معرفی محله‌های استانبول

در این مقاله قصد داریم به معرفی محله‌های استانبول بپردازیم. پیش از سفر به استانبول لازم است که درباره محله‌های مختلف این شهر اطلاعات مناسبی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید بهترین مکان را برای اقامت انتخاب کنید. به خصوص برای افرادی که قصد اقامت دائم و سکونت در استانبول را دارند این اطلاعات می‌تواند کمک کند تا بهترین مکان را برای زندگی انتخاب کنند.استانبول یک شهر تاریخی اما مدرن است. محله‌های استانبول نیز بعضی قدیمی و تاریخی و بعضی مدرن و لوکس هستند. هزینه‌های اقامت موقت یا دائم در هرکدام از محله‌های استانبول با بقیه آنها متفاوت است. 

 نکته اینکه باید بدانید این است که اگر قصد اقامت دائم در استانبول را دارید محله‌ای را انتخاب کنید که فرهنگ و سبک زندگی اهالی آن با سبک زندگی شما سازگار باشد. اگر قصد دارید به شهر استانبول مهاجرت کنید یا قصد سفر به استانبول را دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

 معروف‌ترین محله‌های استانبول

شهر استانبول یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ترکیه است. همه ساله میزبان هزاران مسافر از سراسر دنیا است. زندگی در این شهر برای افرادی که از شلوغی فراری هستند و به دنبال زندگی در مکان‌های آرام هستند چندان مناسب نیست.

 حمل‌ونقل در استانبول بسیار با کیفیت است. در این شهر می‌توانید از مترو، تراموا و تاکسی و اتوبوس برای جابه‌جایی استفاده کنید. اگر به دنبال اسکان در استانبول هستید بیشتر مکان‌های اقامتی مناسب را می‌توانید در بخش آسیایی این شهر پیدا کنید. بخش آسیایی استانبول از نظر قیمت نیز ارزان‌تر است. به عنوان شهری با ۱۵ میلیون جمعیت، در این شهر نباید انتظار ترافیک اندک را داشته باشید. در این مقاله تلاش کردیم به شما کمک کنیم تا پیش از سفر به این شهر بهترین محله‌های استانبول را برای اقامت انتخاب کنید.

بشیکتاش

بشیکتاش

یکی از بهترین محله‌های استانبول، محله بشیکتاش است. این محله ۲۳ منطقه مختلف را دارد. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری استانبول در بشیکتاش قرار دارند. همچنین بسیاری از مراکز خرید و بازارهای هفتگی شناخته شده استانبول در محله بشیکتاش برگزار می‌شود. همچنین سازمان‌های مهم دولتی، وزارتخانه‌ها و تعداد زیادی از هتل‌های لوکس استانبول در این منطقه قرار دارند.

 با توجه به این مسئله می‌توانیم بگوییم که بشیکتاش از محله‌های بسیار گران‌قیمت شهر استانبول است… برای اقامت در بشیکتاش بهترین مناطق شامل ببک، لوازیم، آکات، آرناووتکوی و لونت می‌باشد.

محله کادیکوی Kadıköy

کادیکوی

کادیکوی یکی از محله‌های بسیار زیبا و البته قدیمی استانبول است. این محله قدیمی‌ساز است اما مراکز تاریخی زیادی را در خود جای داده است. در سال ۲۰۱۲ دولت ترکیه در جهت رشد گردشگری در کشور خود، اقدام به بازسازی اصولی بناهای تاریخی و قدیمی شهر و ایجاد کافه‌ها و رستوران‌های لوکس و جذاب کرد. این کار موجب رونق گردشگری در این منطقه شد.

ساختمان‌های قدیمی زیادی در محله کاراکوی وجود دار دو این مسئله موجب می‌شود که قیمت خانه در این محله متفاوت باشد و ممکن است میان قیمت دو ساختمان مختلف چند هزار لیره تفاوت باشد. قیمت هتل‌ها و هاستل ها در این منطقه بستگی به تعداد ستاره‌های هتل متفاوت است و اقامتگاه‌های این محله از نظر قیمت از محله‌های اروپایی و لوکس شهر قیمت مناسب‌تری دارند.

 در این محله می‌توانید غذاهای سنتی ترکیه را امتحان کنید و در رستوران‌های زیبای آن‌که معماری متفاوتی دارند از یک غذای دلپذیر لذت ببرید.

بهترین بخش‌های زندگی در این محله موارد کادبستان، فنرباغچه، مودا و سوادیه را می‌توان نام برد.

بی اوغلو Beyoğlu

بی اغلوی

یکی از محله‌های مهم استانبول، محله بی اوغلو است. این محله به دلیل داشتن هتل‌های لوکس و زیبا و مراکز خرید جذاب و همچنین ساختمان‌های تجاریمختلف اهمیت بالایی در این شهر دارد. در حقیقت بخش زیادی از رستوران‌های مشهور و جاذبه‌های گردشگری استانبول در این منطقه قرار دارند.

قیمت خانه‌های این محله نسبتاً متوسط است، نه به اندازه بشیکتاش گران‌قیمت است و نه خیلی ارزان. قیمت خانه در این محله از متری ۶ هزار لیتر آغاز می‌شود. بیشتر هتل‌های گران‌قیمت و لوکس استانبول و همچنین تعدادی مسافرخانه و اقامتگاه کوچک با قیمت مناسب در این محله دیده می‌شود.

بهترین بخش‌های این محله مناطق گالاتا و سیهان گیر و آسمالی مسکیت می‌باشند.

ساری‌یر Sarıyer

یکی از بخش‌های استانبول که در بخش اروپایی این منطقه قرار دارد و از گران‌ترین محله‌های استانبول است محله ساریر است. ساریر یک محله بسیار زیبا است . به دلیل نزدیکی به رودخانه، دسترسی به تفریحاتی مانند قایق‌سواری و تفریح در جنگل در این محله بسیار راحت است. از نظر دسترسی به سیستم حمل‌ونقل نیز بسیار عالی است.

 البته باید بدانید قیمت خانه در محله ساریر بسیار بالا است و این محله یک محله اعیان‌نشین است و اکثر ساکنین آن از افراد ثروتمند و سرمایه‌دار هستند.

مشهورترین هتل‌های این منطقه هتل فوات پاشا و هتل هیلتون می‌باشند. از مکان‌های دیدنی منطقه ساری یر می‌توان به پارک گیاه‌شناسی آتاتورک، موزه ساکیپ سابانجی، جنگل بلگراد، کاخ ماسلاک و سواحل زیبای آن اشاره کرد.

ساریر محله‌های استانبول

فاتح Fatih

یکی از بزرگترین محله‌های استانبول که برای بیشتر گردشگران شناخته شده است، محله فاتح است. این محله در یک منطقه تاریخی قرار دارد و در آن می‌توانید آثار تاریخی مختلفی از دوره عثمانی، روم و بیزانس را مشاهده کنید.

از جذاب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های توریستی محله فاتح می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاه توپکاپی، بازار بزرگ آراستا، باسیلیکا سیسترن و … اشاره کرد.

 بهترین مکان‌های زندگی در این محله شامل مناطق سلطان احمد، امینونو، فنر و بالت می‌باشد.

محله باغجیلار

یکی از محله‌های شلوغ شهر استانبول که در بخش مرکزی این شهر قرار دارد، محله باغجیلار است. این محله یکی از محله‌های مرکزی شهر استانبول است. از نظر دسترسی به مکان‌های دیدنی و حمل‌ونقل عمومی یکی از بهترین محله‌های استانبول است.

قیمت خانه در این محله در سال‌های اخیر بیشتر از ۷۵ درصد رشد داشته است و مهمترین دلیل آن نزدیکی به مراکز و سازمان‌های مهم تجاری شهر است.

 اکثر هتل‌های این منطقه لوکس و پنج ستاره هستند؛ اما می‌توانید هتل‌های سه ستاره و هاستل های ارزان‌قیمتی را نیز در آن پیدا کنید. میدان باغجیلار یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در این محله قرار دارد.

 محله آتاشهیر Ataşehir

آتاشهیر، محله‌های استانبول

یکی از محله‌های بخش آُسیایی شهر استانبول است. در این محله می‌توانید انواع خانه‌ها باقیمت‌های متفاوت و کیفیت‌های مختلف را پیدا کنید. با این وجود این محله در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است و به یکی از محله‌های لوکس و زیبای شهر استانبول تبدیل شده است.

اوسکودار Üsküdar

اسکودار ، محله‌های استانبول

محله اسکودار در بخش‌های آسیایی بسفر قرار دارد. این محله دارای بخش‌های تاریخی جذاب زیادی است .

 از جمله می‌توان به برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، نخلستان Fethi Pasha و اماکن تاریخی مانند مساجد قرن شانزدهم اشاره کرد.

در این مقاله تلاش کردیم چند بخش مهم از شهر استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم. هرکدام از محله‌های استانبول ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر قصد اقامت در استانبول را دارید و به دنبال محله‌ای آرام هستید ساریر بهترین انتخاب شماست اما اگر محله‌های شلوغ مرکز شهر را می‌پسندید شیشلی می‌تواند مناسب باشد. درصورتی‌که تجربه اقامت در هر کدام از محله‌های استانبول را دارید، این تجربه را در زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

همکاران ما