحل در مجاورت روستای کیلیوس قرار دارد و مکان مناسبی برای تفریحات ساحلی، شنا، موج‌سواری، تنیس و والیبال ساحلی، قایق‌سواری و کایت‌سواری و … می‌باشد.

 در ساحل نان استاپ می‌توانید خوش‌گذرانی را به معنای واقعی تجربه کنید. جذاب‌ترین بخش این ساحل پارک آبی استانبول است که در مقاله‌ای جداگانه درباره آن صحبت می‌کنیم.

در ساحل نان استاپ آفتاب بگیرید، شنا کنید و لذت ببرید. برای سفر به ساحل نان استاپ می‌توانید از طریق میدان تکسیم با اتوبوس‌های شاتل راهی ساحل شوید.

ساحل اوزن‌آی

ساحل اوزن آی

این ساحل در مجاورت دریای سیاه قرار دارد. فاصله ساحل اوزن آی تا مرکز شهر استانبول ۳۴٫۴ کیلومتر است.

آدرس:  Demirci, Plaj Yolu Cd., 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

این منطقه همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب آماده استقبال از گردشگران است.

 ساحل اوزن آی در بخش شمالی استانبول قرار دارد و زمانی ساحل محبوب ماهیگیران استانبول است؛ اما در طول چند سال گذشته، این منطقه بازسازی شد و خیلی سریع به ساحل محبوب و شلوغ گردشگران تابستانی تبدیل شد.

این منطقه یک ساحل طبیعی و بکر است که منظره‌ای دلپذیر از صندلی‌های ساحلی، چترهای چوبی، رستوران‌های دریایی و … را در خود جای داده است. می‌توانید پس از تفریح در ساحل، در کافه‌های این منطقه انواع غذاهای دریایی و سایر غذاهای موردعلاقه‌تان را میل کنید.

 ساحل اوزن آی یک مکان زیبا و خوش آب‌وهوا است، مکانی دلپذیر برای خانواده‌ها، می‌توانید در این منطقه پیاده‌روی کنید، کمپ بزنید و در مسابقات موتورسواری برگزار کنید. این منطقه مناسب گردش در تیر و مهر است.

ساحل بابیلون کیلیوس

ساحل بابیلون کلیوس

یکی دیگر از محبوبترین سواحل استانبل در مجاورت دریای سیاه، ساحل بابیلون کیلیوس است. این ساحل زیبا کمتر از ۳۹ کیلومتر با مرکز شهر استانبول فاصله دارد که کمتر از یک ساعت زمان برای رفتن به این ساحل نیاز دارید.

آدرس: Demirciköy Mevki Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

این ساحل ماسه‌ای یکی از سواحل پرطرفدار و زیبای ترکیه است. اگر شما نیز عاشق موسیقی هستید این ساحل یک انتخاب خوب برای شماست. از جمله برنامه‌های گردشگری در این ساحل می‌توان به فستیوال‌های موسیقی و برنامه‌های سرگرم‌کننده اشاره کرد که این مکان را برای خانواده‌ها جذاب‌تر کرده است.

این منطقه دارای کافه، رستوران و تفریحات ساحلی نیز هست و برای گذراندن یک روز آفتابی و لذت بردن از موسیقی دلپذیر است.البته باید بدانید برای ورود به این منطقه باید هزینه بپردازید.

ساحل Değirmenburnu

ساحل Değirmenburnu

ساحل Değirmenburnu یکی از سواحل دوست‌داشتنی ترکیه است. این ساحل در فاصله ۲۶٫۵ کیلومتری از مرکز شهر استانبول قرار دارد.

آدرس: Heybeliada, Adalar No:63, 34973 Adalar/İstanbul, Turkey

ساحل دگیرمن بورنو

ساحل دگیرمن بورنو مکانی برای عاشقان طبیعت است. این ساحل زیبا در جزیره هیبلی آدا قرار دارد . یک جزیره زیبا با سواحل باریک و لبریز از درختان کاج است. این ساحل برای افرادی مناسب است که عاشق طبیعت هستند. در مجاورت ساحل یک پارک طبیعی زیبا قرار دارد که امکان استفاده از فضای سبز و دریا را فراهم میکند. مناسب‌ترین زمان برای سفر به این منطقه ماه‌های تیر تا اواسط آبان است.

 

ساحل الیو صدف

ساحل آلیو صدف

ساحل الیو صدف یکی از بهترین سواحل استانبول است که در مجاورت دریای مرمره قرار دارد.این ساحل حدود ۳۳ کیلومتر با مرکز شهر استانبول فاصله دارد.

آدرس:  1 Nolu Sok. No:1, Adalar/Istanbul – Asia, Turkey

این منطقه همه روزه به صورت ۲۴ ساعته پذیرای گردشگران است.

اگر قصد برگزاری مراسم عروسی خود در ساحل را دارید این ساحل بهترین انتخاب برای شماست. یکی از قدیمی‌ترین سواحل جنوبی استانبول با مناظری شگفت‌آور، فضای سبز بکر و بهشتی ساحل آلیو صدف است . در این ساحل از موسیقی محلی لذت ببرید، تفریحات ساحلی داشته باشید و در رستوران‌های محلی غذاهای دریایی و ترکی را امتحان کنید.

همکاران ما