شبگردی در استانبول

پیش از این درباره مراکز تاریخی، هتل‌های استانبول و غذاهای این شهر صحبت کرده‌ایم، حالا وقت آن است که درباره گردشگاه‌های شبانه و شبگردی در استانبول با شما صحبت کنیم.

همان‌طور که میدانید استانبول یکی از مقاصد برتر گردشگری در کشور ترکیه است. مراکز تفریحی این شهر در تمام ساعات شبانه روز پذیرای گردشگران هستند. همچنین برخی از مراکز تفریحی استانبول صرفاً در شب فعال هستند. در این مقاله به معرفی مشهورترین گردشگاه‌های شبانه در این شهر می‌پردازیم.

تفریحات شبانه و شبگردی در استانبول

یکی از سؤالاتی که بسیار مطرح می‌شود این است که شب در استانبول کجا می‌توانیم برویم؟ اگر بخواهیم برخی از گردشگاه‌های شبانه استانبول را نام ببریم می‌توانیم به تنگه بسفر، پل گالاتا، خیابان استقلال، ساحل بوغاز، مسجد آبی، شهربازی، موزه پرا و قلعه دختر اشاره کنیم.

گردشگاه‌های استانبول در طول روز و شب فعال هستند و شما می‌توانید از زیبایی‌های این شهر در شب نیز استفاده کنید و از مکان‌های دیدنی استانبول بازدید کنید.

شهر استانبول در مرز میان اروپا و آسیا قرار دارد. این شهر از نظر تاریخی نیز بسیار زیبا است و لبریز از کاخ‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها و مراکز تاریخی است. همچنین می‌توانید از بازارهای سنتی و پاساژها و مراکز خرید این شهر بازدید کنید. این شهر بزرگ و زیبا در تمام ساعات شبانه روز پر جنب و جوش است . بنابراین اگر در طول روز به اندازه کافی از زیبایی‌های شهر لذت نبرده‌اید، شبگردی در استانبول را از دست ندهید.

فواره‌های رقصان مسجد آبی

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد یا همان‌طور که شهرت دارد مسجد آبی، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های استانبول است. این مسجد زیبا روبروی ایاصوفیه قرار دارد و اگرچه در روز نیز دیدنی و جذاب است اما در طول شب جذابیت دو چندانی دارد. در طول شب نمایش فواره‌های رقصان این مسجد در مجاورت کاخ توپکایی و ایاصوفیه همراه با خرید غذاهای جذاب ترکی از فروشندگان سلطان احمد از جذابیت‌های شبگردی در استانبول می‌باشد.

گردش در تنگه بسفر

تنگۀ بسفر

 کشتیهای کروز در رود بسفر یکی دیگر از مکان‌هایی که مناسب شبگردی در استانبول است، در مجاورت تنگه بسفر قرار دارد. سوار شدن به کشتی‌های کروز در مسیر آبی زیبای شهر استانبول از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر است.

تنگه بسفر مکانی است که در مرز دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. سوار شدن بر کشتی کروز و تماشای زندگی شبانه در استانبول از آبراه گلدن هور در میان هوای دلپذیر دریا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. طول تنگه بسفر حدود ۳۰ کیلومتر است و دارای چند اسکله در نقاط مختلف شهر است.برای تهیه بلیط کشتی کروز می‌توانید از آژانس‌ها و هتل‌ها بلیط خریداری کنید و از یکی از اسکله‌های بشیکتاش، امینونو، اوسکودار و … سوار کشتی شوید. این گردشی است که چهره‌ی متفاوتی از استانبول را در ذهن شما پدیدار می‌کند.

از خدماتی که آژانس‌های گردشگری در تورهای کروز به مسافران ارائه می‌دهند می‌توان به شام، دسر، میوه، نوشیدنی، اجرای موسیقی و آواز ترکی و عربی اشاره کرد.

میدان تکسیم

میدان تکسیم

یکی از مکان‌های زیبایی که مناسب شبگردی در استانبول است، در بخش اروپایی شهر استانبول و میدان تکسیم قرار دارد. اکثر هتل‌ها و اقامتگاه‌های تکسیم در اطراف این میدان قرار دارند و به سبب نزدیکی به ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، به تمام نقاط شهر دسترسی ساده‌ای می‌دهد.این میدان نماد مدرنیته در استانبول است و بنای یادبود جمهوری در این میدان وجود دارد. همچنین اینجا مکانی است که جشن‌های ملی، جشن سال نو و سالگرد استقلال کشور ترکیه و مراسمی از این دست در آن برگزار می‌شود.

اگر اهل پیاده روی، خرید و خوش‌گذرانی هستید و دوست دارید از بناهای تاریخی و مساجد زیبای این شهر دیدار کنید یا کمی خرید شبانه داشته باشید میدان تکسیم یک انتخاب مناسب است.

می‌توانید کافه گردی کنید، بلال و شاه‌بلوط بخرید، کبوترها را تماشا کنید یا از هنرنمایی نوازندگان خیابانی لذت ببرید.

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

یکی از جنبه‌های جذاب سفر به استانبول مراکز خرید آن است. مراکز خرید این شهر در دو بخش سنتی و مدرن قرار دارند و شما می‌توانید در این مراکز خرید از انواع برندهای لباس و کیف و کفش تا اسباب‌بازی و لوازم ورزشی و ادویه‌جات را خریداری نمایید.

 در بیشتر این مراکز خرید، سالن‌های سینمایی، پیست اسکی، سالن بولینگ، ژوراسیک پارک، هایپر مارکت، اتاق نگهداری از کودکان، اسنو پارک و پارک برفی نیز وجود دارد.

مرکز خرید مال آف استانبول یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید استانبول است که می‌توانید از خرید در آن لذت ببرید. همچنین مرکز خرید ایستینیه پارک زیبا با نمای شیشه‌ای است و بیشتر از ۳۰۰ مغازه و مرکز خرید توریوم و پالادیوم نیز در آن وجود دارد.

شهربازی‌های استانبول

شهربازیهای استانبول

یکی از محبوب‌ترین محل‌های شبگردی در استانبول شهربازی‌های استانبول هستند.اگر به دنبال یک شب پرهیجان هستید، شهربازی‌های استانبول را در برنامه تفریحی خود جای دهید. این شهربازی‌ها با استانداردهای جهانی ساخته‌شده‌اند و تمام امکانات تفریحی را در خود دارند. این شهر دارای چندین شهربازی سرپوشیده و روباز است.

 شهربازی‌های روباز استانبول دنیای متفاوتی از جذابیت هستند که یک شب به یادماندنی را برای شما ایجاد می‌کنند . مشهورترین شهربازی‌های ز این شهر شهربازی بستانجی، شهربازی فسهانه، ژوراسیک لند و شهربازی ویاپورت را می‌توان نام برد.

بزرگترین شهربازی سرپوشیده کشور ترکیه شهربازی موی پارک است که در مرکز خرید استانبول مال قرار دارد، همچنین شهربازی فان لب در مرکز خرید جواهیر از شهربازی‌های سرپوشیده جذاب دیگر این شهر است که به شما امکان تفریح و خرید را در کنار هم می‌دهد. پارک موضوعی کیدز موندو و شهربازی زنجیره‌ای کیدزانیا از دیگر شهربازی‌های سرپوشیده استانبول هستند . در این مراکز تفریحی بازی‌هایی مانند قالی پرنده، شاتل پرسرعت، هتل وحشت، ماشین بازی برای کودکان و بزرگسالان، ترن هوایی و چرخ و فلک وجود دارد.

پل گالاتا

پل گالاتا

اگر دوست دارید در زمان شبگردی در استانبول با مردم محلی هم گپی بزنید و از چشم‌اندازهای زیبای استانبول در زمان قدم زدن لذت ببرید پل گالاتا یک انتخاب مناسب برای شماست.

 زیباترین لحظات شما در زمان غروب آفتاب در مجاورت این پل تجربه‌ای متفاوت را پیش روی شما قرار می‌دهد. این پل از روی خلیج شاخ طلایی از کاراکوی در شمال عبور می‌کند و تا استانبول قدیم و مرکز محله سلطان احمد در جنوب عبور می‌کند و به امینونو می‌رسد. این پل بخش شمال و جنوب قسمت اروپایی شهر استانبول را به هم وصل می‌کند و مناظر چشم‌نوازی پیش شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید از رستوران‌ها و کافه‌های زیر پل در تمام ساعات شبانه‌روز لذت ببرید و از طعم غذاهای ترکی در زمان تماشای ساحل دریا لذت ببرید.

قدم زدن در خیابان استقلال

 خیابان استقلال یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین بخش‌های استانبول است. این خیابان را می‌توان قلب شهر استانبول دانست. منطقه‌ای که تمام جشن‌های ملی ترکیه در آن برگزار می‌شود. طول خیابان استقلال ۵/۱ کیلومتر است و اطراف آن با مراکز خرید، مغازه‌های رنگارنگ، چند کلیسای تاریخی و … پر شده است. فروشگاه‌های اطراف خیابان استقلال به صورت ۲۴ ساعته باز هستند و برای شبگردی در استانبول یک انتخاب مناسب است.

کلاب های شبانه استانبول 

کلاب های استانبول

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر به استانبول شبگردی در کلاب های شبانه است. کلابهای شبانه فضای بزرگ و دلنشینی دارند و انواع نوشیدنی و غذاهای با کیفیت را در آن سرو می‌کنند . می‌توانید از موسیقی‌های زنده و شاد لذت ببرید . مشهورترین کلاب استانبول کلاب بابل دست که امکان پذیرایی از ۳۰۰ نفر نشسته و ۴۵۰ نفر در حالت ایستاده را دارد. کلاب رینا یک کلاب مدرن است که ظرفیت ۲۵۰۰ نفر دارد. کلاب زیبای آنجلیکا با چشم‌انداز دلپذیری از تنگه بسفر یک مکان زیبا برای تفریحات شبانه در استانبول است.

 

 حمام ترکی

حمام ترکی

تجربه حمام ترکی در ترکیه یک انتخاب جذاب در سفر به استانبول است. بعد از یک روز گردش و تفریح، حمام ترکی می‌تواند انرژی‌بخش و جذاب باشد. ماساژ با روغن، شستشوی بدن و ماساژ به شیوه حمام‌های سنتی ترکیه همراه با رقص بخار یک فرصت خوب برای تجربه‌ای متفاوت است.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد دیدگاه مناسبی از جاذبه‌های استانبول به شما عزیزان ارائه کند. ما تلاش می‌کنیم در مقاله‌های مرتبط درباره مراکز تفریحی، رستوران‌ها، مکان‌های تاریخی و حتی غذاهای مشهور ترکیه اطلاعات مناسبی را به شما ارائه کنیم تا پیش از سفر بهترین برنامه‌ریزی را برای خود داشته باشید.

همکاران ما