صنعت گردشگری ،وسیع ترین صنعت قرن

 

صنعت گردشگری در حال حاضر سریعترین صنعت در حال رشد می باشد که در اکثر کشورها بسیار خوب به آن بها داده می شود.در این بین کشورهای پیشرفته از فعالیت هایی که در این صنعت در حال انجام می باشد،هر سابه سهم زیادی از درآمد ها را به خودشان اختصاص میدهند.
امروزه این صنعت وسیع ترین صنعت حال حاضر جهان است و هر روز در حال رشد می باشد.سازمان جهانی گردشگری پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ تعداد توریست ها به ۵٫۱ میلیارد برسد.از میان تمامی فعالیت هایی که در صنعت گردشگری انجام می شود می تون به بازاریابی گردشگری اشاره کرد که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این نوع بازاریابی باعث می شود که شرکت های خدمات مسافرتی همیشه با هم در رقابت باشند تا بتوانند مسافر بیشتری برای خود جذب کنند. توجه به خواسته ها و نیازهای مسافران در اولویت است که باید تمامی شرکت ها آن را در نظر داشته باشند.

در صورتی که بازاریابی را یک فرآیند مدیریتی تلقی کنیم،کارها و فعالیت های مربوط به گردشگری و جذب گردشگر مستلزم فعالیت های بازاریابی می باشد. بازاریابی عبارت است از همه فعالیتهای ارزیابی بازار و نیازهای مشتریان آن بازار ، همراه با ارزیابی خدمات ، امکانات ، هزینه های حصول به هدف و تسهیلاتی که رضایت مشتریان را در بر دارد . این فرآیند شامل برنامه های هدف گذاری شده بر گروه خاصی از مشتریان و ترغیب آنها به استفاده از خدمات است .

صنعت گردشگری

جایگاه ایران در صنعت گردشگری جهان

ایران دارای رتبه بالایی بین کشورهای جهان از نظر مکان های تاریخی،مناظر طبیعی و ساختمان های مشهور است. همچنین از لحاظ اکوسیستم طبیعی ایران بین ۵ کشور برتر دنیا به حساب می آید.جزیره ی زیبای کیش اولین منطقه آزاد تجاری و صنعتی ایت که از پتاسیل های بالایی برای گردشگری برخوردار است. کیش دارای ویژگی های اصلی جذب مسافر است که می توان به دریا،ماسه و آفتاب اشاره کرد. سازمان منظقه آزاد کیش با برنامه ریزی ها و فعالیت های خود توانسته در رشد منطقه آزاد کیش نقش به سزایی را ایفا کند.

مشکلی که در بازاریابی گردشگری در ایران وجود دارد در صنایع دستی و گردشگری می باشد که مهم ترین عامل عقب افتادگی ایران در این صنعت از دیگر کشورهای جهان می باشد.مهم ترین فعالیت بعد از این که محصولی را به بازار ارائه میدهیم،بازاریابی و معرفی آن محصول می باشد. دارا بودن یک وبسایت اینترنتی در حال حاضر بهترین و موثرترین روش بازاریابی محسوب می شود که از روش های قدیمی پیشی گرفته است. موفقیت بازاریاب یک مقصد، مستلزم آگاهی از توانمندی‌های بالقوه گردشگران، خدمات مورد نیاز آنها در سفر و همین طور اطلاع از همه انتظاراتی است که آنان مایل‌اند در طول سفر خود به آن دست یابند.

همکاران ما