جزییات تور

تور سریلانکا | تور کلمبو، کندی، بنتوتا

مارکوپلو از سریلانکا بعنوان “زیباترین جزیره‌ی جهان” یاد می‌کند. جاذبه‌های دیدنی این کشور خیلی بیشتر از تور سافاری در جنگل، تماشای فیل ها، رافتینگ در آبهای خروشان به سمت معابد و یا سواحل بی نظیر آن است. برای کسانی که تمامی هندوستان و آسیای شرقی را دیده‌اند، سریلانکا یک انتخاب عالی و هیجان انگیز است. برای این که با آگاهی تمامی تور سریلانکا خود را رزرو کنید با ارمغان آفاق ایرانیان همراه باشید.

تور هند از مشهد

سفر به نگین درخشان اقیانوس هند سریلانکا

سریلانکا جزیره‌ای کوچک است که در ۱۹کیلومتری کشور هندوستان در آب‌های اقیانوس هند واقع شده است. پایتخت آن کلمبو است و کَندی، جفنا، بندر ترینکومالی، باتیکولا، پوتلام، دهی‌والا و بنتونا از شهرهای مهم و دیدنی  تورسریلانکا هستند. طبیعت زیبا، پارک‌های طبیعی، مناظر باستانی و تمدنی سه‌هزارساله، سریلانکا را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. این کشور با داشتن هفت جاذبه‌ی تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند، از لحاظ آثار باستانی بسیار غنی است.

تور سریلانکا از مشهد

بعد از نیروی کار ارزان، منسوجات و چای‌کاری، گردشگری چهارمین منبع درآمد سریلانکاست و تور سریلانکا هم یکی از پر طرفدار ترین تور ای مسافرتی به خصوص در فصل زمستان به حساب می آید. پایتخت اقتصادی این کشور شهر کلمبو است که از مهم‌ترین بنادر تجاری سریلانکا در غرب این جزیره به شمار می رود. شهر جایاوارداناپورا در ۲۰ کیلومتری شرق کلمبو نیز پایتخت سیاسی این کشور است. زبان رسمی سریلانکایی‌ها زبان سینهالی است اما تامیلی و انگلیسی هم بین مردم این کشور رایج است و دین اکثرشان هم بودایی است.

سواحل جنوبی جزیره که هم امنیت دارند و هم بسیار بین گردشگران محبوب‌اند، برای آب‌ تنی و ورزش‌های آبی مناسب‌اند. بنتوتا، اطراف گاله، ولیگاما، میریسیا و… از سواحل خوب جنوب سریلانکا هستند. البته بنتوتا برای کسانی که ورزش‌های آبی و تفریح مناسب‌تر است و سواحل دورتر مثل میریسیا برای آرامش و استراحت بهتر است.

 مردم سریلانکا بنا بر اعتقادشان به حیوانات احترام می‌گذارند و این کشور محل مناسبی برای زندگی انواع حیوانات است. می‌توانید برای بازدید از پارک‌های جنگلی با تورهای مخصوص به این پارک‌ها سفر کنید، اگر خیلی اهل ماجراجویی هستید و دوز بالای آدرنالین را دوست دارید، می‌توانید یک دستگاه جیپ کرایه کنید و خودتان رانندگی کنید و به تماشای این پارک‌ها و حیوانات‌شان بروید. کرایه‌ی یک روز جیپ حدود ۶٠٠٠ روپیه است. 

برای رزرو تورهای سریلانکا از مشهد و تهران تماس بگیرید

مشهد: ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱ (۸ خط )

آب‌وهوا فوق العاده سریلانکا

نزدیکی سریلانکا به خط استوا سبب شده است که درجه حرارت در تمام مدت سال در این کشور تقریبا بین ۲۸ تا ۳۲ ‪ درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. جنوب و جنوب غربی سریلانکا آب‌ و هوای گرم و مرطوب دارند و مناطق شمالی و شرقی این جزیره گرم و خشک است.

آب و هوا در تور سریلانکا

مرکز سریلانکا کوهستانی است و آب‌ وهوای معتدل دارد. تقریبا در تمام فصل‌ها می‌شود به این کشور سفر کرد. فقط تابستان‌ها فصل باران‌های موسمی این کشور است اما در عید نوروز همچنان از باراش باران موسمی در این کشور خبری نیست و با خیال آسوده می‌توانید از زیبایی‌های این کشور منحصر به‌ فرد و سفر خود با تور سریلانکا لذت ببرید.

ارزانترین زمان سفر تورهای خارجی آسیایی

تجربه خریدی ارزان در سریلانکا

اگر در تور سریلانکا خواستید خرید کنید، بهتر است کالاهای تولید همین کشور را بخرید. اما این را هم بگوییم که تعدادی از برندهای مطرح تولیدکننده‌ی پوشاک دنیا در این کشور کارخانه‌های تولیدی دارند و تنها کالاهای آن‌ها را به قیمت مناسب پیدا می‌کنید. اما درباره‌ی کالاهای داخلی این کشور منسوجات این کشور بسیار ارزان‌اند و لباس‌های سریلانکایی ارزان، مناسب‌ان و بسیار زیبا هستند.

چای، گیاهان دارویی و ادویه‌ی سریلانکا شهرت جهانی دارد. اما سنگ‎های قیمتی و نیمه‌قیمتی از مهم‌ترین محصولات این کشورند که محبوب‌ترین و معروف‌ترین‌ شان یاقوت ستاره‌دار است. حتی اگر هم به جواهرات علاقه نداشته باشید، در سریلانکا وسوسه می‌شوید خرید داشته باشید. البته وقتی خرید می‌کنید باید مواظب قیمت‌ها باشید و تا جایی که توان دارید، چانه بزنید! اگر از کارخانه‌های جواهرسازی خرید کنید، می‌توانید در لحظه سنگ را بخرید و یک طرح انتخاب کنید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح مورد نظر را برای شما خواهند ساخت.

در کل این را یادتان باشد که اگر راننده شما را به جایی برای خرید به جایی می‌برد، ۳۰ درصد از صاحب آن کسب‌ و کار پورسانت می‌گیرد. بنابراین بهتر است خودتان محل خریدتان را انتخاب کنید. کارهای دستی چوبی از صنایع دستی سریلانکا هستند، مجسمه‌های فیل و ماسک های چوبی هم برای یادگاری خوب‌اند.

مزارع چای “انگلستان کوچک”

منطقه Nuwara Eliya یا انگلستان کوچک در قلب تپه‌ها واقع شده، قدیمی ترین ایالت پرورش چای این کشور به حساب می‌آید. می‌توانید با یک دوچرخه از میان این مزارع عبور کرده و طعم چای‌های مختلف آن را بچشید. همچنین در این تور سریلانکا می‌توانید با تاریخچه‌ی چای سریلانکایی، نقش آن در فرهنگ کشور و بسیاری چیزهای دیگر آشنا شوید.

مزرعه چای در تور سریلانکا

اوج هیجان در تور سریلانکا

کشور سریلانکا امکانات تفریحی زیادی برای کسانی دارد که عاشق بالا رفتن آدرنالین و ماجراجویی هستند، دارد. مانند قایق سواری رافتینگ در آبهای خروشان رودخانه Kelani، صخره نوردی در رشته کوه‌های Knuckles ، قایق سواری کایاک Mahaweli برای رسیدن به امواج Mirissa ، دوچرخه سواری در جنگل یا موج سواری در سواحل Negombo ، تمام این تفریحات این کشور را به بهشتی برای دوستداران هیجان تبدیل کرده است.

رافتینگ در تور سریلانکا

گردش در میراث جهانی یونسکو

برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی اصیل هستند باید بگوییم که کشور سریلانکا ۸ میراث ثبت جهانی شده یونسکو دارد که همگی در یک جزیره کوچک گرد هم آمده اند. از جمله این آثار می‌توان به شهرهای مقدس Kandy،  Anuradhapura ، قلعه غیرقابل نفوذ Sigiriya، پادشاهی باستانی Polonnaruwa و چند قلعه و معبد دیگر اشاره کرد.

میراث جهانی یونسکو در تور سریلانکا

زیستگاه فیل ها – Pinnawala

در محل نگهداری فیل‌ها در Pinnawala می‌توانید با این فیل‌های بازیگوش سریلانکایی رو در رو شوید! این مرکز نگهداری و تولید مثل بیش از ۸۰ فیل دارد. از جمله کارهایی که می‌توانید در تور سریلانکا انجام دهید، شیر دادن به بچه فیل با شیشه شیر، کمک به غذا دادن به فیل‌های دیگر و خیس شدن در زمان حمام فیل‌ها می‌باشد.

باخ وحش فیل ها در تور سریلانکا

فرار از شلوغی ، بهشت ساحلی

کشور سریلانکا بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی برای آرامش و آسایش و تفریح شما و حمام آفتاب بی نظیر دارد. پس از یک روز کامل گشت و گذار در شلوغی ها، پناه آوردن به سواحل جزیره که با نخل‌های نارگیل محصور می‌باشد، امری دلپذیر است. در این سواحل شنی همچنین می‌توانید به تماشای وال‌ها بنشینید.

ساحل تور سریلانکا

تورهای سافاری عجیب و غریب سریلانکا – پارک ملی یالا

هیچ سفری به این کشور بدون تور سافاری پارک ملی یالا کامل نمی شود. این مرکز که یکی از بهترین پارک‌های حیات وحش در خارج آفریقا به‌ شمار می‌رود زیستگاه گله‌ی فیل‌ها، خرس‌های تنبل، گراز وحشی و بیش از ۱۰۰ گونه پرنده می‌باشد. اگر می‌خواهید ببنید که یک پلنگ چگونه شکارهای خود را پیدا می‌کند، این پارک ملی بیشترین تعداد پلنگ متمرکز در یک جا را نسبت به جاهای دیگر جهان دارد.

پارک ملی تور سریلانکا

از دریا تا آسمان – راه آهن سریلانکا

این خط آهن که در اصل برای انتقال چای و ادویه‌ها از کوه های مه آلود به بندر کلمبو احداث شده، از میان مزارع چای، باغ‌های ادویه‌جات، آبشارهای پنهان و فروشندگان کنار خط آهن عبور می‌کند و مناظر زیبایی را پیش روی شما می‌آورد.

راه آهن تور سریلانکا

برای رزرو تور سریلانکا با ما تماس بگیرید

مشهد: ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱ (۸ خط )

کلمبو

کلمبو یکی از جاهایی است که هر شخصی که شانس دیدن سریلانکا را دارد باید سری به آنجا بزند، تقابل فرهنگ و تاریخ در پایتخت این کشور می باشد. این شهر، شهر تقابل‌ها و تضادها است، شما ممکن است در یک عمارت استعماری زیبا یا سوئیتی در هتل هیلتون اقامت داشته باشید، ممکن است در یک رستوران شیک غذا بخورید یا از غذاهای خیابانی آن لذت ببرید، از بوتیک های شیک خرید کنید یا در بازار شلوغ Pettah خرید کنید، در هر صورت متوجه این تضادها می‌شوید. از جمله مکان‌هایی که در این شهر حتما باید ببینید پارک Galle Face، پارک Galle Face و ساحل Mt Lavinia می‌باشد.

کلمبو تور سریلانکا

ادویه کاری شیرین، ادویه و تمام چیزهای خوب

غذاهای این کشور طعم‌ خود را از تاجرهای عرب گرفته و با سلیقه‌ی اروپایی در زمانی استعماری ترکیب شده است. همچنین مواد فصلی هندی در این کشور یافت می شود. بنابراین غذایی که شما میل می کنید، انواع ادویه و طعم‌های عجیب و غریبی است که تنها در این جزیره‌ی جادویی و پر رمز و راز یافت می‌شود. از غذاهای این کشور می‌توان به غذای خیابانی و دستفروش‌های Kottu Roti، Arrack و برنج پخته شده در برگ موز و همچنین سامبول نارگیلی اشاره کرد.

غذا تور سریلانکا

تماشای وال‌ها، یک تفریح هیجان انگیز

زمانی که در آب‌های سریلانکا با قایق و کشتی چرخی می‌زنید می توانید عبور وال های آبی باشکوه و نهنگ عنبر را در زیر آن مشاهده کنید. تماشای این مخلوقات که تقریبا به بزرگی یک هواپیمای جامبوجت هستند، قابل مقایسه با هیچ تفریح هیجان انگیز دیگری نیست. بهترین نقطه برای تماشای این نهنگ ها Dondra Point است.

تفریحات دریایی تور سریلانکا

همین اکنون اطلاعات خود را وارد کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

    همکاران ما