آشنایی با محبوب ترین دیدنی های کشور فرانسه

دیدنی های کشور فرانسه را به جرات می‌توان جزو بهترین اماکن گردشگری و توریستی جهان چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ فرهنگی قرار داد. داشتن شناخت اولیه و نسبی از این اماکن که در کشور فرانسه تعدادشان هم کم نیست بدون شک در انتخاب آگاهانه و مطابق سلیقه شما در سفرتان به این کشور زیبا کمک بسزایی خواهد کرد. لذا این مطلب از آژانس ارمغان سعی در پوشش دادن این نیاز شما گردشگر عزیز دارد با ما همراه باشید.

کشور فرانسه (France)

فرانسه

فرانسه‌ بزرگترین کشور اروپای غربی می‌باشد. فرانسه کشوری است که در همسایگی کشورهای مهم بلژیک از شمال، آلمان و سوئیس از شرق، ایتالیا و اسپانیا از جنوب قرار گرفته است. ضمنا این کشور در جنوب و غرب از دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس ساحل دارد. این کشور با مساحت ۶۴۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع، از لحاظ بزرگی چهل و دومین کشور جهان و با جمعیتی در حدود ۶۷ میلیون نفر، از لحاظ جمعیت بیست و یکمین کشور پر جمعیت جهان است. شهر پاریس مهمترین و پرجمعیت ترین شهر فرانسه و پایتخت این کشور است. از شهرهای مهم دیگر فرانسه می‌توان به مارسی، لیون، نیس، تولوز، استراسبورگ و لیل را نام برد.

دیدنی های کشور فرانسه - فرانسه

زبان رسمی در کشور فرانسه، فرانسوی است و دین نیمی از مردم این کشور مسیحی است. نوع حکومت در فرانسه، جمهوری است و از لحاظ سیاسی و اقتصادی این کشور از مهمترین کشورهای جهان به محسوب می‌شود. این کشور از جمله کشورهای تاسیس کننده سازمان ملل متحد و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل می‌باشد. واحد رسمی پول این کشور، یورو (€) می‌باشد.

دیدنی های کشور فرانسه - فرانسه

فرانسه از لحاظ میراث جهانی یونسکو دارای رتبه چهارم جهانی است. این کشور بر اساس آمار گردشگری بین‌المللی سال ۲۰۱۳ با سالانه بیش از ۸۰ میلیون گردشگر خارجی محبوب‌ترین کشور گردشگری جهان و از لحاظ درآمد گردشگری سومین کشور جهان محسوب می‌شود. دیدنی های کشور فرانسه بغیر از جاذبه‌های طبیعی چون کوه‌های آلپ، دریاچه بورژه و منطقه کوهستانی شامبری، دارای آثار تاریخی زیادی چون کاخ ورسای، کلیسای نوتردام، کاخ لوکزامبورگ و اپرا گارنیه است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور موزه‌ها و گالریهای هنری متفاوت، غذاهای منحصربفرد، سالن‌های تئاتر‌ و سینما با برنامه‌های خاطره‌ای می‌توان برشمرد.

دیدنی های شهر پاریس (Paris)

پاریس، پایتخت فرانسه و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. پاریس توانسته از لحاظ تولید ناخالص داخلی به بزرگترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر جهان تبدیل شود. جمعیت این شهر با حومه آن حدود ۱۲ میلیون نفر است. پاریس با حدود ۵۰۰ هزار درخت سرسبزترین پایتخت اروپاست. این شهر با سالانه حدود ۴۵ میلیون نفر توریست یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا بشمار می‌رود. در بخش زیر سعی شده اماکن دیدنی شاخص از موضوع‌های مختلف تاریخی، طبیعی و گردشگری شهر پاریس معرفی می‌شوند.

برج ایفل (Eiffel Tower)

دیدنی های کشور فرانسه - برج ایفل

برج ایفل، بعنوان پربازدیدترین بنای جهان و نماد کشور فرانسه و شهر پاریس شناخته می‌شود. این برج فلزی با ارتفاع ۳۲۴ متر که نامش از نام سازنده خود یعنی گوستاو ایفیل گرفته است. این برج در سال ۱۸۸۹ میلادی پس از حدود ۲۶ ماه کار بی‌وقفه در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن ساخته شد. برج ایفل به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه و برای نمایشگاه جهانی ساخته شد. برج ایفل دارای ۱۶۶۵ پل است و جالب است بدانید که آسانسور آن از ابتدای ساختش هنوز تعویض نشده است. برج ایفل هر ساله حدود ۶٫۵ میلیون نفر بازدیدکننده دارد و از بالای این برج می‌توانید به منظره زیبایی از پاریس دست پیدا کنید.

کلیسای نوتردام پاریس (Notre-Dame de Paris)

دیدنی های کشور فرانسه - کلیسای نوتردام

کلیسای جامع نوتردام پاریس در سال ۱۱۶۳، توسط پادشاه لوئیس ششم (سنت لوئیس) و اسقف موریس دو سولی ساخته شد. این کلیسا، یکی از بزرگترین کلیساهای اروپا است که از زیباترین آثار در سبک معماری گوتیک بشمار می‌رود. این کلیسا در قلب پاریس و در میانه‌ی رود سن در جزیره سیته واقع شده‌ است و هر ساله پذیرای ۱۳ میلیون نفر بازدیدکننده است. ساخت بنای کلیسا بیش از ۱۵۰ سال زمان برد که معماری اولیه آن به سبک گوتیک بود و بعدا با افزوده شدن بخش غربی و شبستان کلیسا به سبک بالای گوتیک تغییر پیدا کرد. در تزئین این کلیسا چه در داخل و چه در خارج آن از مجسمه‌های چوبی و سنگی زیادی استفاده شده است.

دیدنی های کشور فرانسه - داخل کلیسای نوتردام

جالب است بدانید که ویکتور هوگو در اثر خود گوژپشت نوتردام که فیلم و انیمیشن مشهوری نیز از آن ساخته شد، این کلیسا را محور قصه پردازی خود قرار داد که برج‌های دوقلوی این بنا در رمان گوژپشت نوتردام محل زندگی گوژپشتی بنام کازیمودوی است. در آوریل سال ۲۰۱۹، این کلیسای در آتش سوخت که در اثر آن مناره مخروطی و سقف کلیسا آسیب قابل توجهی دیدند.

دیزنی‌ لند پاریس (Disneyland Paris)

دیدنی های کشور فرانسه - دیزنی لند پاریس

دیزنی‌لند پاریس، یک مجموعه تفریحی و رفاهی در شهر جدید مارن لاواله واقع در ۳۲ کیلومتری شهر پاریس است و از پرطرفدارترین شهربازیهای سراسر اروپا بشمار می‌رود. این مجموعه که کار خود را از ۱۲ آوریل ۱۹۹۲ شروع کرده قدیمی ترین و شبیه ترین مجموعه‌ی سرگرمی به دیزنی لند آمریکا است که از لحاظ وسعت با آن برابری میکند. این مجموعه دارای آمار ۱۵.۵ میلیون بازدید کننده در سال است و در کنار برج ایفل و موزه لور می‌تواند یک از بهترین دیدنی های کشور فرانسه و شهر پاریس باشد. با دیدار از این مجموعه در واقع وارد دنیا زیبا و نوستالژی انیمیشنهای دیزنی همچون سفیدبرفی و هفت کوتوله، سیندرلا، سرخپوستان، غرب وحشی و رابینسون کروزوئه شده اید. این مجموعه عظیم تشکیل شده از دو شهربازی و دهکده‌های کوچک و بزرگ از انیمیشنها و فیلم‌های مختلف کمپانی دیزنی، منطقه سرگرمی، اغذیه فروشی‌ها، یک فروشگاه بزرگ و هفت هتل دیزنی و هتل‌های معروف دیگر.

موزه لور (Louvre Museum)

دیدنی های کشور فرانسه - موزه لور

موزه لور بزرگترین موزه‌‌ی هنری جهان است و این بنای تاریخی در اوایل قرن ۱۳ در کنار رودخانه سن در شهر پاریس بنا شده است. این موزه شامل ۳۸۰۰۰ اثر هنری و شاخص از پیش از تاریخ تا قرن ۲۱ میلادی می‌باشد. موزه‌ی لور با آمار ۸/۱ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۷ میلادی یکی از پربازدیدترین موزه‌های جهان است. این موزه از سال ۱۷۹۳ میلادی بعنوان موزه عمومی تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. آثار موزه‌ی لوور در زمینه های هنری، تاریخی و فرهنگی است و از جمله آثار مهم این موزه می‌توان از تابلوی بانوی صخره‌ها، لوح حمورابی و تابلوی مونالیزا اثر بسیار معروف داوینچی را نام برد.

باغ گیاه شناسی پاریس (Jardin des Plantes)

دیدنی های کشور فرانسه - باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی پاریس یا باغ د پلانت مهمترین باغ گیاه شناسی در پاریس و فرانسه، یکی از زیباترین و بهترین باغهای پاریس است. این باغ شامل چهار موزه و یک مدرسه گیاهشناسی می‌باشد که در آغاز بعنوان مرکز گیاهان دارویی زیر نظر خاندان سلطنتی فرانسه استفاده می‌شده است. در این باغ شما می‌توانید گونه های بسیاری از گیاهان مختلف از گیاهان مناطق گرمسیری گرفته تا باغ زمستانی، گلخانه‌ی استرالیایی و مکزیکی در این مجموعه یافت می‌شوند. باغ گل رز این مجمومه شامل ۱۷۰ نوع گل مختلف است و یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان نیز در این مجموعه وجود دارد.

اگر به فرانسه سفر کردید و قصد اجاره خودرو را دارید میتوانید به مطلب اجاره خودرو در فرانسه در سایت آژانس ارمغان مراجعه کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

همکاران ما