با ممنوع شده های تایلند آشنا شوید | سفر به تایلند

کشور تایلند به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در سال‌های اخیر بین ایرانیان، تورهای بسیار پرطرفداری دارد. از بین شهرهای این کشور دوستداشتنی، معمولا بانکوک، پوکت و پاتایا طرفداران بیشتری دارند. قبل از سفر به هر کشور خارجی، بسیار پسندیده است که کمی با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور اطلاعات کسب کنید تا در طول سفرتان، رفتاری زننده نداشته باشید. با پست ممنوع شده های تایلند همراه باشید.

تورهای تایلند

لیست ممنوع شده های تایلند

خوب است بدانید که مردم تایلند مردمی نرم‌خو و مهربان هستند، اما نباید رفتار ما بگونه‌ای باشد که باعث ناراحتی مردم تایلند شود و در آخر آنها را عصبانی کند. ارمغان آفاق ایرانیان در این پست از کارهایی سخن به میان می آوریم که هیچ وقت نباید در طول سفر به تایلند انجام دهید.

با چنگال غذا نخورید

خوردن غذا با چنگال در کشور ایران، اصلا زننده و ناپسند نیست. اگر به رستوران‌های تایلند بروید، متوجه خواهید شد که هیچ کدام از ساکنین تایلند، در حین خوردن وعده‌های غذایی‌ هیچگاه چنگال را به سمت دهان‌شان نمی برند. درست است که هنگام سرو غذا در رستوران‌ها و کافه رستوران‌های تایلند، بهمراهه ظرف غذا و قاشق، چنگال آورده می شود؛ اما فقط و فقط می توانید از چنگال در جهت هدایت غذا روی بشقاب‌تان استفاده کنید. اگر حین تناول غذای‌تان، چنگال را به سمت دهان ببرید؛ با این کار نشان می دهید که به اطرافیان‌تان بی احترامی کرده اید.

ممنوع-شده-های-تایلند

در کشور تایلند نباید به کسی دست بدهید

در فرهنگ پر رمز و راز این کشور، هنگام ملاقات و دیدار با دیگران نباید دست بدهید. شما می توانید دستان‌تان را به هم بچسبانید و روبروی سینه قرار بدهید و سپس تعظیم کنید. این کار شما، نشان از آن است که به فرد ‌مقابل‌تان ارزش می دهید و به او احترام می گذارید.

ممنوع-شده-های-تایلند

ورود با کفش به داخل خانه‌ ها و عبادتگاه ها ممنوع است

گردشگرانی که برای بار چندم به تایلند سفر می کنند، می دانند که مردم تایلند همواره کفش‌های راحتی می پوشند. دلیل پوشیدن کفش‌های راحتی در بین مردم تایلند، امکان راحت در آوردن کفش‌ها هنگام ورود به خانه‌ها، عبادتگاه‌ها و بعضی از فروشگاه‌های خرید می باشد. با قدم زدن در خیابان‌های تایلند متوجه خواهید شد که در بعضی از جاها کفش‌ها روی هم انیاشته شده اند و دلیل بر آن است که پوشیدن کفش برای ورود به مکان‌های تاریخی و مذهبی از کارهای ممنوع شده است.

بی احترامی به پادشاه و خاندان بزرگ سلطنتی ممنوع می باشد

مردم تایلند از آن دسته مردمی هستند که به شدت به پادشاه و خاندان سلطنتی کشورشان علاقه دارند. از همین رو برای احترام به این خاندان، اهمیت و ارزش زیادی قائل هستند. شاید باورتان نشود، اما تنبیه‌های سختی برای بی احترامی و رفتار زننده به سمت خاندان سلطنتی وجود دارد که نباید نادیده گرفت. حتی شما نمی توانید در مورد همین خاندان در تایلند سخنی بگویید. لازم است بدانید هنگامی هم که از روی سهل انگاری پای‌تان را روی سکه‌های پولی که عکس آنها روی آن چاپ شده است، بی احترامی محسوب می شود.

در کشور تایلند هیچ وقت با دست اشاره نکنید

لازم است بدانید که برای تاکسی گرفتن و صدا کردن کسی در خیابان‌های تایلند، با دست اشاره نکنید؛ چون این نوع اشاره کردن، یک نوع بی احترامی محسوب می شود. حتی برای صدا کردن کسی یا مورد خطاب قرار دادن وی از سوت زدن استفاده نکنید. سوت زدن در فرهنگ کشور تایلند، رفتاری بی شرمانه است.

ممنوع-شده-های-تایلند

همکاران ما