تاثیر رفع تحریم ها بر هتل سازی در ایران

تاثیر رفع تحریم ها بر هتل سازی در ایران

کم کم در حال رسیدن به تاریخ رفع احتمالی تحریم ها که البته بستگی به توافق هسته ای دارد هستیم.از نظر گروه های هتل سازی جهان کشور ایران یک منطقه بسیار مناسب برای سرمایه گذاری است که از پتانسیل بالایی برخوردار است.
تاثیر رفع تحریم ها بر هتل سازی فرصت ایده آلی است که می توانند از این موقعیت بوجود آمده بهترین استفاده را ببرند و در جذب مسافر بیشتر بسیار تاثیر گذار باشند.
 تاثیر رفع تحریم ها بر هتل سازی
پیش از انقلاب اسلامی،گروه های هتل سازی خارجی زیادی در ایران فعالیت داشتند که با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران رویه دیگری برای عقد قرارداد با این گروه ها پیش گرفت. دغدغه ی اینکه گردشگران ورودی به ایران شئونات اسلامی را رعایت نکنند، موج کاهش گردشگران به ایران را رقم زد. در صورت توافق هسته ای،ایران این فرصت را دارد که از طریق سرمایه گذاران هتل سازی خارجی بستر خوبی برای ورود دیگر سرکایه گذران صنعت گردشگری را آماده سازد.
اخیرا گروه هتل سازی تحت حمایت گروه آکور که بزرگترین گروه هتل در اروپا می باشد اقدام به ساخت هتلی در تهران کرده است. باید دید آیا با ادامه یافتن تحریم ها باز هم این شرکت بزرگ در ایران فعالیت خواهد داشت یا خیر.

 گروه هتل های «آکور» از ایران، یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در جهان سود می برد که جاذبه های تاریخی زیادی در شهرهای مختلف دارد. همچنین گروه هتل های روتانا که در امارات است قصد دارد در صورت رفع تحریم ها اقدام به ساخت هتل هایی در تهران و مشهد را آغاز کند.

بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، تعداد گردشگران اروپایی که به ایران سفر کرده اند ۱۰ برابر شده است.

طی ۱۰ سال آینده هتل های ۴ و ۵ ستاره می بایست سه برابر آمار کنونی شود چرا که مطمئنا زیرساخت های صنعت گردشگری تحمل حجم تعداد زیادی گردشگر را نخواهد داشت. باید دید نتیجه مذاکرات هسته ای که قرار است تا پایان تیر ماه مشخص شود چه خواهد بود.

همکاران ما