ارامش در این دهکده رویایی است

در میان جاذبه های طبیعی مازندران، مناطقی هست که بسیاری از سفرکنندگان به این سامان، از وجود آن بی اطلاعند و حتی نامشان را نیز نشنیده اند. منطقه سلیمان تنگه و سد شهید رجایی در ۴۰ کیلومتری جنوب ساری یکی از این نقاط است.


در این منطقه دیدنی شاهد هم نشینی شالیزارهای چشم نواز، رودخانه پرآب تجن، جنگل های بکر و انبوه، روستاهای زیبا و دریاچه عظیم سد شهید رجایی خواهید بود.
سلیمان تنگه جاذبه ای بی نظیر در ایران محسوب می شود که از این همه تنوع اکوسیستمی برخوردار است. سد شهید رجایی در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد. دریاچه پشت این سد بدلیل واقع شدن در منطقه ای جنگلی ، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است . دریاچه سد بسیار وسیع وگسترده است و شرایط مناسبی را برای تفریح های آبی فراهم ساخته است.
درست در زیر سد و هجوار با آن مرکز تفریحی و اقامتی دهکده آرامش پذیرای شماست. البته برای اقامت باید از قبل هماهنگ کنید.

این واحدها درست در کنار رودخانه احداث شده اند و می توانید لذت اب تنی را هم تجربه کنید. البته مراقب باشید نچایید و سرما نخورید.
گردشگران علاوه بر مسیر جاده های شمالی می توانند از محورهای استان سمنان به کیاسر نیز به نقاط دیدنی جنوب ساری سفر کنند.
اگر اهل ماهیگیری باشید حتما آوازه ماهی های منطقه سلیمان تنگه را شنیده اید. دریاچه سد، ماهیان لذیذی همچون زرد پر ،کپور ، فیتوفاگ، کولی، ماهی سفید رود خانه ای و قزل آلای رنگین کمان را در خود جای داده است.
ماهی گیری با قلاب آن هم در منطقی ای آرام و جنگلی تجربه خاطره انگیزی است . ماهیگیران حرفه ای با سلیمان تنگه و سد شهید رجایی آشنایند. کافی است در اینترنت سری به سایت های برگزارکننده تورهای ماهیگیری بزنید تا به صحت این ادعا پی ببرید.

برای رسیدن به سلیمان تنگه و سد شهید رجایی باید از ساری به سمت منطقه دودانگه حرکت کرد . از شهر ساری تا سد ۴۰ کیلومتر راه است . البته این مسیر خود سراسر جنگلی است.
در تمام طول مسیر با رودخانه تجن و شالیزارهای سنتی همسفر خواهید بود . روستاهای متعددی سر راهتان هست که در دل تپه ها و ارتفاعات جنگلی خودنمایی می کنند. وجود همین روستاها به مسیر رونق بخشیده و لازم نیست نگران پمپ بنزین و حتی سوخت CNGباشید.
دهها مغازه فروش مواد غذایی نیز در طول مسیر وجود دارد که می توانید نیازهایتان را تامین کنید. اماکن متبرکه و مرقد امامزادگان جنوب ساری نیز بسیار با اقبال مردمان منطقه و مسافران رو به روست.
این اماکن در مناطق زیبای جنگلی واقع شده اند که زیارت و سیاحت را با هم توام کرده اند.
وجود ویلاهای چندخوابه، اردویی، سالن‌های اجتماعات سر پوشیده و روباز، رستوران‌ ، زمین ورزش و پارک بازی، جنگل نوردی، آلاچیق از دیگر امکانات و پتانسیل‌هایی است که این مجتمع تفریحی، سیاحتی برای استفاده گردشگران تدارک دیده‌است.

همکاران ما