جزییات تور

تور تاجیکستان

کشور تاجیکستان

جمهوری تاجیکستان با مساحتی حدود ۱۴۴ هزار کیلومتر مربع در آسیای مرکزی واقع شده است و با ایتالیا، نواحی جنوبی اسپانیا و بخش مرکزی ژاپن، در یک پهنای جغرافیایی قرار دارد.

شمال تاجیکستان کشورهای قرقیزستان و ازبکستان،در جنوب با افغانستان،در غرب با ازبکستان و در شرق با چین مرز دارد.

تاجیکستان از شمال به جنوب ۳۵۰ کیلومتر و از باختر به خاور ۷۰۰ کیلومتر است. بلندی آن از سطح دریای ازاد ۵۰۰ متر (در دشت رودخانه وخش) الی ۷۰۰ متر (در پامیر) است و در نقشه های جغرافیایی با رنگ قهوه ای و قهوه ای تیره نشان داده شده است که بیانگر کوهستانی بودن این سرزمتن است.

تاجیکستان در میان دو رشته کوه، تین شان که تا چین ادامه دارد و پامتر که تا افغانستان ادامه دارد، قرار گرفته است وبه دریای ازاد دسترسی ندارد.

تاجیکستان سرزمینی کوهستانی و زلزله خیز است، ۹۳ درصد آن راکوهستانهای بلند رشته کوهای تیان شان، حصاروپامیر پوشانده و نزدیک به ۵۰ درصد ان در بلندی بیش از ۳ هزار متر قرار گرفته است.

در شمال تاجیکستان کوه قورمه، در بخش مرکزی کوهستانهای الای ،ترکستان، زرافشان، حصار، قراتگین و در جنوب کوه های باباتوق، آق داغ، قره داغ، تره کلیتاق، سرسرک، وحش، جیلانتاق و … قرار دارند.

 

تاجیکستان

بخش جنوبی این سرزمین پامیر نام دارد که به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. رشته کوه های آسیای مرکزی قراقروم، کوان لونگ و هندوکش، در بدخشان به هم می پیوندند.

بلند ترین قله های تاجیکستان کمونیزم(۷۴۹۵ متر) و لنین (۷۱۳۴ متر )در شمال پامیر قرار گرفته است.

یخچال های طبیعی بسیاری در منطقه وجود دارند که ازمنابع آب منطقه به شمار می روند و بزرگترین یخچال طبیعی (قد چنکو ) به شمار می روند.

 

تاجیکستان

آب و هوای تاجیکستان خیلی متفاوت است بطوریکه گرمای بین شب و روز و همچنین تابستان و زمستان قابل ملاحظه می باشد. در این کشور باران خیلی کم می بارد و اکثر روزها هوا صاف است. بر پایه داده های آماری، در سال ۲ هزارو ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۱۶۵ ساعت آفتاب دارد. باد های محلی در دره های این سرزمین تحت تاثیر اختلاف بلندی به وجود می آیند و به باد های کوهستانی معروف هستند. در میان این باد ها مهم تر از همه باد گرم و خشک یا باد گرمسیر است که در تابستان و پاییر در تمامی دره فرغانه می وزد. در جنوب تاجیکستان باد افغانی با ویژگی همانندی شهرت محلی دارد.

در کوهستان های این کشور، خط برف دایمی از ۳ هزارو۸۰۰ تا ۵ هزارو ۲۰۰ متر بلندی دارد.

 

برای دیدن این همه زیبایی با ما تماس بگیرید

تلفن : ۳۷۲۳۷۸۰۰ – ۰۵۱   — ۷۲۳۷۸۰۰ ۰۹۱۵

ایمیل : info@armaghantravel.com

همکاران ما