فرهنگ جذاب برزیل

برزیل به عنوان بزرگترین کشور آمریکای جنوبی با آب و هوای گرمسیر و سواحل نابی که دارد بسیاری از توریست ها را به خود می خواند. زبان مردم برزیل پرتغالی ست و پایتخت آن شهر برازیلیا می باشد. در این مطلب با ارمغان همراه باشید تا سفری به کشور برزیل داشته باشیم و بیشتر با فرهنگ برزیل آشنا شویم.

آداب و فرهنگ در برزیل

  • نماد ملی این کشور طوطی است که مردم نیز علاقه و احترام خاصی نسبت به این پرنده دارند.
  • برزیل بزرگترین تولید کننده ی قهوه در جهان است که در کنار هر وعده ی غذایی آنها قهوه نیز سرو می شود.
  • مردم برزیل را نژادهای گوناگونی تشکیل داده که بیشترین قشر آنها سرخ پوستان و سیاه پوستان هستند. اختلاف طبقاتی زیادی بین مردم این کشور وجود دارد به طوری که حتی افراد متوسط آن دارای خدمتکار هستند.
  • برزیلی ها اصلا نگران ظاهر و پوشش خود نیستند و از مد و استایل خاصی پیروی نمی کنند. آنها بسیار راحت لباس می پوشند و حتی بسیاری از آنها از صندل برای راه رفتن در خیابان استفاده می کنند.
  • در فرهنگ برزیل فوتبال نقش پر اهمیتی را ایفا می کند و مردم عشق و علاقه ی خاصی به بازیکنان فوتبال کشور خود دارند.
  • در فرهنگ برزیل زندانی ها با دادن مقاله بعد از خواندن هر کتابی، ۴ روز آزادی خود را به پیش می اندازند.
  • تقریبا ۶۰ درصد مردم برزیل را افراد تحصیل کرده و دانشگاه رفته تشکیل داده اند.
طوطی نماد برزیل

طبیعت دوستی مردم برزیل

همان طور که می دانید بخشی از جنگل های آمازون در شمال غربی برزیل قرار گرفته است. جنگل های آمازون نقش مهمی در زندگی روزمره برزیلی ها دارد و مردم برزیل روزانه ارتباط عجیبی با حیات وحش برقرار می کنند. آسان ترین راه رسیدن به این جنگل ها شهر مانائوس در شمال برزیل است.

ورزش در فرهنگ برزیل

مردم برزیل علاقه ی زیادی به ورزش دارند. و اکثرا در زمینه های فوتبال، والیبال، ورزش های رزمی( آکروباتیک، دفاعی و چوگان) فعالیت دارند. برزیل یکی از پیشتازان در زمینه ی تناسب اندام می باشد و مردم این کشور پایین ترین میانگین وزن در دنیا را دارند. ورزش ملی و باستانی برزیل کاپوئیرا نام دارد که به عنوان یک هنر رزمی شناخته شده است.

آبشار Iguazu خارق العاده در برزیل

آبشار برزیل

می خواهیم یکی از ۷ شگفتی جهان را که در برزیل، در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد را به شما معرفی کنیم. آبشار Iguazu که در سال ۱۵۴۱ کشف شد امروزه یکی از حیرت انگیز ترین جاذبه های گردشگری برزیل به شمار میرود.

فستیوال ها و جشنواره های برزیل

مردم برزیل بسیار عاشق هیجان و شادی هستند. سواحل زیبا واعجازانگیزی که این کشور دارد باعث شده مردم بیشتر مراسم و فستیوال های خود را در آنجا برپا کنند.

فستیوال ریودوژانیرو

ریودوژانیرو

این جشن شناخته شده و باشکوه هرساله در آغاز سال نو برپا میشود و گردشگران زیادی در آن شرکت می کنند. مراسم آتش بازی، موسیقی، غذاهای خوشمزه و گوناگون تهیه میشود که مردم می توانند از آن لذت ببرند.

فستیوال لولاپالوزا

فستیوال لولاپالوزا

دوستداران موسیقی و رقص هیپ هاپ برای رسیدن این فستیوال لحظه شماری می کنند. در فستیوال لولاپالوزا جمع بزرگی از هنرمندان از اقسا نقاط جهان گرد هم می آیند تا لحظات شادی را برای همه به ارمغان بیاورند.

کارناوال سالوادور

کارناوال سالوادور برزیل

این فستیوال یک هفته ای که در آخر ماه فوریه آغاز می شود یکی از مهمترین و شادترین فستیوال های برزیل است. کارناوال سالوادور هرساله با یک تم خاص تزیین می شود و مردم نیز برای برپایی این جشن پرآوازه می شتابند.

جشنواره فولکلور پارینتینز

فولکور

فولکور برگرفته از افسانه ای در مورد گاوی است که بعد از مردن دوباره زنده شده است. این جشن هر سال در پارتینتینز آمازوناس برگزار می شود. فستیوال فولکور که دومین فستیوال بزرگ بعد از کارناوال است در آخرین روزهای ماه ژوئن برگزار می شود و ۳ روز به طول می انجامد. نمایش هایی در بین گروه های مختلف که زنده شدن این گاو آمازونی را نشان می دهد نیز اجرا خواهد شد.

جشن جونینا

جوجینا

تور برزیل در تابستان می تواند یکی از سفرهای عالی و شرکت در فستیوال یک ماهه ی جوجینا باشد. این فستیوال شاد و زیبا که در یک چادر بزرگ برپا می شود نشانگر زندگی مردم روستایی و آشنایی با غذا و پوشاک آنهاست. افراد دراین جشن لباسهای شطرنجی ومحلی برتن می کنند، کلاه حصیری برسر می گذارند و به شادی و رقص و آواز می پردازند.

 مسابقه فرمول یک

فرمول یک

در این مسابقه ی فوق العاده می توانید سرعت، شتاب و هیجان را با هم تجربه کنید. فرمول یک هر ساله در ماه آوریل در Interlagos برزیل برگزار می شود. مسابقه ای هیجان انگیز برای افراد ورزش دوست که هرساله طرفداران محبوب خود را جذب می کند.

جشنواره فیلم گرامادو

دگرامادو در فرهنگ برزیل

مهمترین جشنواره فیلم برزیل به گرامادو اختصاص می یابد. اکثر توریست ها برای این جنشواره ی فوق العاده برنامه ریزی می کنند و برزیلی ها برای دیدن فیلم ها در این جشنواره شرکت می کنند. ۲۴ فیلم در این جشنواره اکران می شوند که ۸ فیلم بین المللی و ۱۳ فیلم برزیلیست.

غذا در فرهنگ برزیل

برزیل کشوری که مجاورت به دریا دارد و می تواند ذائقه ی غذایی خاصی را به شما هدیه کند و از غذاهای دریایی آن با پخت های متفاوت لذت ببرید. این کشور بسیاری از محصولات غذایی خود را تولید می کند و میوه های خوشمزه ای که فقط در این مناطق وجود دارد با برنامه ی غذایی آنها همراه است.

موککا (Moqueca)

موککا

یک سوپ خوشمزه ی برزیلی که از نارگیل، فلفل، ماهی و میگو تهیه می شود. این غذا بعنوان یک میان وعده و پیش غذا می تواند انتخاب عالی ای باشد.

خوراک فیجودا (Feijoada)

آجیودا در فرهنگ برزیل

فیجودا غذایی است بین اللملی که بسیار لذیذ و مردم پسند است. برای تهیه ی این غذای خوشمزه از گوشت، سیب زمینی، آرد، کلم پیچ استفاده می شود. فیجودا را برزیلیها با نان تست و برش های پرتغال سرو می کنند که کمک بسیاری در هضم غذا می کند.

پیکانیا

پیکایا

گوشت کبابی یا همان پیکانیا غذایی محبوب در فرهنگ برزیلی هاست. این غذای دلچسب را می توان در رستوران های خاصی که به آنها شوراسْکاریاها (Churrascaria) می گویند یافت.

پنیر دلمه ای

پنیر-دلمه-ای

برای کسانی که علاقه ی خاصی به پنیر دارند پیشنهاد می شود پنیر دلمه ای برزیلی ها را امتحان کنند. این غذا بیشتر درسواحل برزیل روی گریل به سیخ کشیده شده و می توانید لحظات خوشمزه ای را با آن تجربه کنید.

همکاران ما