آشنایی با محبوبترین دیدنی های کشور ایتالیا

دیدنی های کشور ایتالیا چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ اهمیت تاریخی و گردشگری بقدری است که دقت و حساسیت انتخاب شما را از میان این اماکن در یک تور حتی بیشتر از یک هفته ای به چالش بکشد. لذا در این مطلب از آژانس ارمغان سعی کردیم که شناختی حتی ابتدایی از این اماکن در ذهن شما ایجاد کنیم تا بواسطهء این شناخت انتخابهای هوشمندانه و مناسب سلیقهء خود در سفر پیشروی خود داشته باشید.

کشور ایتالیا (Italy)

ایتالیا - دیدنی های کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری بصورت شبه جزیره و مشابه چکمه که در دریای مدیترانه قرار گرفته است. این کشور جزو کشورهای توسعه یافته و یکی از کشورهای عضو گروه جی هشت یعنی هشت قدرت صنعتی جهان است. این کشور از شمال با کشورهای اسلوونی، اتریش، سوئیس و فرانسه مرز مشترک خاکی دارد. جالب است بدانید که دو کشور بسیار کوچک واتیکان و سان مارینو در داخل کشور ایتالیا واقع شده اند و قسمتی از خاک این کشور نیز در کشور سوئیس با نام کامپیونه دیتالیا قرار دارد. ایتالیا همچنین شامل دو جزیره سیسیل و ساردنی در دریای مدیترانه است.

ایتالیا - دیدنی های کشور ایتالیا

واحد پولی ایتالیا یورو و زبان رسمی مردم آن ایتالیایی می‌باشد. این کشور با جمعیتی در حدود ۶۰ میلیون نفر که ۹۰ درصد آنها را مسیحیان تشکیل می‌دهند، پنجمین کشور پرجمعیت اروپاست و بیست و سومین کشور پرجمعیت جهان است. ایتالیا را به جرات می‌توان یکی از رهبران مد در جهان نامید. برندهای بین المللی مانند آرمانی، ورساچه، گوچی و پرادا متعلق به ایتالیا می‌باشند. بعلاوه صنعت خودروسازی اسپورت این کشور دارای برندهای شناخته شده بین المللی مانند فراری و لامبورگینی است. آمار گردشگری در ایتالیا سالانه بیش از ۵۰ میلیون نفر است و همین امر باعث شده که ۶۳ درصد از درآمد ملی ایتالیا از گردشگری تامین و گردشگری به امری حیاتی برای اقتصاد ایتالیا تبدیل شود.

ایتالیا - دیدنی های کشور ایتالیا

آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای و معتدل فصلی است. تقریبا چهار پنجم مساحت این کشور تپه ای و کوهستانی ست و آب‌ و هوای مناطق ساحلی آن با شرایط آب و هوایی مناطق کوهستانی داخلی ایتالیا تفاوت بسیار زیادی دارد. پوشش گیاهی و جانوری اکثر مناطق این کشور در اثر کشاورزی بیرویه و چند هزار ساله از بین رفته است. بلندترین قله قاره اروپا، مونته بیانکو (Monte Bianco) یا کوه سفید با ارتفاع ۴۸۰۷ متر در رشته کوه آلپ در این کشور است. ایتالیا بدلیل قرار گرفتن روی خط گسل دارای بیشترین آتشفشان و زلزله در اروپاست و آتشفشانهای اتنا (Etna)، استرومبولی (Stromboli) و وزوویوس (Vesuvius) در این کشور را می‌توان نام برد.

دیدنیهای شهر رم (Rome)

رم، پایتخت ایتالیا و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. این شهر برای مدتها در تاریخ به عنوان پایتخت امپراتوری روم و اقامتگاه رهبر مسیحیان کاتولیک یعنی پاپ، یکی از مراکز مذهبی و سیاسی تمدن غرب بود. این شهر باستانی، تاریخی حداقل ۲۵۰۰ ساله دارد و دارای انواع مجسمه های حیرت انگیز است که به دست نوابغ مجسمه سازی همچون میکل آنژ و داوینچی ساخته شده‌اند است. در بخش زیر اماکن دیدنی شاخص از نظر تاریخی و گردشگری شهر رم که جزو مهمترین دیدنی های کشور ایتالیا محسوب می‌شود معرفی شوند.

کولوسئوم (Colosseum)

کولوسئوم - دیدنی های کشور ایتالیا

کولوسئوم، بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری قدیم رم بوده‌ است. کولوسئوم دارای ظرفیتی بین ۵۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ نفر بوده و ۸۰ درب ورودی داشته‌ است. این سازه قدیمی بیشتر بعنوان محل نبرد خونین گلادیاتورها با یگدیگر یا با حیوانات وحشی که باعث سرگرمی تماشاچیان کولوسئوم می‌شدند شناخته شده است. از این مکان برای انجام اعدام اشخاص با حیوانات وحشی نیز استفاده می‌شده است. ساخت کولوسئوم بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی توسط وسپاسیان پایه‌گذاری شد و بعد از او در سال ۸۰ میلادی پسرش تیتوس کار ساخت آن را تمام کرد.

کلیسای سن پیترو (San Pietro in Vaticano)

کلیسای سن پترو - دیدنی های کشور ایتالیا

کلیسای سن پیترو واتیکان، واقع در شهر مذهبی واتیکان در رم ایتالیا و از بزرگترین کلیساهای جهان و یکی از مهمترین دیدنی های کشور ایتالیا است. این کلیسا معروفترین اثر معماری دوره رنسانس ایتالیاست و توسط میکل آنژ، دوناتو برامانت، برنینی و کارلو مادرنو طراحی و ساخته شده است. کار ساخت این بنا با زیربنای حدود ۲۰۰ هزار متر مربع ۲۰ ۱ سال طول کشید. جالب است بدانید که تصویر هوایی ساختمان‌های کلیسای سن پیرو به شکل یک کلید طراحی شده که تداعی کننده کلید بهشت است.

کلیسای سن پیترو - دیدنی های کشور ایتالیا

بر اساس باور عمومی مسیحیان کاتولیک پیتر مقدس، اولین پاپ و یکی از حواریون حضرت مسیح در این کلیسا دفن شده است. به همین دلیل از ابتدای مسیحیت تا کنون تعدادی زیادی از پاپها مانند پاپ ژان پل دوم در زیرزمین این کلیسا دفن شده اند. نکته مهم در مورد کلیسای پیترو این است که این کلیسا محل اقامت پاپ نیست بهمین دلیل یک کلیسا جامع نیست.

معبد پانتئون (Pantheon)

معبد پنتئون - دیدنی های کشور ایتالیا

معبد پانتئون، یکی از مشهورترین بناها در تاریخ معماری جهان است. این معبد در حدود ۱۲۵ میلادی ساخته شد. گنبد معبد پانتئون بعنوان یکی از بزرگترین گنبدهای جهان جزو شگفتیهای دنیای معماری است. پانتئون معبدی گرد و گنبددار است، در جلوی این معبد رواقی مستطیلی وجود دارد که به نظر می‌رسد با ساخت دایره وار اولیه آن تناسبی ندارد و احتمالاً بعدا به آن اضافه شده‌ است. گنبد پانتئون، پوسته‌ای بتونی دارد و در مرکز گنبد، سوراخی گرد به قطر ۹ متر ایجاد شده است به نام چشمه نور یا نورگیر که شیشه‌ای ندارد و تنها منبع نور داخل بنا است.

فواره تروی (Fontana di Trevi)

فواره تروی - دیدنی های کشور ایتالیا

فواره تروی، از معروفترین آبنماهای جهان است. این آبنما در منطقه تروی شهر رم واقع شده است. آبنمای تروی، تصویرگر نبرد نپتون است با موجوداتی که از آب بیرون آمده‌اند. این آبنما دارای ارتفاعی ۲۶ متری و عرضی ۲۰ متری است. ساخت آبنمای تروی بدست جوزپه پانینی و در سال ۱۷۶۲ تکمیل شد. در سال ۱۹۹۸، تمام سنگکاری‌های آبنما جلا داده شدند و تمامی ترک‌ها و فرسودگی های آبنما، بدست هنرمندان زبده تعمیر شد و آبنما به پمپ‌های گردش آب مجهز شد. بر اساس داستانی قدیمی، اگر کسی قصد بازگشتن دوباره به رم را دارد سکه‌ای داخل آب فواره می‌اندازد تا آرزویش برآورده شود.

در ادامه جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور ایتالیا و شهر فلورانس یکی از شهرهای توریستی ایتالیا می‌توانید به مطالب تور گردشگری ایتالیا و تور فلورانس ایتالیا از سایت آژانس ارمغان مراجعه فرمایید.

همکاران ما