شبکه های اجتماعی و صنعت گردشگری

همانطور که می دانید امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر بسیاری بر روی تمامی صنعت ها گذاشته است که روز به روز در حال گسترش می باشد و در این بین صنعت گردشگری توانسه جوایز زیادی را از آن خود کند. در این صنعت گسترده چیزی که بسیار حائز اهیمت است  اظهار نظر و پیشنهاداتی است که مسافران ابراز می کنند و درحال حاضر بستری به اسم شبکه های اجتماعی مثل توییتر،فیسبوک و … این امکان را فرآهم کرده اند تا مسافران به راحتی نکات و پیشنهادات خود را مخصوصا زمانی که این پیشنهادات سازنده باشند را ارائه کنند. این نکات زمانی که مثبت و سازنده باشند بسیار ارزشمند می باشند.

شبکه های اجتماعی

نظر ۹۲ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی این است که پیشنهاد هایی که از طریق دوستان و اعضای خانواده باشد بیشتر از تبلیغات اعتماد دارند.

علاوه بر این،اخیرا آماری منتشر شده است که نشان می دهد بیشتر از نیمی از کاربران که قصد سفر داشته اند بعد از اینکه در شبکه های اجتماعی در مورد مقصد مورد نظر خود تحقیق کرده اند نظر خود را تغییر داده و به جای دیگری سفر کرده اند.

شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی از نگاه Four Pillars Hotels

گزارش اینفوگرافیک Four Pillars Hotels نگاه دقیق تری به تاثیر شبکه های اجتماعی بر صنعت گردشگری انداخته است.

در اکثر شهرها جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن هتل مدنظر به حدود ۷۰ درصد در ۶ سال اخیر رسیده است. در این آمار آمده است که ۳۸ درصد مسافران قاره آمریکا و ۶۴ درصد از مسافران دیگر قاره ها در زمان سفر خود از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. از این آمار ۳۲ درصد مسافران آمریکا و ۲۲ درصد مسافران دیگر قاره ها تجربه های خودشان را در وبلاگ منتشر می کنند.

تاثیر تلفن های همراه

۸۵ درصد از گردشگران که اوقات فراغت خود را با سفر به کشورهای خارجی پر کرده اند از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. ۳۰ درصد مسافران برای یافتن هتل دلخواه خود از اپلیکیشن های موبایل استفاده می  کنند. ۲۹ درصد آنها هم برای یافتن پرواز دلخواه خود از اپلیکیشن های موجود بر روی موبایل استفاده می کنند.

آمار اعتماد مسافران به شبکه های اجتماعی

۹۲ درصد از مخاطبان بر این اعتقاد هستند که پیشنهاد ها و نکاتی که از طریق دوستان و اعضای خانواده به آنها ارائه می شود بیشتر از بنر های تبلیغاتی قابل اعتماد هستند. ۴۷ درصد مخاطبان به تبلیغات تلویزیون،روزنامه ها و مجلات اعتماد دارند. ۷۰ درصد از مخاطبان در سرتاسر جهان اظهار دارند که نظرات و دیدگاههای کاربران آنلاین دومین نوع تبلیغات قابل اعتماد می باشد.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی کاربران

۵۲ درصد از کاربران فیسبوک اظهار دارند که عکس هایی که دوستانشان از سفرهای خود می گذارند بیانگر انتخاب و برنامه ریزی خوب برای سفرشان می باشد.شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی رزرواسیون سفر ها داشته است. از بین کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی به دنبال مقصدی مناسب برای سفر هستند، فقط ۴۸ درصد آنها همان مقصدی که از اول مدنظرشان بوده است را بر می گزینند. ۳۳ درصد از این کاربران پس از تاثیر شبکه های اجتماعی هتل خود را تغییر داده اند. ۷ درصد به تغییر مسیر مقصد مسافرت منجر شده است. ۱۰ درصد محل استراحت و اقامت خود را تغییر داده اند و ۵ درصد آنها شرکت هواپیمایی خود را تغییر داده اند.

نظرات مسافران از طریق شبکه های اجتماعی

۴۰ درصد در مورد رستوران به اظهار نظر پرداخته اند و مطلبی را در وبلاگ خود منتشر می کنند. ۴۶ درصد مسافران در مورد سفر و تعطیلات خود مطلبی را منتشرمی کنند.. ۷۶ درصد مسافران عکس های سفر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند. ۵۵ درصد صفحات موجود در فیسبوک به سفر و صنعت گردشگری مرتبط است.

شرکت ارمغان آفاق ایرانیان تمام تلاش خود را داشته با حضور در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک،اینستاگرام،وایبر و تلگرام بهترین خدمات را در رابطه با صنعت گردشگری و مقاصد مسافرتی و خدمات مربوط به آن را به شما عزیزان ارائه دهد.

 

همکاران ما