راه اندازی اکو کمپ

کانون جهانگردی در راستای عمل به اهداف اجتماعی و اقتصادی خود به دنبال راه‌اندازی اکو کمپ هایی است که توجیه بهینه‌سازی زمانی، مکانی، اقتصادی و… برای سفر دارند. در این زمینه با برخی از استان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است تا اقشار مختلف جامعه، بتوانند در قالب تورهای گردشگری از این اماکن بهره‌مند شوند.این برنامه  در راستای توسعه گردشگری در ایران می باشد.

برقراری تعامل و ارتباطات بیشتر با کشورهای دیگر در زمینه صدور اسناد و گواهینامه‌های بین‌المللی رانندگی و خودرو و توسعه همکاری‌های فی‌مابین از دیگر برنامه های کانون گردشگری است. گروهی متشکل از کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مذاکره با سرکنسولگری ایران در سلیمانیه، رئیس اداره مرور استان سلیمانیه، رئیس مرور راه‌های خارجی سلیمانیه و دیگر مقامات این استان دیدار و گفت‌وگو کردند که این دیدار سرآغاز گسترش همکاری‌های بین‌المللی کانون خواهد بود.در این دیدار قرار شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور توسعه همکاری‌های متقابل میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و ارگان‌های یاد شده در استان سلیمانیه عراق به امضای دو طرف برسد.

علاوه‌بر این، مدیرعامل این کانون از برگزاری رالی‌هایی با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری کمترشناخته‌شده ایران به گردشگران خبر داد و تصریح کرد: «کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان آغاز‌کننده رالی‌های مختلف در ایران، طی سال‌های اخیر تلاش کرده تا با تغییر رویکرد برنامه‌های رالی از ورزشی به گردشگری، به توسعه گردشگری داخلی و رونق این صنعت در کشور کمک کند.» وی افزود: «در این راستا تا پایان سال جاری، رالی‌های متعددی در کلاس‌های دودیفرانسیل، تاریخی، آزاد و… به نقاط مختلف کشور برگزار خواهیم کرد که در این رالی‌ها، اهداف متعددی همچون ترویج فرهنگ سفر، توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و توسعه گردشگری دنبال می‌شود.

 

 

راه اندازی اکو کمپ

آینده روشن برای اکو کمپ در ایران

با راه اندازی اکو کمپ ها در آینده می توان منتظر بیشتر شدن و رونق گرفتن سفرهای گردشگری در میان مردم کشورمان شد که این خود جای خوشحالی دارد که هر فردی در هر قشری این امکان برایش فرآهم شده است. امید است با برنامه ریزی دقیق کانون جهانگری این اتفاق هر چه زودتر در کشورمان رخ دهد.

همکاران ما