مناطق دیدنی تور قشم از مشهد

شهر قشم در شرقی‌ترین نقطه جزیره واقع شده‌است و به رغم آنکه این شهر نسبت به کل جزیره مرکزیت هندسی ندارد، اما به علت موقعیت مهم استراتژیک آن (دید گسترده به جنوب، شمال و شرق، دید به تنگه هرمز، نزدیکی به بندرعباس و…) از قدیم واجد اهمیّت بوده و عمده‌ترین سکونتگاه جزیره محسوب می‌شده‌است. انتخاب شهربه عنوان تور قشم از مشهد و به عنوان پایگاه اصلی توسعه منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم نیز بر اهمیت این شهر افزوده‌ است.

** جهت خرید تور قشم در غیر از ساعت کاری با شماره ۰۸۸۳۲۸۷ ۰۹۱۵ تماس حاصل نمایید **

غار خربس

به فاصله ۱۰ کیلومتر از شهر قشم (در جاده مجاور ساحل جنوبی)، غارهای خربس بر سینه کوهی مشرف به دریا و دشتی میانکاسه قرار گرفته است. خربس از غارهای دریایی است که بر اثر گرداب و تخلیه ماسه‌ها از حفره سنگ‌ها به وجود آمده. عمر غار بسیار طولانی است اما در دوره‌های پیش از اسلام با افزودن بر وسعت غار، بر بخش‌های تالار و دهلیزهای انشعابی، به احتمال زیاد از آن برای پناه دادن کودکان، زنان و سالخوردگان به هنگام یورش دشمن استفاده می‌شده است. دشت میانکاسه خربس گورهای کهن نیز دارد.

غار خربس تور قشم از مشهد

جنگل دریایی حرا

با تور قشم از مشهد می توان از جنگل دریایی حرا دیدن کرد .گونه حرا که نام علمی آن به حکیم و فیلسوف ایرانی ابوعلی سینا (Avicenna Marina) منسوب است، درختچه‌ای است در اندازه‌های متفاوت ۳ تا ۶ متر، با شاخ و برگ سبز روشن. حرا درختی است آب شوری که به هنگام مد دریا تا گلوگاه در آب فرو می‌رود و با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست آن تعبیه شده است، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند. در تنگه خوران- بین جزیره قشم و بخشی از ساحل استان هرمزگان- جنگل دریایی حرا در گستره‌ای معادل ۹۰۰۰۰ هکتار پدید آمده که از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و زیستگاه امن پرندگان مناطق گرمسیری به شمار می‌رود. منطقه حفاظت شده حرا عنوان «ذخیرگاه زیستکره جهانی» را دارد.

جنگل دریایی حرا تور قشم از مشهد

آبگیرهای تور قشم از مشهد

در جزیره، آب شیرین برای نوشیدن انسان و حیوان و نیز رویش گیاه ارزش حیاتی دارد. در گذشته با ساختن سد در تنگه‌ها، آب‌های شیرین فصل بارانی را جمع‌آوری و به تدریج به مصرف شرب و کشت می‌رسانده‌اند. از سدهای دیدنی و تاریخی در تور قشم از مشهد، سد پی‌پشت است.

تصویری از آبگیر های زیبا در تور قشم از مشهد

در مدخل تنگه، تأسیسات تقسیم آب آن که حداقل از دوره ساسانی به جا مانده است و هنوز هم در عمل شیوه‌ای محسوب می‌شود به چشم می‌خورد. در سال‌های اخیر در پشت سد، ماهی کپور ریخته‌اند که تکثیر هم شده و گاه مردم به ماهیگیری در آن می‌پردازند.
دیگر آبگیر دیدنی تور قشم از مشهد، سد گوران است، در کنار روستایی به همین نام. کارشناسان میراث فرهنگی تاکید دارند که پر و پی اولیه سد از دوره هخامنشی و قسمت بالا و تاج آن از دوره ساسانی است. روستای گوران (گبران= زرتشتیان) از روستاهای کهن تور قشم از مشهد به شمار می‌رود.

قلعه های تاریخی تور قشم از مشهد

قلعه پرتغالی ها

در سال ۱۵۰۷ م ۸۸۶ ه.ش ، آلبوکرک ( دریا سالار پرتغالی ) جزایر دهانه خلیج فارس را متصرف شد و از این طریق راه بازرگانی بین هند و اروپا تسلط یافت. چیرگی پرتغالی ها بر این آب راه مهم دریایی ۱۱۰ سال به طول انجامید. در این مدت آنها به ساختن دژها و استحکامی چند پرداختند که از آن جمله دژ های هرمز و قشم ولارک است .
قلعه قشم با مساحتی بیش از ۲۰۰۰ متر مربع از سنگ های آهکی و گچی با ملاط ساروج بومی ساخته شده و طی یک قرن چندین بار استحکام یافته است .
سرانجام در ۱۶۲۲ م ۱۰۰۱ ه.ش این قلعه و دیگر پایگاه های استعماری در دهانه خلیج فارس را امامقلی خان سردار بزرگ عصر صفوی متصرف شد و ایرانیان تا امروز بر این پر ارزش ترین آبراهه دنیا چیره هستند .

قلعه پرتغالی ها تور قشم از مشهد

قلعه نادرى لافت

این قلعه در لافت کهنه و در کنار چاه‌هاى طلا قرار دارد و به ”قلعه نادرى“ یا ”نادرشاهى“ شهرت دارد. اما تاریخ بناى آن قدیمى‌تر از دوره نادرشاه و به احتمال زیاد بر روى پایه‌هاى دژهاى کهن و باستانى قبل از اسلام ساخته شده است. ابراهیم کازرونى که در دوره محمدشاه قاجار از این قلعه در لافت دیدن کرده، تاریخ بناى آن را مربوط به دوره صفوى دانسته است.
قلعه نادرى لافت یک بارو و چهار برج و یک دروازه داشته است. دروازه در دیوار ضلع غربى قلعه باز مى‌شده است. شیوه معمارى این قلعه نیز کم و بیش به معمارى قلعه‌هاى پرتغالى شباهت دارد و آن را با سنگ و ملات ساروج ساخته‌اند. اکنون دور تا دور این قلعه خانه‌سازى شده و قلعه در میان شهر و روبه‌روى مسجد جامع لافت قرار گرفته است.

قلعه نادرى لافت تور قشم از مشهد

قلعه‌هاى ساسانى

قلعه‌هایى واقع در ارتفاعاتى در لافت کهنه هستند که بر بقعه سیدان و گورستان‌ها اشراف دارند. مطالعه سفالینه‌هاى جمع شده از این قلعه‌ها نشان مى‌دهد که بیشتر مربوط به دوره ساسانى و اوایل اسلام‌اند.

مسجدها

از سال‌های آغازین ه.ق مسجدهایی موجود است که قدیمی‌ترین آن مسجد شیخ برخ در روستای کوشه است که یک بار بر اثر زلزله ویران شده اما در اواخر قرن سوم آن را بازسازی کرده‌اند. در جوار مسجد شیخ برخ، زیارتگاه شیخ برخ با گنبد ویژه هشت گوش قرار دارد. سنگ گورهای بسیار کهن از سده‌های اول هجری در گورستان مجاور شیخ برخ وجود دارد. از دیگر مسجدهای تور قشم از مشهد می‌توان مسجد قبا، مسجد رمچاه و مسجد لافت را نام برد.

کلات کشتار

کلات کشتار از دیگر آثار تاریخى قشم است که در ارتفاع واقع شده و از ارتفاعات بام قشم در تور قشم از مشهد قابل دیدن است. این اثر تاریخى بین بندر سلخ و شهرک طبل واقع شده و آثارى از یک قلعه ویران را نشان مى‌دهد که چاه‌هاى آن در دامنه کوه قرار گرفته است. وجود تعداد زیادى قبر در این منطقه، حاکى از آن است که کشتار عظیمى در این محل رخ داده و به مرگ عده زیادى از مردم انجامیده است.

کلات کشتار در تور قشم از مشهد

کوه‌های قشم

بی‌شک در دوران پیش از تاریخ، آنچه امروزه جزیره قشم خوانده می‌شود، در زیر آب‌های خلیج همیشه فارس قرار داشته است. اما بر اثر تحولات درونی، سطح آب فروکش کرده و بخش‌های برآمده زیر دریایی به صورت جزیره درآمده‌اند. در این جزایر، از جمله قشم، کوه‌های کم ارتفاع فراوان است. سطح این کوه‌ها را لایه‌های مرجانی، اسفنحی و دو کفه‌ای‌ها پوشانده‌اند که خود موجب حفاظت خاک‌های نرم شیست و مارن زیر سطح مرجانی شده است.

با وجود این، بادها، باران‌ها و طوفان‌های باران‌زا که تقریباً موازی و با زاویه کمی از زمین می‌وزند باعث فرسایش تنه کوه‌ها و فرو ریختن پوشش‌های مرجانی شده‌اند. در اثر این فعل و انفعال طبیعی، نمادها و تندیس‌های دیدنی و زیبایی در سراسر جزیره پدید آمده که از همین حیث نیز جزیره قشم و جزایر اطراف آن را از دیگر جزایر خلیج‌فارس ممتاز و به راستی استثنایی کرده است.

کولغان

کولغ در زبان محلى به معنى چاله است که در زمین مى‌کنند و در آن هیزم آتش مى‌کنند و زغال به دست مى‌آوردند. این نام به چاله‌هاى سنگى دست‌کنده که براى جمع‌آورى و حفاظت آب باران کنده مى‌شود نیز اطلاق مى‌شود. کولغان مجموعه‌اى است که در ارتفاع ۳۰ مترى کوهى سنگى در کنار جاده و در ۳ کیلومترى شهر قشم قرار دارد. در تختگاه این کوه چندین حوض سنگى به شکل بیضى بسیار بزرگ در پیکره کوه به عمق ۲ تا ۳ متر کنده شده و نیز آبراهه‌اى به عمق و عرض ۴ متر و درازاى تقریبى ۱۰۰ متر با کنده‌کارى و حجارى شکل گرفته است.

آثار دیواره‌هاى ویران شده‌اى از لاشه و قلوه‌سنگ در عرصه مجموعه پراکنده شده، و پلکانى تراشیده شده در سنگ کوه در بالا دست وجود دارد که عاشق کنجکاو میراث فرهنگى را به این تختگاه مى‌رساند. در پندار و باور مردم، این مجموعه به قبل از اسلام نسبت داده مى‌شود و نمونه سفال‌هاى جمع‌آورى شده، هم از قبل و هم بعد از اسلام است. این مجموعه راز و رمزهاى زیادى دارد و نیز تاریخى مبهم که پس از بررسى‌هاى دقیق باستان‌شناسى مى‌توان به پاسخ قطعى یافت.

کولغان تور قشم از مشهد

آب‌بندهای تاریخى پی پشت و گوران تور قشم از مشهد

آب‌بند تاریخى پى‌پشت واقع در غرب روستاى پى‌پشت، از دوره ساسانى به جاى مانده و داراى دریچه‌هاى تقسیم آب و آرامش در مواقع پرآبى است. این آب‌بند از نمونه‌هاى کمیاب به شمار مى‌آید. آب‌بند پى‌پشت در تنگه یک کوه ایجاد شده و مصالح به کار رفته در آن لاشه سنگ و ساروج است. از آب این سد، دشت‌هاى وسیع از دیرباز بهره برده‌اند در دوره تسلط خارجى‌ها بر جزیره، چون آنها به زبان انگلیسى به سد Dam مى‌گویند برخى پژوهشگران در کتاب‌ها و نوشته‌هاى خود آب‌بند پى‌پشت را ”سد دم“ نوشته‌اند که نادرست است.

در روستاى گوران نیز آب‌بندى به جاى مانده از دوره ساسانى هست که ملات آن از ساروج است و بدنه‌هاى طبیعى تنگه کوه موقعیت بسیار مناسب و محکمى براى سد ایجاد کرده است.

کوه نمک

بخشی از کوه‌های جزیره قشم به دلیل انباشتگی آب دریا در گسل‌های عمیق و رسوب نمک، تبدیل به کوه‌ها و غارهای نمکی شده‌اند. کوه نمکدان در جنوب غربی جزیره با دیگر معادن نمک و غارهای نمکی جزیره از یک جنس است. بلورهای نمک و جریان آب نمک‌آلود، منظره دلپذیری به غارهای نمکی تور قشم از مشهد بخشیده‌اند.

غار نمکدان

این غار به طول ۶۸۵۰ متر بزرگترین غار نمکی جهان می باشد. به دلیل انباشتگی و رسوب نمک موجود در آب دریا در گسل های عمیق تبدیل به کوهها و غارهای نمکی شده است که کوه نمکدان در غرب جزیره نیز از این دسته می باشد .
همچنین وجود چشمه های نمک و سفید پوش اطراف این منطقه چشم اندازی رویایی بوجود آورده است. در این منطقه انواع سنگهای رسوبی، دگرگونی و آذرین را می توان یافت که جهت پژوهش ها و تحقیقات کانی شناسی پترولوژی یا سنگ شناسی می تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

غار نمکدان تور قشم از مشهد

زیارتگاه شاه شهید تور قشم از مشهد

از بقاع متبرکه است که توسط منطقه آزاد قشم بازسازی شده و صحن و فضای آن گسترش یافته است و میتوانید در تور قشم از مشهد به آنجا بروید، زیارتگاه شاه شهید در جوار غارهای خربس قرار دارد. مردم بومی جزیره درباره شاه شهید داستان‌های دل‌انگیزی می‌گویند.

درخت انجیر معابد

از رستنی‌های شگفت‌انگیز مناطق حاره، مخصوصاً جزایر خلیج‌فارس، درخت همیشه سبز لور (معروف به انجیر معابد) است که تاجی بسیار بزرگ با ریشه‌های هوایی متعدد دارد و میوه رسیده نارنجی رنگ آن مطبوع و خوراکی است. یکی از زیباترین این درختان در روستای «تم سنیتی» منطقه توریان قرار دارد و در نزدیکی آن، بقعه‌ای دیدنی با طرح معماری کهن به نام «زیارت پیر» واقع شده است.

چاه‌های تلا

در لافت و در جوار قلعه نادری، حلقه‌های چاه آب فراوانی به چشم می‌خورد که مردم سخت‌کوش این منطقه با زحمت زیاد در دل سنگ‌های شیستی، کفه انتهای محوطه، حفر کرده‌اند. تل مشرف بر این چاه‌ها با سطح سنگی مرجانی، آب باران را به گودال محل چاه‌ها هدایت می‌کند و چون کفه چاه‌ها به لایه‌های گچی ختم شده است.

آب برای مدتی طولانی نسبتاً سالم و خنک در آن باقی می‌ماند. می گویند تعداد این چاه‌ها به تعداد ایام سال کبیسه ۳۶۶ حلقه بوده و در هر روز از سال دهانه یکی از آنها را باز و از آن استفاده می‌کرده‌اند. بعضی به غلط اما به دلیل ارزش بسیار آب در جزیره، این واژه را طلا می‌نویسند و می‌گویند. در حالی که صحیح آن تلا (= تل آب، به معنی آب برگرفته از شیب تل) است.

چاه‌های تلا تور قشم از مشهد

دره ستاره ها یا ستاره افتاده 

ضلع شمالی جزیره قشم در نزدیکی روستای برکه خلف، عارضه زمین شناسی عجیب خود را به نمایش گذاشته است. اهالی محلی اعتقاد دارند ستاره ای از آسمان افتاده و اشکال عجیبی را از خاک، سنگ و ماسه پدید آورده است.

جزایر مرجانی

یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های مرجانی دنیا در تور قشم از مشهد و خلیج‌فارس واقع شده که کامل‌ترین و زنده‌ترین نوع آن در آب‌های جزیره قشم است. تصویربرداری‌های انجام شده در اعماق آب، از این آبسنگ‌های کم نظیر که در لابه لای آنها انواع آبزیان شگفت‌انگیز و ماهی‌های رنگارنگ در شکل‌ها و اندازه‌های بدیع در حرکت‌اند نشان می‌دهد که آب‌های پیرامون قشم (به ویژه در ساحل جزیره هنگام و ساحل جزیره لارک) از ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است.

جزایر مرجانی تور قشم از مشهد

قبرستان انگلیسی ها

این قبرستان باقی مانده محل زندگی شماری از انگلیسی ها در زمان فتحعلی شاه است. از این مکان که در ۱۳۵ کیلومتری شهر قشم در تور قشم از مشهد در بندر باسعیدو قرار دارد و تنها قبر شماری از ماموران دولت انگلیس، دکل دیدبانی و قلعه کوچک ساحلی، اسکله سنگی و توپ باقی مانده است. از جمله موارد دیدنى این قبرستان علاوه بر سنگ گورهاى قدیمى و شکسته، وجود یک ستون یادبود در آن است که همچنان تا به امروز به یادگار مانده است. البته سنگ نبشته‌هاى این بنا را نیز شکسته‌اند و چنین که پیداست بیشتر قبرها ویران و نبش شده است.

موزه ژئوپارک تور قشم

موزه ژئوپارک قشم در سال ۱۳۸۴ به طور رسمى گشایش یافت. موزه حیات وحش از سال ۱۳۷۷ در محل زیر زمین بازار بزرگ ستاره قشم تاسیس شده و به تدریج نمونه هاى جانورى بسیارى از جزیره جمع آورى و به صورت تاکسیدرمى آماده نمایش کرده بود .

موزه ژئوپارک تور قشم از مشهد

بقعه پیر (تم سنیتى)

در روستاى تم سنیتى در جوار منطقه توریان بقعه پیر (زیارت) واقع شده که بناى موجود نیمه مخروبه آن در همین حالت هم زیبا و دلفریب است. بناى موجود با گنبد کروى ضربى که با لاشه سنگ‌هاى مرجانى و ملات ساروج درهم شده‌اند، در نماى ظاهر نشان از فرم معمارى دوره سلجوقیان دارد.

داخل مزار ۸ گوشه و هر گوشه تاقچه‌بندى شده. بنا با مصالح قلوه و لاشه سنگ و ملات ساروج ساخته شده که شیوه‌اى پارتى ـ ساسانى است. گرداگرد گلوگاه گنبد گچ‌برى‌هاى گوشواره‌هاى زیبا از جنس ساروج به چشم مى‌خورد. ورودى مزار، درى کوتاه و تنگ و کوچک است و مرقد پیر در سطح پایین‌تر از زمین قرار گرفته که نشان‌دهنده این است که شاید پیش از دوره سلجوقیان و قبل از زمانى که پیر را در آنجا به خاک بسپارند، این بنا معبد مهرى و محل نیایش بغه مهر یا میترا بوده باشد (حفارى‌هاى بعدى این نکته‌ها را روشن خواهد کرد).
در اطراف بقعه پیر، گورهاى فراوانى است که از دوران‌هاى مختلف اسلامى به جا مانده‌اند.

روى سنگ گورها انواع خطوط اولیه اسلامى (از جمله خط کوفى) و خطوط دوران پیشرفته و هنرى خطوط اسلامى ـ مثل نسخ و ثلث ـ بسیار مرغوب از سده ۹ تا ۱۱ هجرى به چشم مى‌خورد که اکثراً در اثر خوردگى به وسیله آب باران در حال انهدام‌اند یا منهدم و خراب شده‌اند.
درب کوتاه بقعه پیر رو به گوستانى وسیع و باصفا باز مى‌شود که بر روى مزارهاى آن گل کاکتوس در تور قشم از مشهد کاشته‌اند.

بوته‌هایى که از حدود آبان ماه تا اردیبهشت ماه هر سال غرق گل‌هاى سرخ رنگ و زیبا هستند. از قرائن معلوم است که در این محل یک شهر پرجمعیت وجود داشته است زیرا اکثر خاک‌هاى عادى زیر پا پر است از کاشى‌ها و سفال‌ها و آثار باستانى خرد شده که خود حدس دوبار یا سه‌بار زلزله خیلى شدید را در این منقطه تأیید مى‌کند و یا اگر نه زلزله که ویرانگرى جنگ و کوبیدن آبادى بر سر مردم آن.
نام تم سینیتى یا طم صنیتى (به روایت بعضى کتب) در حقیقت باید نامى باشد که اسپانیایى‌ها به بقعه پیر داده و احتمالا تغییر یافته Tomb Saint یا Saint Tomp (مقبره مقدس) می باشد.

چهل دختران

بعد از تم سنیتى و بقعه پیر در منطقه توریان در قلب جزیره قشم به تپه ماهور مانندى به نام ”چهل دختران“ در تور قشم از مشهد مى‌رسیم که بر تلى از گوره‌هاى کهن و انبوه سفال‌هاى کهنه از ادوار مختلف، بوم شاخص و نمودارى را مجسم مى‌کند که در روزگاران پیشین محل زندگى بوده و به همان دلیل تخریب تم سنیتى و بقعه پیر، اینجا نیز در یورش با خاک یکسان شده است.

توز قشم از مشهد

سواحل قشم

جزیره قشم با وسعتى نزدیک به ۱۵۰۰ کیلومترمربع، بیشترین سواحل و کرانه‌ها را در بین جزایر خلیج فارس به خود اختصاص مى‌دهد. سواحل زیتون، سیمین، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیب‌دراز، سلخ و دوستکو از دیدنى‌ترین سواحل تور قشم از مشهد محسوب مى‌شوند.
از ویژگى‌هاى ساحل شناختى تور قشم از مشهد، تنوع سواحل صخره‌اى، ماسه‌اى و گلى آن است که چنین خصوصیتى به‌طور یک جا در کمتر جزیره‌اى یافت مى‌شود. سواحل شنى و ماسه‌اى نقره‌فام و سیمین براق نیز از دیگر انواع سواحل در تور قشم محسوب مى‌شوند.

ساحل صخره‌اى زیتون، ساحل شنى سیمین و سواحل گلى لافت و جنگل‌هاى حرا تنوع سواحل قشم را نشان مى‌دهند. ساحل صخره‌اى ریگو معروف به ساحل لاک‌پشت‌ها نیز از دیگر سواحل زیباى جزیره قشم است که لاک‌پشت‌ها در آنجا براى نفس‌گیرى و تغذیه به روى آب مى‌آیند.

بازار ها و مراکز خرید شهر قشم

قشم یکی از مهمترین مناطق آزاد کشور می باشد، و بازارهای این شهر به دلیل معافیت گمرگی از قیمت خوب و رونق چشمگیری برخوردار است، در قشم بازارهای قدیمی به سبک سنتی خود و بازارهای جدید به سبک مدرن در حال فعالیت هستند و پذیرای مسافرین و تجار از تمام نقاط ایران می باشند در زیر لیست از بازارها به همراه توضیحی مختصر اورده شده است:

بازار سنتی قشم از قدیم فعال بوده و امروز همچنان نقش عمده ای در عرضه انواع محصولات دارند و این بازار در مرکز شهر و در نزدیکی اسکله سنگی (شهید ذاکری) قرار دارد.

مجتمع های تجاری تور قشم از مشهد

در سال های اخیر بازارهای جدیدی بصورت مجتمع نیز برای تور قشم از مشهد به وجود آمده اند از جمله :

بازار ستاره

بهره برداری: بهمن ۱۳۷۶
دارای ۶۴۱ فروشگاه در سه طبقه تجاری، شعب بانک های ملی، سپه، صادرات، واحد فروش برگ سبز، موزه تاکسی درمی، بازی های کامپیوتری، سالن بیلیارد، رستوران سنتی، کافه تریا، پیتزا فروشی، آرایشگاه زنانه و مردانه، پله برقی، سیستم تهویه مرکزی، سیستم پیجینگ، نمازخانه، نمایندگی محصولات شوارتسکلف آلمان، آرکانسیل، نیوا، کلیون، آرکون، آیوا، سامسونگ، JVC – LG – SONY – تفال – BYC، چای احمد، فیلیپس.

بازار بزرگ بین المللی ستاره تور قشم از مشهد

بازار بزرگ فردوسی

دارای سه طبقه، دوطبقه تجاری مجموعا ۴۵۰ فروشگاه، طبقه سوم ۱۸۰ واحد اداری مسکونی، آسانسور، پله برقی، رستوران، سیستم تهویه مرکزی، سیستم صوتی مرکزی، نماز خانه ، سرویسهای بهداشتی است.

بازار پردیس

دارای چهار طبقه، طبقات اول و دوم تجاری ۱۴۸ فروشگاه، کافی شاپ، کافی نت و خدمات کامپیوتری، کلاسهای آموزش زبان و کامپیوتر، نمایندگی انحصاری ایران خودرو، آسانسور شیشه ای، سیستم تهویه مرکزی، بانک تجارت، موسسه مالی بنیاد، نمایندگی محصولات : جین – ماشین – رنگ ویندوز – کن وود – ماتسوشیتا.
طبقات سوم و چهارم: ۹۰ واحد مسکونی.

بازار خلیج فارس

دارای چهارطبقه- اول و دوم تجاری شامل ۸۰فروشگاه، طبقه سوم دارای ۳۰واحد اداری مسکونی، طبقه چهارم رستوران خلیج فارس، چهار آسانسور، سیستم تهویه مرکزی، نمایندگی محصولات JVC، کن وود، فارلین، TDK، نوکیا، وست پوینت، کارول، لومینارک، آرکوپل.

بازار خلیج فارس تور قشم از مشهد

بازار مرجان

فاز اول:
طبقه زیرزمین سوپرمارکت و محل فروش، طبقه همکف و اول اداری دارای ۶۰ فروشگاه، طبقه دوم مسکونی دارای ۸ واحد آپارتمان.
فاز دوم:
زیرزمین سوپر مارکت متصل به زیرزمین، فاز اول، همکف تجاری اداری ۵۰ فروشگاه، چهار طبقه روی همکف هتل آپارتمان هر طبقه ۱۸ واحد جمعا ۷۲ واحد

مجتمع اداری و تجاری نخل زرین

فاز اول:
این مجموعه مشتمل بر ۷۲ واحد تجاری و اداری و زیربنای حدود ۶۰۰۰ متر مربع،
فاز دوم:
دارای زیربنای ۶۸۰۰۰ متر مربع مشتمل بر فضای تفریحی، خدماتی، اقامتی، تجاری
از این بخش بلوک های B ،A و C هر یک به مساحت تقریبی ۵۰۰۰ مترمربع
در بخش های A و B فاز دوم تعداد ۴۵ باب مغازه و ۴۵ باب واحد اداری موجود می باشد که تعداد ۳۱ باب سوئیت با اعمال تغییرات لازم به هتل سوئیت های مجهز تبدیل شده است.
همچنین بخشی از این مجتمع نقش یک مجتمع دانشگاهی را بر عهده دارد. سایت نخل زرین، جنب دانشگاه شیراز، شعبه بین الملل و در جوار سایر مراکز آموزش عالی قشم

بازار سیمرغ

دارای چهار طبقه، زیرزمین ۲۴ باب انبار، طبقات همکف و اول ۷۱ فروشگاه ، طبقه دوم رستوران، کافی شاپ، سالن بیلیارد، سیستم تهویه مرکزی، سیستم پیجینگ و آنتن مرکزی.

سایر مجتمع ها :

  • بازار راه ابریشم
    دارای دو فاز- ۹۰ فروشگاه در دو طبقه، اتصال ساختمان فاز اول و دوم به وسیله پل هوایی شیشه ای، آسانسور، پله برقی، آنتن مرکزی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم سانترال مرکزی درب های برقی، پارکینگ، فضای سبز اطراف.
  • مجتمع اداری مسکونی خورشید:
    در دو طبقه تجاری زیر زمین و همکف فعال است. طبقه اول دارای کاربری اداری و طبقه دوم و سوم به صورت مسکونی است.
  • مجتمع تجاری پاسارگاد
  • یازارچه امام قلی خان: تقریبا محل استقرار واحد های اداری است و فعالیت بازرگانی زیادی ندارد.
  • سیتی سنترقشم

 

 

جهت خرید تور قشم از مشهد با دفتر ارمغان تماس حاصل نمایید .

تلفن : ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱   –   ۰۸۸۳۲۸۷ ۰۹۱۵

ایمیل : info@armaghantravel.com

همکاران ما