فرودگاه استانبول : بزرگ ترین فرودگاه جهان

چند وقتی است که فرودگاه استانبول با افتتاح شدنش سر و صدای زیادی را راه انداخته است. این فرودگاه یکی از مدرن ترین و بزرگ ترین فرودگاه های جهان هم اکنون به حساب می آید و مسافران زیادی هر روزه پرواز های خودشان را از آن انجام می دهند. حتی ممکن است خود شما هم گذرتان به این فرودگاه بیفتد. پس بهتر است با ارمغان همراه باشید تا آشنایی بیشتری را با این فرودگاه زیبا و مجهز به دست آورید.

جهت رزرو بلیط تهران و مشهد به استانبول با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

فرودگاه استانبول

اطلاعات کلی از فرودگاه استانبول

دلیل اصلی ساخت این فرودگاه شلوغ بودن بیش از اندازه فرودگاه آتاتورک بود. فرودگاه آتاتورک هم اکنون ۱۵ فرودگاه شلوغ دنیا به حساب می آید و دیگر طرفیت مسافر بیشتری در خود ندارد. به علاوه اتفاقات تروریستی و بمب گذاری هایی که در سال ۲۰۱۶ در آتاتورک رخ داد باعث به وجود آمدن خسارت های زیادی شد.

ساخت این فرودگاه طی چند فاز مختلف صورت گرفته است و هنوز بخش هایی از آن در حال ساخت و پی ریزی می باشد. طبق پیش بینی هایی که انجام شده است تا سال ۲۰۲۸ تمامی بخش های فرودگاه ساخته می شود می توان از آن ها استفاده کرد. مساحتی که برای ساخت در نظر گرفته شده است چیزی حدود ۷۶ میلیون و پانصد هزار متر مربع است و بودجه ای ۱۲ میلیارد دلاری صرف ساخت آن شده است.

فاز اولی که از فرودگاه افتتاح شده است دارای سه باند بوده و این ظرفیت را دارد تا ۹۰ میلیون مسافر را سالانه جا به جا کند. اما با پایان یافتن مراحل ساخت این باند ها به شش عدد افزایش پیدا خواهد کرد و ظرفیت جا به جایی آن ها هم ۲۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد شد. این ارقام به راحتی بیان کننده این هست که چرا می گویند فرودگاه استانبول یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان است. باند فرودگاه دارای ۳۴ هزار و ۱۸۳ عدد لامپ به طول ۳۷۵۰ متر در ۶۰ متر است که در نوع خود منحصر به فرد است.

از این فرودگاه می توانید به ۳۵۰ مقصد بین المللی سفر داشته باشید. به علاوه صد ایرلاین مختلف هم در این فرودگاه فعال هستند و خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

امکانات فرودگاه IGA

این فرودگاه را باید یکی از مجهزترین و مدرن ترین فرودگاه های جهان به حساب آورد. ساختمان بزرگ ترمینال با بهترین امکانات، برج کنترل هواپیما، سیستم های ارتباطی آبی و هوایی، مسیر های تاکسی از جمله امکاناتی هست که میتوان به آن ها اشاره کرد.

یکی از زیبایی های اصلی فرودگاه معماری آن است. طراحی و ساخت این فرودگاه الهام گرفته از گل لاله است و همین مسئله باعث منحصر به فرد بودن آن شده است.

هتل فرودگاه استانبول

قرار هست در فرودگاه استانبول بزرگ ترین هتل پایانه ای اروپا ساخته شود. هتلی که داری اتاق های جانبی بر روی زمین و هوا است و به صورت کابین های نسل آینده یا همان یوتل ساخته خواهد شد. نمونه اینگونه هتل ها را می توان در فرودگاه هیترون لندن مشاهده کرد. این هتل دارای ۴۵۱ اتاق خواهد بود.

برای رزرو پرواز خارجی کلیک کنید

رزرو بلیط خارجی ارزان

همکاران ما