مراکز خرید استانبول

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به استانبول ، گردش در مراکز خرید استانبول است. بخش زیادی از اوقات مسافران استانبول در بازار سنتی و مدرن این شهر می‌گذرد. همه ساله هزاران گردشگر به این شهر سفر می‌کنند و تعداد بالایی از این گردشگران ایرانی هستند. مراکز خرید استانبول انواع مختلفی از کالاها را  به فروش می‌گذارند .از صنایع‌دستی و ادویه‌جات تا برندهای مختلف جهانی در این بازارها به فروش گذاشته می‌شود. بدون شک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به استانبول  ، پاساژهای زیبای این شهر هستند اما نمی‌توان از جذابیت بازارهای سنتی این شهر نیز گذشت. در این مقاله قصد داریم بعضی از بهترین، گرانترین و ارزانترین مراکز خرید در شهر استانبول را به شما معرفی کنیم تا با توجه به نیاز خود بهترین مرکز خرید استانبول را برای خود پیدا کنید.

مشهورترین مراکز خرید استانبول

بخشی از افرادی که به استانبول سفر می‌کنند همواره به دنبال یک خرید به صرفه و اقتصادی هستند. برای یک خرید اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار بزرگ استانبول بزنید.

 بازار بزرگ استانبول   Grand Bazaar

بازار بزرگ استانبول

یکی از بهترین مراکز خرید اقتصادی در استانبول، بازار بزرگ این شهر است. این بازار مکانی است که می‌توانید در آن به خرید صنایع‌دستی، ادویه‌جات و انواع سوغاتی‌های کشور ترکیه را با یک قیمت مناسب تهیه کنید. این بازار یک بازار سرپوشیده است و آنقدر بزرگ است که به سادگی می‌توانید در آن گم شوید. در حقیقت شما نمی‌توانید یک روزه همه این بازار را بگردید. این بازار قدمت تاریخی چند صدساله دارد و بخشی از جاذبه‌های تاریخی ترکیه نیز محسوب می‌شود.

شما تقریباً می‌توانید از هر منطقه استانبول به راحتی به بازار بزرگ استانبول دسترسی داشته باشید. سوار نزدیک‌ترین تراموا شوید و در ایستگاه مسجد بایزید پیاده شوید.با مراجعه به این بازار می‌توانید از مزایای یک خرید اقتصادی و به صرفه استفاده کنید و در حین خرید از مکان‌های تاریخی نیز بازدید کنید.

از جمله کالاهایی که در بازار بزرگ ترکیه به فروش می‌رسد می‌توان به فرش، صنایع‌دستی ترکیه، لباس‌های سنتی ، انواع ادویه، لباس و … اشاره کرد.

آدرس بازار: استانبول، منطقه فاتح، بین مسجد بایزید و نورسمانیه

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول   Optimum outlet 

یکی دیگر از مراکز خرید استانبول مرکز خرید اوت لت اپتیموم است. این مرکز خرید در سه شهر استانبول، آنکارا و ازمیر شعبه‌هایی دارد . اما اکثر گردشگران شعبه استانبول را برای خرید ترجیح می‌دهند زیرا این شعبه از نظر قیمتی بسیار اقتصادی است. همچنین ترکیب جامعی از برندهای شناخته شده مانند آدیداس، نایک ، زارا و … را در خود جای داده است.

دلیل  اصلی ارزان بودن این فروشگاه این است که برندهای مختلف در خارج از فصل ، لباس‌هایشان را در این فروشگاه به فروش می‌گذارند. مثلاً در زمستان می‌توانید لباس‌های پاییزه و تابستانی را از برندهای مختلف تهیه کنید و تابستان‌ها لباس‌های بهاره، پاییزه و زمستانه که شاید کمی مخدوش باشند را  با قیمت مناسب و تخفیف بالا خریداری کنید. شما می‌توانید کالاهایی مانند عطر و جواهرات را نیز با قیمت مناسب خریداری نمایید.

 در مرکز خرید اوت لت اپتیموم اثری از آثار سنتی و صنایع‌دستی نیست اما سینما و فوترت کورت در آن وجود دارد و می‌توانید بعد از خرید مدتی را استراحت کنید. همچنین در این مرکز خرید شعبه‌های مختلف رستوران، کافه‌های معروف مانند برندهای استارباکس و KFC نیز وجود دارند. چنانچه به دنبال یک خرید اقتصادی هستید این مرکز خرید را فراموش نکنید.

آدرس: استانبول، منطقه آناتولی

مرکز خرید ویاپورت مارینا استانبول   Via Port Marina

مراکز خرید استانبول

مرکز خرید ویاپورت مارینا تجربه‌ای متفاوت از خرید رد مجاورت دریای مرمره را به شما ارائه می‌دهد. این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است که در مجموعه تفریحی گردشگری ویاپورت مارینا قرار دارد. این مرکز خرید یک بخش کوچک از مجموعه تفریحی بزرگتر حساب می‌شود و برای کسانی که در سواحل توزلا اقامت دارند یک انتخاب عالی است.

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را که بخواهید را در این مرکز خرید  پیدا کنید. از ظروف سنتی تا فروش و ادویه و لباس و جواهرات، انواع عطر و … را از برندهای معتبر می‌توانید تهیه کنید و از اصالت آنها مطمئن باشید.

بعد از اینکه خرید خود را در مرکز ویاپورت تکمیل کردید، شما می‌توانید به فودکورت مراجعه کنید. مرکز خرید ویاپورت مارینا یکی از بهترین فودکورتها را در استانبول دارد و غذاهای آن بسیار لذیذ و با کیفیت هستند. همچنین این مرکز خرید دارای شهربازی، سالن بولینک، سینما و امکانات تفریحی مشابه نیز هست . خرید در این مرکز می‌تواند یکی از بهترین خاطرات را برای شما رقم بزند.

 

مرکز خرید مال آف استانبول   Mall of Istanbul

مال آف استانبول

یکی از مهمترین مراکز خرید استانبول ، مرکز خرید مال آف است. این مرکز خرید دارای چند شعبه است که برندهای شناخته شده‌ای را نمایندگی می‌کند. اما باید بدانید این مرکز خرید ابداً اقتصادی نیست  و بیشتر مغازه‌های موجود در این مرکز خرید از نمایندگی‌های معتبر جهانی هستند بنابراین به دنبال کالای ارزان نباشید . اگرچه در حراج‌های آخر فصل می‌توانید خریدهایی با قیمت مناسب داشته  باشید و در برخی موارد لباس‌های به جا مانده از فصول قبلی تا ۶۰ درصد تخفیف را برای شما خواهد داشت. هر سلیقه‌ای که داشته باشید در این مرکز خرید می‌توانید یک خرید خوب داشته باشید.

این مرکز خرید یکی از مکان‌های موردعلاقه کودکان نیز هست زیرا نمایندگی فروش انواع اسباب‌بازی و وسایل سرگرمی نیز هست. قیمت این اسباب‌بازی‌ها کمی بالا است اما بهترین کیفیت را دارند. همچنین یک شهربازی بسیار خوب برای کودکان و بزرگسالان و رستوران‌های گران‌قیمتی را در خود جای‌داده است.

مرکز خرید زورلو   Zorlu Center Istanbul

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید زورلو  یکی از مراکز خرید گرانقیمت و لوکس استانبول است. این مرکز خرید با داشتن ۱۸۰ فروشگاه مختلف مرکزی برای خرید و البته یک مرکز هنرهای نمایشی است.

این مرکز خرید دارای فروشگاههایی از برندهای برتر دنیا است. از برند دولچه ، سنت ورن، تیفانی اند کو، فندی، لویی ویتان، بربری ، کاوالی می‌تواند به عنوان برترین برندهای پوشاک در این منطقه نام برد. همچنین شعبه‌های رستورانهای تامز کیچن، جیمیز ایتالین و مورینی دراین مرکز خرید قرار دارند.

 از دیگر ویژگیهای این مرکز خرید میتوان به وجود ۱۴ سینما با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر اشاره کرد.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو،  زورلو سنتر

مرکز خرید جواهر مال استانبول  Cevahir Shopping Mall

مرکز خرید جواهر مال استانبول

یکی از مراکز خرید بزرگ استانبول، مرکز خرید جواهر مال است.. این مرکز خرید میتواند ساعتها شما را در خود سرگرم کند. یک مرکز خرید لوکس که در هر طبقه آن یک گروه کالا عرضه میشود. شما میتوانید به سادگی در این مرکز هرچه را که بخواهید پیدا کنید.

انواع برندهای ترکی و اروپایی مطرح، لوازم آرایش، پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و لوازم الکترونیک در انی مرکز عرضه میشود. اگر چه این مرکز خرید یک پاساژ گرانقیمت است اما یکی از بهترین های استانبول از نظر رفاع و امکاات است.

 این مرکز خرید فروشگاههای بزرگ با امکانات تفریحی و رفاهی بالا دارد. دهها کافه و رستوران، سینما و یک شهربازی سرپوشیده بزرگ به همراه کافه هایی دوست داشتنی را در خود جای داده است.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد یک انتخاب مناسب را برای خرید کردن دراستانبول در اختیار شما قرار دهد. اگر قصد دارید درباره سفر به استانبول و دیدنی های این شهر بیشتر بدانید، در بقیه مقاله ها با ما همراه باشید.

همکاران ما