داستان مردم سرزمین لبخند در فرهنگ تایلند

تایلند یکی از محترم ترین و مهربانترین مردم جهان را دارد. این کشور به سرزمین لبخندها ملقب است. در فرهنگ تایلند مردم بسیار عاشق هنر و موسیقی هستند و به تازگی آمار بالایی از نویسندگان را پیدا کرده است.

بعضی از آداب و رسوم تایلند

  • مردم تایلند بسیار انسان های آرام و متینی هستند. هرگز در برخورد با آنها نباید با لحن پرخاشگرانه ای صحبت کرد.
  • سر مقدس ترین عضو بدن در تایلند یاد شده و از لمس کردن سر افراد در تایلند امتناع کنید.
  • در فرهنگ تایلندی ها دست دادن مرسوم نمی باشد و برای ادای احترام دست های خود را به هم چسبانده و از کلمه ی ” wai” برای سلام کردن استفاده می شود.
  • در کشور تایلند هنر بسیار جایگاه بالایی دارد و کالج هایی برای تدریس رقص، موسیقی، هنرهای نمایشی و غیره احداث شده اند.
  • مردم تایلند عاشق رقص هستند و رقص سنتی فولکور رقص ملی آنها محسوب می شود.
  • دولت تایلند در تلاش است که تفاوت جنسیتی را در جامعه به حداقل برساند. در فرهنگ تایلند خانم ها نیز در جامعه نقش های مهمی را ایفا می کنند و برابری یکسانی در حقوق مرد و زن در این کشور حاکم است.
  • هدیه دادن در تایلند یک کار پسندیده و رایج است. حتما باید کادوی خود را با شیوه های خاص و جذابی بسته بندی کنید. این در آداب هدیه دادن تایلندی ها بسیار مهم است.
  • زرد و طلایی، رنگ های سلطنتی عنوان شده اند و بسیار شاهد آن در رنگ بندی لباس و موارد دیگر خواهید بود.

فستیوال های معروف و هیجان انگیز تایلند

همان طور که گفتیم تایلند کشوری شاد و سر زنده است. پس برگزاری فستیوال ها و جشن ها متعدد و مختلف در این کشور چیز خیلی عجیبی نیست. جشن هایی که میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به این نقطه می آورد تا در آن ها حضور داشته باشند.

جشن سال نو تایلند موسوم به جشن آب

جشن آب

یک جشن سال نو خیس در تایلند که با موسیقی، شادی و تفریح همراه است. در فرهنگ تایلند آب سنبل پاکی و نشاط است و فلسفه ی آب پاشیدن روی همدیگر را پاک شدن از گناهان می دانند. گاهی این جشن به ۷ روز می انجامد و به آن ۷ روز مرگ می گویند زیرا در آن بعضی مواقع آسیب های جدی به افراد وارد می شود.

فستیوال نور تایلند

فستیوال فانوس

هزاران شمع در این جشن روشن شده و بر روی آب شناور می شوند تا به ارواح رودخانه تقدیم شوند. در فرهنگ تایلندی ها این روز برای بزرگداشت بودای بزرگ نام گذاری شده و مردم در این روز از آسمان و زمین برای نعمت هایش شکرگذاری می کنند.

جشن قرص کامل ماه

ماه کامل

این جشن پرهیاهو در جزیره ی پهناور و خارق العاده ی “پانگان آیلند” برپا می شود. از سراسر دنیا هزاران نفر به این جزیره می آیند تا شبی شاد و رنگی را در کنار دوستان جدیدی که پیدا می کنند، خوش بگذرانند. بیشتر از لباس های رنگی در این جشن استفاده می شود و افراد بر روی بدن خود نقاشی های جالبی طراحی می کنند. شبی به یاد ماندنی در این جزیره ی زیبا در کنار خانواده و دوستان همراه با رقص و شادی را داشته باشید.

جشن بادبادک ها 

جشن بادبادکها

یکی از فستیوال های بامزه و رویایی تایلند را می توان جشن بادبادکها معرفی کرد. در این فستیوال از چند کشور بزرگ دنیا شرکت کنندهایی حضور پیدا می کنند و هر کشوری نسبت به المان ها و رنگ های خاصی بادبادک خود را در آسمان به پرواز در می آورد. اگر شما دوست داشته باشید می توانید خودتان بادبادک بسازید و همانجا در کلاس های آموزشی آن شرکت کنید. قدمت این فستیوال به زمان “پادشاهی سوختای” باز می گردد و در ماه مارس (اسفند) اجرا می شود.

جشنواره میمون ها در لوپبروی تایلند

فستیوال میمون ها در فرهنگ تایلند

مردم شهر لوپبروی علاقه ی خاصی به میمون ها دارند و به همین علت این فستیوال بزرگ و جالب را تدارک می بینند که در آن جمع زیادی از میمون ها با انواع میوه های گوناگون و خوشمزه پذیرایی می شوند. میمون ها در شهر لوپبروی اهمیت بسیاری دارند و به عنوان نماد این شهر شناخته شده اند. بعد از اتمام پذیرایی میمون ها از خودشان شروع به بازی و پرت کردن میوه ها به هم می شوند و سرگرمی و شادی افراد را فراهم می آورند.

مسابقه بوفالوها در چنبوری تایلند

فستیوال بوفالو ها

این مسابقه که قدمت ۱۴۰ ساله دارد. سالانه جمع زیادی از کشاورزان و مردم بومی برای مسابقه ی بوفالوسواری به چنبری می روند تا در این مسابقه ی فوق العاده هیجانی شرکت کنند. امسابقه بوفالوها در اواخر فصل بهار به پاس برداشت نعمت ها و تجلیل ازین حیوانات پرکار برگزار می شود.

فستیوال موزیک تایلند

فستیوال موسیقی در فرهنگ تایلند

این جشنواره اغلب به صورت رو باز اکران می شود و یکی از فستیوال های بزرگ تایلند است. از راک تا هیپ پاپ و انواع دیگر موسیقی و آلات آن در این فستیوال جنجالی و پرشور به کار می رود. توریست های زیادی هرساله با تور تایلند به جمع شرکت کننده های فستیوال موزیک تایلند می افزایند.

فرهنگ غذایی در تایلند

برای لذت بردن از انواع غذاهای آبدار با مزه های استثنایی می توانید به مرکز آن یعنی تایلند سفر کنید. انواع سوپ های خوشمزه و عالی، غذاهای سالم دریایی با پخت بی نظیر، غذاهای تند خوشمزه که همه ی این ها را می توانید در فرهنگ غذایی تایلند تجربه کنید.

Pad See Eiv

پد سی ایو

«پاد سی ایو» نودل های برنجی تشکیل شده از سس سویا گوشت یا مرغ و انواع سبزیجات معطر تازه می باشد. می توان این غذای تند آتشین را با سرکه و یا چیلی میل کرد.

مرغ سبز

مرغ سبز

این غذای آبدار و خوشمزه همان طور که در نامش ذکر شده از مرغ و بادمجان، سبزیجات، شیر نارگیل تشکیل شده است. می توانید مرغ سبز را در وعده ی شام میل کرد زیرا بسیار سبک و سالم می باشد.

یام نوا

یام نوا در فرهنگ تایلند

برای کسانی که به غذاهای پروتئینی علاقه دارند، یام نوا را در مسافرت به تایلند پیشنهاد می دهیم. یام نوا را گوشت گوساله، فلفل، سیب زمینی، پیاز، لیمو و گوجه گیلاسی تشکیل می دهد. این غذا مطابقت زیادی با ذائقه ی ایرانی ها دارد.

تام یام گونگ

این غذای معروف که در کوچه و خیابان های تایلند آن را می توان یافت و اکثر گردشگران با آن آشنایی دارند، سوپ تام یام گونگ است. این سوپ کلاسیک، سوپی لذیذ با محتوای قارچ، سس ماهی، برگ لیمو و چیلی می باشد.

گائنگ دائنگ

 گائنگ دائنگ

طعم متفاوتی از غذاهای تایلندی را می توان با این غذا چشید. مواد اصلی این غذای قرمز خوشمزه گوشت گوساله به همراه خمیر کاری است که مقدار کمی شیرین را می توان در آن احساس کرد.

حقایقی جالب در مورد کشور و مردم تایلند

  • بزرگترین حیوان جهان کوسه نهنگ و کوچکترین حیوان یعنی خفاش خوک بینی در تایلند وجود دارند.
  • معنی کلمه ی “تایلند” در زبان تایلندی “prathet thai”، سرزمین آزاد است.
  • نام سرزمین آزاد بسیار برازنده ی این کشور است چرا که هیچ کشوری تابه حال نتوانسته تایلند را به استعمار خود درآورد.
  • تایلند ۱۴۰۰ جزیره در قلمرو خود دارد و بزرگترین آن پوکت می باشد.
  • “ماها ناخون” یکی از بلند ترین آسمان خراش های دنیا در تایلند است که ارتفاعی به طول ۳۱۴ متر دارد.
  • ونیز شرق نام دیگر شهر”بانکوک” در تایلند است. این شهر بر روی چوب ها و پایه ها بنا شده و رفت آمد بیشتر از طریق کانال ها و گذرگاه های آبی انجام می شود.
  • تایلند با دارا بودن بیش از ۳۵٫۰۰۰ معبد، به سرزمین معابد نیز مشهور است.
  • بزرگترین مار سمی جهان در تایلند وجود دارد که طول آن به ۱۸ فوت می رسد.
  • تایلند بزرگترین مزرعه کروکدیل و طولانی ترین پل معلق دنیا را داراست.
  • گران ترین ازدواج حیوانات خانگی که متعلق به دو گربه ی نادر چشم الماسی بود در تایلند صورت گرفته است. در این مراسم ازدواج ،هزینه ای به مبلغ ۱۶٫۲۴۱ دلار صرف شد.

همکاران ما