زیباترین آبشارهای دنیا برای ماجراجویان شگفتی دوست

یکی از خارق العاده ترین پدیده های طبیعت، آبشارها هستند. جاذبه هایی که هر فردی را به سوی خود می کشاند و حس ناب یک ماجراجویی جدید را برای ما زنده می کند. همانطور که می دانید، آبشار به آب رودخانه یا جوی روانی می گویند که از بالای کوه یا صخره به سمت سطح همواری فرود می آید. آبشارها چند نوع گوناگون دارند که از جمله آنها به شیرجه ای، دم اسبی، پهن رود و چند صخره ای می توان اشاره کرد. جالب است بدانید در گوشه به گوشه ی دنیا آبشارهای مرتفع و زیبایی وجود دارد که بهتر است آنها را بشناسید. پس با ما همراه باشید تا زیباترین آبشارهای دنیا را با هم به تماشا بنشینیم.

نگاهی به چند آبشار زیبا در اندونزی داشته باشیم

آبشار ترس هرماناس در پرو

آبشار ترس هرماناس

این آبشار خارق العاده در پارک محافظت شده ی اوتیشی در پرو قرار دارد. آبشار ترس هرماناس به نام های دیگری از قبیل آبشار ۳ خواهر نیز معروف می باشد. ارتفاع این آبشار ۹۱۴ متر است و یکی از توریستی ترین آبشارهای دنیاست. آبشار ترس هرماناس از ۳ بخش مجزا تشکیل شده که هر کدام زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند.

آبشار آنجل در ونزوئلا

آبشار آنجل

این آبشار زیبا و حیرت انگیز در حاشیه ی کوه های آئویان تپوئی در پارک ملی کانائیما واقع شده است و یکی از بلندترین آبشارهای دنیاست. آبشار آنجل به عنوان یکی از محبوب ترین آبشارهای جنگلی شناخته شده و جذب توریست بالایی دارد. اما باید بدانید، برای رسیدن به آن باید مسافت و سختی های زیادی را پشت سر بگذارید. مهم ترین بخش معرفی این آبشار، ارتفاع خارق العاده ی ۹۷۹ متری آن می باشد.

آبشار وینوفوسن در نروژ

موقعیت مکانی این آبشار دیدنی و زیبا در شهر ساندال، استان موره او رومسدال نروژ قرار دارد. آبشار وینوفوسن در نروژ از یخچال های طبیعی وینوفونا سرچشمه می گیرد و از بلندترین آبشارهای اروپاست.

آبشار نیاگارا در کانادا

آبشار نیاگارا زیباترین آبشارهای دنیا

این آبشار شگفت انگیز در دو کشور نیویورک و کانادا قرار دارد که مشخص کننده ی مرز بین المللی این دو کشور هم می باشد. آبشار نیاگارا از ۳ بخش به نام های نعل اسب، آبشار آمریکایی و نقاب عروس تشکیل شده و یکی از تفریحگاه های اصلی گردشگران در این قاره محسوب می شود.

حتما بخوانید: زیباترین و معروف ترین سواحل آنتالیا

آبشار ایگواسا در مرز برزیل و آرژانتین

آبشار ایگواسا

آبشار ایگواسا پدیده ای شگفت است که مرز بین آرژانتین و برزیل را مشخص می کند. این آبشار بزرگ ۲۷۵ شاخه دارد که پهنای آن سراسر رودخانه ی ایگواسا را در بر دارد. ارتفاع این آبشارها تقریبا ۶۴ متر می باشد و ۱۵۰ متر عرض دارد. آبشار ایگواسا، نام جالبی به علت ساختار U شکل خود دارد که به گلوی شیطان معروف است.

آبشار گولفوس در ایسلند

کولوفوکس زیباترین آبشارهای دنیا

یکی از زیباترین آبشارهای دنیا ، گولفوکس می باشد. این آبشار حیرت انگیز یکی از پرطرفدارترین جاذبه های طبیعی در جنوب غربی ایسلند است که به رودخانه ی Hvita می رسد.

سفر کردن و طبیعت گردی یکی از بهترین تجربه های زندگی هر فردی ست. پیشنهاد می کنیم در برنامه ریزی سفرهای خود و بازدید از جاذبه های آن منطقه، آبشارها را از قلم نیاندازید.

همکاران ما