جزییات تور

معرفی کشور یونان

آتن، پایتخت کشور یونان، شهری است که در دل قرن ها تاریخ غرق شده است. شاید آتن جذاب ترین و مشهورترین شهر در دنیا نباشد اما اگر کمی دقیق تر بدان بنگرید شهر دلفریب، جذاب و پرجنب و جوش آتن را در مقابل چشمان خود خواهید دید.

آتن زادگاه بازی های المپیکی است که بیشتر از ۱۰۰ سال پیش برگزار می شده و امروزه بصورت بازی های مدرن المپیک در جهان برگزار می شوند. در سال ۲۰۰۴ سرانجام بازی های المپیک به این شهر بازگشت و هنگامی که این خبر اعلام شد، تمام شهر دستخوش تحول ظاهری عظیمی شد. این امر شامل اجرای پروژه هایی با قیمت میلیون ها یورو می بود؛ مانند ساخت فرودگاهی در آتن مجهز به جدیدترین تکنولوژی، ساخت ساختمان های المپیک و کاشت تعداد زیادی درخت و نهال که چهره ای سرسبز به شهر می بخشید. آتن همچنین به پارک جنگلی ای مباهات می ورزد که در سال ۱۸۳۹ برای ملکه امیلیا ساخته شد تا قصر سلطنتی اش را احاطه کند. امروزه در بسیاری از خیابان ها و میدان های شهر نیز درخت پرتقال کاشته شده است.

معرفی کشور یونان

صنعت توریسم اکنون به بخش جدایی ناپذیر آتن تبدیل شده است و سازمان ملی توریستی یونان ۲ مرکز رسمی ارائۀ اطلاعات توریستی در شهر دارد که یکی در محلۀ Syntagma و دیگری در سالن ورودی فرودگاه مستقر شده اند. بهتر است یک کپی رایگان از بروشور ” آتن و اتاکا ” و جدول ساعات کار وسایل حمل و نقل عمومی و نیز نقشۀ شهر را از این مراکز تهیه کنید.

YONAN

یکی از بهترین راه های لذت بردن از تابستان آتن این است که روزهای خود را مانند آتنی های محلی بگذرانید. یعنی صبح زود بیدار شوید، صبحی پرمشغله داشته باشید (مثلا به بازدید چند چشم انداز فوق العاده بروید) و سپس در هوای گرم روز از خوابی عمیق، طولانی و دلپذیر لذت برید و شب ها بیدار بمانید. شب گذرانی های آتن عالی هستند و رستوران ها، کافه ها و سرگرمی های عالی و بی شماری در داخل و مرکز این منطقه موجودند.

Plaka قدیمی ترین بخش آتن است که برای بیشتر از ۵٫۰۰۰ سال مسکونی بوده است. Plaka که در شمال و شرق دامنۀ آکروپولیس واقع شده و سرشار از بناهای تاریخی نظیر مقبره ها و کلیساهای باستانی می باشد، واقعا ارزش گشت و گذار دارد. درون آتن هشت تپۀ بزرگ وجود دارند ازجمله آکروپولیس، و خارج از آن کوه های Parnitha، Pendeli و Hymettos که شهر را محاصره می کنند. همچنین در طی سفری کوتاه به معروف ترین جاذبۀ توریستی یونانی با منظرۀ گیرا و بیاد ماندنی بنای عظیم پارتنون (معبد خدای آتنا) روبرو می شوید که ۲٫۵۰۰ سال پیش روی تپۀ آکروپولیس ساخته شده است.

معرفی کشور یونان

شهر آتن مناظر تاریخی و توریست پسند بسیار زیادی دارد که اکثرا در سرتاسر جهان شناخته شده اند. برخی از این اماکن مورد توجه عبارتند از: Agora – یک زمین که بقایای یک ساختمان تخریب شدۀ رومی است که توسط امپراطوران رومی بنا شده بوده؛ مقبرۀ زئوس – حدود ۱٫۵۰۰ سال پیش برای عبادت خدای یونانی زئوس ساخته شد؛ طاق Hadrian – در اصل دروازۀ شهر بوده که مناطق رومی را به شهر اصلی آتن مرتبط می ساخته؛ و تئاتر شگفت انگیز Dionysos – قدیمی ترین تئاتر جهان است که در طی سالها بسیاری از معروف ترین و سرشناس ترین نمایش نامه های جهان در آن اجرا شده اند. همچنین وقتی توریست ها از موزه های درجه یک شهر بازدید می کنند، اطلاعات تاریخی فراوانی در مورد آتن به آنها ارائه می شود. از جمله بهترین مکان های دریافت این اطلاعات فرهنگی، موزۀ فوق العادۀ ملی تاریخی است که با نمایش مجموعه ای از اشیاء ، تاریخ یونان را بازگو می کند؛ و نیز موزۀ ملی باستان شناسی که دربر دارندۀ پیکره ها و ظروف می باشد و گالری ملی هنر که نمایانگر تعداد زیادی آثار هنری می باشد.

همکاران ما