جاذبه‌های گردشگری استانبول – چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

جاذبه‌های گردشگری استانبول :شهر استانبول یکی از شهرهای زیبای کشور ترکیه است، این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشور ترکیه شناخته می‌شود و دروازه ارتباط ترکیه با اروپا نیز محسوب می‌شود. استانبول شهری تاریخی است که به دلیل آثار تاریخی و جذابیت‌های فرهنگی که دارد، سومین شهر توریستی دنیا می‌باشد. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روش‌های سفر به استانبول با شما صحبت کنیم.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

·        جاذبه‌های گردشگری: مهمترین جاذبه گردشگری استانبول مساجد تاریخی و هنرمعماری در این کشور است. مشهورترین دیدنی‌های استانبول که باید حتماً از آنها بازدید کنید مسجد ایاصوفیه است که به نام مسجد آبی نیز شهرت دارد. همچنین دلمه باغچه و توپکاپی نیز از شاهکارهای معماری و هنر در استانبول است.

·        مساجد تاریخی: زیبایی‌های شهر استانبول صرفاً در مساجد و مکان‌های تاریخی خلاصه نمی‌شود. این کشور دارای مکان‌های تاریخی بسیار زیبایی است، برنامه‌ریزی دقیق مدیران کشور ترکیه در زمینه آثار تاریخی یکی از مهمترین عوامل جذب توریست از سراسر دنیا به این کشور است.

·        مراکز خرید: اگر شما نه به آثار تاریخی علاقه دارید و نه از عاشقان معماری هستید، مراکز خرید ترکیه می‌باشد. مراکز خرید زیبا و بزرگ ترکیه با حضور برندهای معتبر جهانی یکی از جذابیت‌های این شهر برای خریداران است.

·        غذاهای ترکی: یکی از جذابیت‌های کشور ترکیه، غذاهای جذاب آن است. از شیرینی‌های دلپذیر و باقلوای ترکی تا کباب‌ترکی و نان سیمیت تجربه‌ای دلپذیر برای عاشقان غذا ایجاد می‌کند.

·         جذابیت‌های فرهنگی: شهر استامبول پایتخت امپراتوری روم، روم شرقی و عثمانی بوده است. از هر دوره تاریخی آثار فرهنگی و تاریخی مختلفی در این شهر به جا مانده است که از جذابیت‌های این شهر زیباست.

حال بیایید ببینیم بهترین روش‌های سفر به استانبول چیست؟

 بهترین راه سفر به استانبول، سفر با تور است. به این ترتیب سفری بی‌دردسرتر خواهید داشت. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از آژانس‌های مسافرتی در شهر خود مراجعه کنید و از تورهای مختلف سفر به استانبول باقیمت‌های متنوع استفاده کنید.

 سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما استانبول

تورهای مختلف سفر هوایی به ترکیه شامل انواع پرواز و اقامت در هتل است؛ اما چنانچه قصد ندارید با تور سفر کنید، می‌توانید خودتان بلیط تهیه کنید و هتل رزرو کنید، برای این کار می‌توانید خودتان به صورت آنلاین بلیط هواپیما تهیه کنید و هتل رزرو کنید.

چنانچه این روزها قصد سفر به استانبول را دارید، بهترین راه دسترسی برای این سفر، استفاده از پروازهای تهران استانبول است و می‌توانید با بهترین قیمت متناسب با سلیقه خود پرواز و هتل موردنظرتان را رزرو کنید.

 سفر زمینی به استانبول

برای سفر زمینی به شهر استانبول شما می‌توانید از تهران یا تبریز سفر خود را آغاز کنید. فاصله بین تهران تا استانبول ۲۰۰۰ کیلومتر است و این سفر معمولاً از مرز بازرگان انجام می‌شود. مسیر تهران تا شهر تبریز ۶۳۰ کیلومتر است و برای طی کردن مسیر تبریز تا مرز بازرگان باید ۲۹۰ کیلومتر را طی کنید.

مدت این سفر با اتوبوس ۳۶ ساعت است اما در ایام تعطیلات که میزان سفرها افزایش پیدا می‌کند، حدود ۳۹ ساعت زمان می‌برد. این مدت زمان دو برابر فاصله میان دو شهر تهران و مشهد است؛ بنابراین چنانچه با سفرهای طولانی‌مدت در اتوبوس مشکل دارید، بهتر است این کار را انجام ندهید.

سفر به استانبول با اتومبیل شخصی

اگر دوست دارید با اتومبیل شخصی خودتان به استانبول سفر کنید لازم است قبل از هرکار مدارک لازم را کامل کنید. برای این کار باید مجوز خروج اتومبیل از کشور را دریافت کنید. کاپوتاژ خودرو را بگیرید، همچنین لازم است شما گواهینامه بین‌المللی داشته باشید و برای اتومبیل خود دفترچه بین‌المللی خودرو بگیرید و پلاک ترانزیت و بیمه کارت سبز دریافت کنید؛ بنابراین از مدتی قبل از سفر باید برای این کار برنامه‌ریزی نمایید. بعد از آن می‌توانید از یکی از مرزهای کشور ترکیه برای آغاز سفر اقدام کنید.

مرزهای زمینی سفر به استانبول

  • مرز سرو، فاصله تا شهر ارومیه ۶۰ کیلومتر، فعالیت به صورت ۲۴ ساعته
  • مرز بازرگان، فاصله تا شهر تبریز ۲۹۰ کیلومتر، فعالیت به صورت ۲۴ ساعته
  • مرز رازی، فاصله تا شهر خوی ۷۰ کیلومتر، فعالیت از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

در سفر به استانبول چه باید کرد؟

استانبول یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان است، در این شهر شما می‌توانید به انواع تفریحات بپردازید از گردش در شهر و دیدن مکان‌های تاریخی و معماری‌های جذاب این شهر تا خرید در مراکز خرید زیبا و لوکس این شهر.

شما می‌توانید سری هم به بازارهای سنتی شهر بزنید.

 مکان‌های دیدنی استانبول

اگر شما نیز از عاشقان تاریخ و فرهنگ و هنر هستید، بازدید از مکان‌های دیدنی استانبول مانند بازار بزرگ استانبول، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و مسجد ایاصوفیه انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود.

از دیگر بخش‌های جذاب این شهر میدان تکسیم است، خیابان استقلال برای گردشگران بسیار جذاب است. برج دختر و تنگه بسفر مکان‌هایی هستند که حتماً باید به آنها سر بزنید. برج گالاتا، مسجد ایوب سلطان، آب انبار باسیلیکا از مکان‌های تاریخی جذاب این شهر هستند. همچنین شما می‌توانید در جنگل‌های استانبول هوایی عوض کنید و به پارک‌های زیبای این شهر سر بزنید. پارک جنگلی امیرگان، جنگل بلگراد و پارک جنگلی بیلدیز از مکان‌های طبیعی زیبای استانبول است.

 از جذابیت‌های دیگر استانبول موزه‌های زیبای آن است. عاشقان تاریخ حتماً باید سری به موزه آتاتورک بزنند. توصیه ما این است که قبل از سفر درباره تاریخچه مکان‌های تاریخی ترکیه مطالعاتی داشته باشید تا بتوانید از سفر خود بیشترین بهره را ببرید.

مراکز خرید استانبول

بخشی از جذابیت سفر به خصوص برای خانم‌ها در خرید کردن است. شهر استانبول علاوه بر بازار سنتی و قدیمی، دارای پاساژها و مراکز خرید لوکس و مدرنی نیز هست که انواع برندها را در خود جای داده است. مشهورترین مراکز خرید استانبول مرکز خرید جواهیر، استانبول مال، اکمرکز و زورلو می‌باشند.

 از استانبول سوغات چه بخریم؟

راهنمای خرید سوغات استانبول

خرید کردن و گرفتن سوغاتی از استانبول کار بسیار جذابی است… شما می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف سوغات در این شهر، سوغات دلخواهتان را تهیه کنید. سوغات می‌تواند لباس باشد یا انواع شیرینی‌های سنتی، صنایع‌دستی، هدایای فرهنگ و آثار هنری

از شیرینی‌های جذاب ترکیه می‌توان به باقلوا و راحت‌الحلقوم اشاره کرد. شما می‌توانید همچنین انواع چای، صابون سیاه ترکی، قهوه ترکی، شیرینی کنافه و باقلوا را به عنوان سوغات تهیه کنید.

کجا اقامت کنیم؟

در سفر به استانبول کجا اقامت کنیم؟ انتخاب محل اقامت بستگی به شرایط شما دارد اینکه بخواهید چقدر هزینه کنید و چه نوع هتلی رزرو کنید؛ اما مکان هتل در دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به مکان‌های تفریحی و تاریخی تأثیر بسیاری دارد.

منطقه سلطان احمد دارای هتل‌های بسیاری در انواع و قیمت‌های متفاوت است. این منطقه به بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول نزدیک است و می‌تواند یک منطقه مناسب برای انتخاب محل اقامت باشد.

عاشقان تفریح شبانه بهتر است در محله گالاتا و پرا پالاس یا گراندهایت سکونت کنند که محله‌های جوانانه است و در این منطقه می‌توانید از زیبایی‌های تنگه بسفر نیز لذت ببرید و هتل‌های زیبایی برای اقامت پیدا کنید.

هتل‌های استانبول

هتل‌های استانبول را در سه رده تقسیم می‌کنیم:

هتل‌های لوکس: بوتیک هتل وایت هواس، هتل گرند هایت، هتل فورسیزن استانبول و …

هتل میان رده: هتل پنینسولا، هتل آپریکات، بوتیک هتل آیبار

هاستل های ارزان‌قیمت: هاستل بیگ اپل، هاستل هانچی، هاستل چیرز

امیدواریم این مقاله به شما برای سفر به استانبول اطلاعات مناسبی ارائه کرده باشد. برای مطالعه بیشتر درباره مراکز خرید استانبول، هتل‌های استانبول و … در مقاله‌های بعدی با ما همراه باشید.

همکاران ما