جزییات تور

تور وان : با هزینه تور داخلی به خارج از کشور سفر کنید

تور وان از یکی از ارزان ترین و پر طرفدارترین تور خارجی حال حاضر است. اصلی ترین دلیلی که می توان برای این تور بی نظیر آورد همین ارزان بودنش است. وان یکی از شهر های زیبای ترکیه است که در نزدیکی ایران واقع شده است و از راه تبریز به صورت زمینی می توانید به آن جا سفر کنید. البته از طریق هواپیما هم میتوان به این شهر توریستی رفت.

جهت رزرو بلیط تهران و مشهد به شهر های ترکیه با شماره ۲۳۳۴ ۶۹۸ ۰۹۳۸ در ارتباط باشید.

تور وان

تور ارزان وان

وان در شرق کشور ترکیه واقع شده است و به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی دریاچه زیبای وان آب و هوایی بسیار متبوع و دلپذیر دارد. وان شهری است بسیار کوچک که جمعیت محلی آن به بیش از ۵۰۰ نفر هم نمی رسد اما هر ساله به دلیل مراکز خرید و جاذبه های گردشگری که دارد، توریست های زیادی را به خود جذب می کند و در فصل بهار و تابستان هم به دلیل آب و هوای بسیار عالی حجم مسافران خیلی زیاد می شود.

راه های سفر به وان ترکیه

تور هایی که برای سفر به این شهر برگزار می شود فقط صورت هوایی و زمینی است. در خصوص تور وان زمینی چند مسیر هست که اغلب اتوبوس ها برای رفتن به وان، این مقصد ها را انتخاب می کنند. شهر های قزوین، زنجان و تبریز شهر هایی هستند مسافران معمولا از آن ها عبور می کنند. سه مرز بازرگان، رازی و سرو که در شهر های ماکو، خوی و ارومیه واقع شدند هم راه های ورودی به کشور ترکیه برای رفتن به شهر وان می باشد.

هتل های وان ترکیه

شهر وان با اینکه شهری کوچک به حساب می آید اما به دلیل توریستی بودنش امکانات رفاهی و گردشگری بسیار خوبی دارد. هتل های بسیار خوبی در این شهر وجود دارند که با وجود ارائه بهترین خدمات، بسیار ارزان قیمت هستند. از جمله بهترین هتل های وان می توان به هتل های:

  • هتل منوآ
  • هتل تامارا
  • هتل هالدی
  • هتل بویوک اورارتو
  • هتل رویال مینالو
  • هتل رویال برک
  • هتل رسمینا

اشاره کرد که اغلب مسافران در آن ها اقامت دارند.

شهر وان

مدارک لازم برای سفر به وان

برای رفت به شهر وان تقریبا هیچ مدرک خاصی لازم نیست. طبق توافقی که بین دو دولت ایران و وان وجود دارد، برای رفتن به ترکیه ایرانی ها نیاز به ویزا ندارند و به مدت سه ماه یعنی ۹۰ روز می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. البته در این مدت اجازه انجام فعالیت های کاری، تجاری و آموزشی را ندارید.

تنها مدرکی که به هنگام عبور از مرز ترکیه لازمتان می شود، گذرنامه است که حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد.

مناطق گردشگری وان ترکیه

موزه وان

اگر علاقه به تاریخ ملل مختلف دارید، موزه وان میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای رفتن باشد. در موزه اشیا و مصنوعات مهمی از دوران ما قبل تاریخ و زمان اوراتریان و اوتومان ها نگه داری می شود. اما یکی از بخش های اصلی و جالب موزه، قسمت نسل کشی است که بر میگردد به اتفاق خونینی که سال ها پیش در این منطقه رخ داده است.

موزه وان از بخش های مختلفی تشکیل شده است. اوح های خط میخی دوران حاکاری ها، مقبره ها و متیبه های زمان تراکوتا، جواهرات و صنایع برنزی اوراتاریان از جمله مواردی هستند که می توانید در هر کدام از بخش های مربوطه، از آن ها دیدن کنید.

جزیره اختامار

جزیره ای افسانه ای که نام آن به گفته بومیان این منطقه به خاطر ماجرای عشق دو نفر نسبت به هم بوده است. اصلی ترین جاذبه جزیره اختامار، کلیسای جامع مسیحیان ارمنی است که قدمت آن به سال ۹۱۵ میلادی بر می گردد. معماری بی ظیر کلیسا و همچنین نقش و نگار های روی دیوار های آن باعث شده تا خیلی از گردشگران به این منطقه بیایند و از این کلیسا زیبا دیدن کنند.

ارگ وان

ارگ وان قلعه سنگی بسیار بزرگی است که در قرن هفتم و هشتم قبل از میلاد ساخته شده است. کنار ارگ وان برج ساردور قرار دارد که می توانید آن جا از کتیبه های باستان پادشاهی اورارتو که به قرن پنجم قبل از میلاد بر می گردد، دیدن کنید. این کتیبه توسط خشایار شاه به سه زبان بابلی، ایلامی و فارسی باستان نوشته شده است. ارگ وان یکی از اصلی ترین جاذبه های تور وان به حساب می آید.

قلعه هوساپ

قلعه هوساپ وان

هنگام رفتن به ساحل هوساپ قلعه قرون وسطایی زیبا و با شکوهی را مشاهده خواهید کرد. معمار این قلعه فردی به اسم محمودی سلیمان اسا و به گفته برخی افسانه ها پس از سخت این قلعه با شکوه دستان او را قطع کدند تا نتواند قلعه ای مانند آن را بسازد.

ساخت این بنا به سال ۱۶۴۳ میلادی بر می گردد و داری دو بخش داخلی و خارجی است. قسمت بیرونی شامل مسجد و چند پناهگاه است که ۴۰ برج از آن ها حفاظت می کنند. بخش داخلی دارای سه حیاط و دو سطح است که در یک سطح پاسدارخانه و استحکتمات مربوط به ورود و خروج قرار گرفته و در سطح دیگر هم دیده بانی ها قرار گرفته است.

غذا های شهر وان

یکی از جاذبه ای اصلی شهر وان و به طور کلی کشور ترکیه، غذا های لذیذ و خوشمزه آن است. در هر خیابان وان ۴ یا ۵ رستوران را حتما می بینید که پر از گردشگرانی هستند که غذا های لذیذ ترکی را امتحان می کنند. کباب یکی از محبوب ترین و معروف ترین غذا های ترکی به حساب می آید. در سفر به وان خوردن غذاهایی همچون اسکندر کباب، لاه معجون، کوفته، کباب مولانا، دونر کباب، پیده و… را فراموش نکنید و سعی کنید برای چند روز هم که شده رژیم را فراموش کنید.

خرید از وان

یکی از دلایلی که مسافران به وان ترکیه می روند خرید کردن است. وان دارای دو خیابان متقاطع به نام های کاظم کارابکر و جمهوریت است که اغلب فروشگاه ها، مراکز خرید و هایپر مارکت ها در آن جا شعبه دارند. معروف ترین برند های ترکی و خارجی اغلب در این دو خیابان شعبه دارند. برند هایی نزیر آدیداس، نایک، ال سی واکیکی، فلو، و… . اگر میخواهید تا برای آشنایان خود سوغاتی ببرید، سوغات اصلی وان پنیر و عسل است که میتوانید آن ها را از هایپر مارکت ها هم خریداری کنید.

قیمت تور وان ترکیه

به دلیل این که سفر به این مقصد گردشگری به صورت زمینی انجام می وشد، هزینه های آن بسیار پایین خواهد بود. اما این ارازن بودن نشان دهنده بی کیفیت بودن خدمات و امکانات هتل و تور نیست. در تور وان ارمغان سفر شما با بهترین اتوبوس های VIP انجام می شود در بهترین هتل های وان با خدمات و امکانات عالی، اقامت خواهید داشت.

برای رزرو تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا و سایر تور های خارجی با ما تماس بگیرید.

دفتر مشهد: ۰۹۱۵۷۲۳۷۸۰۰ — ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱

همکاران ما