بلیط سیستمی چیست؟ و چگونه آن را تهیه کنیم؟

پروازها به چند دسته تقسیم می شوند و چه تفاوتی باهم دارند؟ بلیط سیستمی به چه معناست و چگونه می توانیم آن را خریداری کنیم! آیا بلیط سیستمی همان بلیط چارتر است و این دو چه مزیت ها و معایبی دارند؟ در مطلب زیر به بررسی این سوال ها می پردازیم. پس ما را در ادامه همراهی کنید.

جهت رزرو بلیط با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

بلیط سیستمی هواپیما

تعریف بلیط سیستمی

در بررسی بلیط های پرواز دو نوع بلیط داریم. بلیط سیستمی و بلیط چارتری. بلیط سیستمی به بلیط هایی می گویند که دچار نوسانات نمی شوند و قیمت همواره یکسانی نسبت به بلیط های چارتری دارند. درست است که بلیط های چارتر قیمت مناسب تری دارند اما مدام دچار نوسانات هستند اما در مورد بلیط سیستمی باید بدانید همواره قیمت واقعی خود را حفظ کرده و بیشتر مناسب سفرهای از پیش برنامه ریزی شده، بلیط های توقف دار، بلیط های با مقاصد متغیر و بلیط های رفت و برگشت می باشد.

رزرو بلیط سیستمی

بعد از مشخص کردن هدف و برنامه ی سفر شما می توانید به صورت اینترنتی و حضوری این نوع از بلیط هواپیما را تهیه نمائید. توجه کنید بلیط سیستمی را می توانید حتی در چند ماه قبل از سفر خریداری و زمان و مسیر پرواز را نیز مشخص کنید.

رزرو بلیط سیستمی

مزایا

باید بدانید قیمت بلیط های سیستمی بیشتر از بلیط های چارتری ست اما مزایایی هم دارد که قابل جبران می باشد. مهم ترین ویژگی بلیط های سیستمی، ثابت بودن قیمت فروش آنهاست و همین مزیت باعث شده بتوانیم این بلیط ها را در بازه ی زمانی طولانی مدت و چند ماه قبل از سفر خریداری کرده و با خیال آسوده برای سفر برنامه ریزی کنیم. کسانی که قصد سفرهای خارج از کشور را دارند، برای گرفتن ویزا حتما باید بلیط پرواز خود را برای صدور ویزا به همراه داشته باشند، پس تهیه بلیط سیستمی برای آن ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود. یکی دیگر از مزایای قابل توجه این نوع بلیط ها، قابل تعویض بودن زمان و ساعت سفر می باشد، شما به هر دلیلی برنامه ی سفرتان با تاخیر مواجه شود می توانید به راحتی ساعت و روز پرواز خود را، بدون پرداخت هیچ هزینه ای، جا به جا کنید. حتی اگر بخواهید سفر خود را لغو کنید، هزینه ی بلیط فقط با مبلغ کمی که به علت جریمه کسر خواهد شد، به شما بازمی گردد و این موضوع در خصوص بلیط های چارتری امکان پذیر نیست. یکی دیگر از مزایای قابل توجه بلیط های سیستمی، گرفتن بلیط نیم بها برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال می باشد که این تخفیفات شامل بلیط های چارتری نمی شود.

حتما بخوانید : رزرو رایگان پرواز خارجی چارتر

معایب

یکی از مواردی که افراد را از خریداری بلیط های سیستمی باز می دارد قیمت آن است که نسبت به بلیط های چارتر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند، به همین دلیل مردم علاقه بیشتری نسبت به بلیط های چارتری دارند. از موارد منفی دیگری که در مورد این بلیط ها باید بدانید، کم بودن آن ها در فصول مختلف سال است. از آنجایی که بسیاری از آژانس های هواپیمایی اقدام به خریدن بلیط ها می کنند، پیدا کردن بعضی بلیط ها به مقاصد خاص کمی سخت تر می شود. برای مثال در فصل تابستان جستجو برای یافتن بلیط کشورهای توریستی همانند ترکیه و تایلند، کمی مشکل تر می شود. همچنین ممکن است قبل از شما تمامی بلیط های یک روز، از قبل رزرو شده باشند و بلیط پرواز برای شما پیدا نشود پس اگر سفر شما بغرنج و اضطراری ست باید برای خریدن بلیط زودتر دست به کار شوید.

مهم ترین بخش خرید بلیط هواپیما سیستمی، اطمینان از خرید و ارائه پشتیبان رسمی برای آن است. شما می توانید برای سفر خود آژانس ارمغان را که یکی از شناخته ترین آژانس های هواپیمایی می باشد برای سفر خود انتخاب کنید.

همکاران ما